Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز – شهردار منطقه ۸ تبریز با بیان اهمیت اجرای طرح پیاده‌راه خیابان جمهوری تبریز، مخالفت تعداد معدودی از بازاریان را غیرمنطقی خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با محمود تیزپاز، شهردار منطقه ۸ تبریز دیدار کرد. در این نشست مسائل مربوط به گردشگری و تبریز ۲۰۱۸ مورد بحث و تبادل نظر بین طرفین قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیزپاز با بیان اینکه برای تبریز ۲۰۱۸، ۳ پروژه باید به اتمام برسد، گفت: بازار تاریخی و سرپوشیده تبریز یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ماست که در صدد مرمت و کف‌سازی و جداره‌سازی آن هستیم.

وی ادامه داد: در ایران ۷ بازار سرپوشیده شبیه به بازار تبریز وجود دارد که در گذشته با دستور رضاشاه ۶ تا از آن‌ها به وسیله خیابان قطع شدند و ارزش خود را تا حدودی از دست دادند ولی اتحادی که بین بازاریان تبریز وجود داشت، اجازه چنین کاری را برای حکومت نداد و این موجب خوشحالی است.

شهردار منطقه ۸ تبریز تصریح کرد: بازار تبریز که قدمت آن به دوره صفویه و قاجار برمی‌گردد علاوه بر ارزش تاریخی از ارزش‌های معماری فراوانی نیز برخوردار است ولی متاسفانه امروز وضعیت خوبی ندارد و لبریز از نازیبایی‌ها شده است.

وی همچنین اضافه کرد: مشکلات بازار زیاد است ولی مهم‌ترین آن‌ها همان کف‌سازی و جداره‌سازی است که لازمه آن انجام برخی زیرساخت‌ها توسط ادارات و دستگاه‌های دیگر است.

تیزپاز خاطرنشان کرد: اداره برق باید سیم‌های آشفته موجود در سقف و دیوارهای بازار را در زمین دفن کند و همچنین اداره آب و فاضلاب نیز در اقدامی مشابه باید لوله‌های آب را ساماندهی کند.

بازار تبریز تنها ۱۰درصد از نقش اقتصادی خود را بازی می‌کند

وی اعلام کرد: ما برای کف‌سازی و جداره‌سازی و همچنین حذف زواید بصری از بازار تبریز آمادگی کامل را داریم ولی منتظریم شرکت‌ها و ادارات خدمات‌رسان ابتدا اقدامات زیرساختی را انجام بدهند.

وی همچنین درباره ضرورت کف‌سازی بازار تبریز تشریح کرد: اگر نتوانیم آسفالت را حذف کنیم به لحاظ فنی بازار تبریز آسیب‌های جدی خواهد دید.

شهردار منطقه ۸ تبریز با لحنی انتقادی افزود: متاسفانه امروز بازار تبریز تنها ۱۰ درصد از نقش اقتصادی خود را بازی می‌کند درحالی که این بازار نه تنها باید اقتصاد استان، بلکه اقتصاد ایران را در دست بگیرد.

وی اظهار داشت: در تمام دنیا بازار نقش ویترین را دارد و معمولا بارگیری اجناس در محلی دور از بازار و شلوغی شهر انجام می‌شود اما در بین ما چنین فرهنگی هنوز جا نیفتاده است.

تیزپاز طرح پیاده‌راه خیابان جمهوری را دومین موضوع مهم برای تبریز ۲۰۱۸ عنوان کرد و گفت: قطعا هدف از اجرای طرح پیاده‌راه خیابان جمهوری بازگرداندن قدرت اقتصادی بازار تبریز و نیز جذب گردشگر است اما متاسفانه به علت مخالفت تعداد معدودی از بازاریان هنوز اجرای طرح آغاز نشده است.

وی بیان کرد: تعدادی از بازاریان که با اجرای طرح پیاده‌راه خیابان جمهوری مخالف هستند، استدلال منطقی ندارند و می‌گویند چون شهرداری در گذشته دروغ گفته و برای منافع خود برخی طرح‌ها را اجرا کرده، اجازه نمی‌دهیم.

شهردار منطقه ۸ تبریز همچنین از ۵ محور گردشگری به عنوان یکی از پروژه‌های مهم برای تبریز ۲۰۱۸ یاد کرد و اعلام داشت: ما در تبریز داشته‌های زیادی داریم ولی با تعریف ۵ محور اصلی گردشگری برای گردشگران، در واقع خوراک مسافرت آنان را تامین می‌کنیم.

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیگیر مباحث گردشگری است

همچنین در این نشست سعیدی با اشاره به اهمیت موضوعات گردشگری اظهار کرد: موضوع کف‌سازی بازار تبریز بسیار مهم است زیرا اولین چیزی که توجه یک گردشگر را در بازار به خود جلب می‌کند، همین اوضاع کف بازار است.

وی با بیان اینکه ضروری است نسبت به سنگ‌فرش کردن خیابان جمهوری اقدام شود، تشریح کرد: مثلا در همدان هم برای اجرای یک طرح پیاده‌راه اهالی مخالفت کرده بودند چون اعتقاد داشتند اجرای پیاده‌راه موجب رکود بازار خواهد بود اما با برخی اقدامات رضایت شهروندان جلب شده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به راه‌اندازی ماشین‌های برقی اشاره کرد.

سعیدی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس را پیگیر مباحث گردشگری عنوان کرد و افزود: سفر اول این کمیسیون به شیراز بود، سفر دوم به اصفهان، سفر سوم به همدان و سفر چهارم به تبریز.

وی تاکید کرد: متاسفانه شیراز به دلیل وجود برخی مشکلات مدیریتی و اجرایی وضعیت چندان مطلوبی در بحث گردشگری ندارد ولی در اصفهان و همدان کارهای شایسته‌ای در این زمینه صورت گرفته است.

وی در پایان به موانع موجود در بحث اجرای طرح‌های گردشگری در شهرها اشاره کرد و از مسئولان و مردم خواستار توجه بیش‌تر در این زمینه شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره اتمام عملیات ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی اظهار کرد: ایمن‌سازی محلی که در این خیابان نشست کرده بود و سبب آسیب به خط لوله قدیمی انتقال فاضلاب شده بود، انجام شد.

وی افزود: در راستای ایمن‌سازی خیابان مذکور خاک‌برداری و پرسازی محل توسط شرکت آب و فاضلاب انجام شد.

کد خبر 749547

دیگر خبرها

  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم