Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@01:56:24 GMT

وضعیت شرکت سیمان صوفیان رو به بهبود است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۳۹۳۹۱

وضعیت شرکت سیمان صوفیان رو به بهبود است

در گزارش روابط عمومی شرکت سیمان صوفیان که به ایرنا نمابر شد، آمده است: شرکت در سال 1395 از لحاظ عملکردی شروع خوبی نداشت و در سه ماهه اول سال، به ازاء هر سهم مبلغ 17 ریال زیان نشان داد و عملکرد فروش نیز با توجه به برخی محدودیت ها و شرایط حاکم بر بازار صنعت و و جود رقابت ناسالم و منفی شدید در بین کارخانه های تولید کننده به خصوص در منطقه شمال غرب کشور،وضعیت مناسبی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزارش حاکی است: میزان فروش در سال گذشته از لحاظ مقداری حدود 81 درصد و از لحاظ قیمت حدود 5 درصد نسبت به سال 1394 کاهش داشت، با این وجود شرکت با بهره گیری از توان و پتانسیل های موجود داخلی و بسیج عمومی همه ارکان مجموعه توانست از طریق کنترل و حذف هرینه های زائد و کاهش هزینه و خریدهای غیر ضروری، ضمن فائق آمدن بر مشکلات عدیده، به تدریج روند رو به بهبود را طی کند.
در گزارش اضافه شده است: خوشبختانه با این رویکرد توانستیم 17 ریال زیان سه ماهه اول سال گذشته کارخانه سیمان صوفیان را به رغم زمستان طولانی مدت رکود، به سه ریال سود در پایان سال برساند.
بنا بر گزارش، حال با گذشت سه ماه از سال جاری، با وجود محدودیت ها و شرایط خاص و رکود حاکم بر بازار فروش سیمان، با کنترل هزینه ها و کاهش قیمت تمام شده، افزایش قیمت فروش محصول تولیدی و افزایش میزان تناژ تحویل محصول، توانستیم ارزش آفرینی برای همه ذی نفعان را از اندیشه به عمل برسانیم.
در گزارش روابط عمومی شرکت سیمان صوفیان تاکید شده است: در نتیجه این تلاش ها توانستیم شرایطی را مهیا کنیم تا بتوان در راستای برنامه های استراتژیک قدم برداشته و با انعطاف پذیری و مساعدت همکاران ، 17 ریال زیان هر سهم در سه ماهه اول سال گذشته را به حدود 3.1 ریال سود در سه ماهه اول سال 1396 تحقق بخشیم که از بودجه پیش بینی شده نیز پیشی گرفته است.
کارخانه سیمان صوفیان از جمله کارخانه های تحت مدیریت شستا وابسته به سازمان تامین اجتماعی است که مقیم نبودن مدیر آن در آذربایجان شرقی به عنوان محل استقرار کارخانه، هفته گذشته انتقاد سخت استاندار را به دنبال داشت.
جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در دیدار مدیران سازمان تامین اجتماعی با وی هشدار داد اگر ظرف 10 روز آینده وضعیت کارخانجات بدون مدیر یا مدیر پروازی مشخص نشود، ستاد اقتصاد مقاومتی استان وارد عمل شده و مسئولیت اداره آن ها را عهده دار خواهد شد.
کارخانه سیمان صوفیان در 20 کیلومتری غرب تبریز با ظرفیت تولید روزانه چهار هزار و 600 تن انواع سیمان در سال 1345 بنیان گذاشته شده است.
تنظیم کننده: نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی سود خالص آرامکوی عربستان

غول انرژی عربستان سعودی یعنی شرکت آرامکو اعلام کرد که در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته میلادی، سود خالص این شرکت ثبت شده در بورس عربستان تا پایان مارس ۲۰۲۴، ۱۴.۴۴ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، آرامکوی عربستان سود خالص 27.27 میلیارد دلاری را در سه ماهه اول سال جاری میلادی گزارش کرد که نسبت به سه ماهه قبل از آن 2.04 درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس بیانیه این شرکت نفت دولتی، مجموع درآمد آن در سه ماه منتهی به پایان مارس به 107.21 میلیارد دلار و مجموع درآمد عملیاتی در این دوره به 58.88 میلیارد دلار رسیده است.

این در حالی است که در مقایسه با سه ماهه اول سال قبل، سود خالص این شرکت ثبت شده در بورس عربستان تا پایان مارس 2024 14.44 درصد کاهش یافته است.

شرکت نفت آرامکوی عربستان در چین پالایشگاه می‌سازد

آرامکو علیرغم درآمد خالص کمتر، سود سهام پایه 20.3 میلیارد دلاری را برای سه ماه اول سال اعلام کرد و پیش‌بینی می‌کند چهارمین سود تقسیمی مرتبط با عملکرد خود را به مبلغ 10.8 میلیارد دلار در سه ماهه دوم توزیع کند.

آرامکو همچنین در این بیانیه پیش بینی کرده است که در سال 2024 کل سود سهام به 124.3 میلیارد دلار برسد که شامل سود سهام پایه 81.2 میلیارد دلاری و سود سهام مرتبط با عملکرد 43.1 میلیارد دلاری می‌شود.

بر اساس این گزارش، در ماه فوریه، این غول انرژی 15 تریلیون فوت مکعب گاز و 2 میلیارد بشکه میعانات گازی در میدان جفوره عربستان کشف کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریمه ۲۵ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه آرد
  • لزوم اجرای پایش آنلاین دوره‌ای صنایع قشم
  • کاهش ۱۴ درصدی سود خالص آرامکوی عربستان
  • عوارض آلایندگی کارخانه سیمان پردیس به مردم برسد
  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • افزودنی های بتن
  • اسطوره گزارشگری WWE از بهبود وضعیت سلامتی خود خبر داد
  • بهبود وضعیت بنادر، گمرکات وانبارهای اموال در استان هرمزگان
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد