Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چگونه نجفي مي‌تواند با داشتن مدرک تحصيلي علوم پايه، سال‌ها سابقه مديريت در آموزش و پرورش را داشته و در عين حال قادر باشد گزينه اصلح براي سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت علوم، سازمان ميراث فرهنگي و ايضاً شهرداري تهران باشد؟ به گزارش خبرنگار شهري خبرگزاري تسنيم، در جلسه روز چهارشنبه گذشته اعضاي شوراي شهر پنجم، 7 گزينه نهايي شهرداري تهران انتخاب شدند که براين اساس محمدعلي نجفي، حسين مرعشي، الهه کولايي، محمدعلي افشاني، حبيب‌الله بيطرف، محمد شريعتمداري و محسن مهرعلي زاده از ميان 24 کانديدا توانستند بيشتر آرا را به سبد خود بريزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با اين حال هنوز چند ساعتي از همهمه انتخاب گزينه هاي بهشت نگذشته بود که حاشيه هاي انتخاب اين هفت نفر پررنگتر از متن شد و موجي از اعتراضات و انصرافات بلند شد؛ اولين واکنش به اين جلسه را ستاري فر داشت که در نامه‌اي خطاب به الويري رئيس موقت شوراي شهر پنجم، نوشت: «نشستي را برپا کرديد و در آنجا اعلام کردم درخواست آشکار و پنهاني ندارم و قصدم کمک براي پي ريزي گفتماني کاري براي اداره شهر و براي سربلندي شوراست و حرفي در رابطه با شهردار نداشتم و در نشست اخير نيز باز مخالفت خود را اعلام کردم ...من تلفن باران شدم که چرا کانديدا شده و راي نياوردم؟ آيا درست است کسي که اخلاقي برخورد مي‌کند و با خضوع رفتار مي‌کند اعضا شورا او را کانديدا کنند با وجود اينکه خود مخالفت داشته و بعد از راي گيري چنان وانمود شود که رأي نياورده است؟»
دلخوري کانديداهاي معرفي شده بدين جا ختم نشد و بسياري از اصلاح طلباني که نامشان در ميان کانديداها بود هم به روش‌هاي مختلف گلايه خود را بيان کردند. اين گلايه تا جايي بود که صداي صادق خرازي را هم درآورد و يکي از اعضاي منتخب شواري پنجم در مصاحبه‌اي شبانه زبان به مدح از صادق خرازي باز کرد تا شايد اين مداحي وي بتواند اندکي از هجمه‌ها و گلايه‌هاي منتقدان خودي کاسته شود.
اما داستان اين نقدها و دلخوري‌ خودي‌هاي اصلاح‌طلب ادامه داشت تا جايي که حبيب الله بيطرف يکي از هفت کانديداي شهرداري، در نامه اي ضمن بيان تعجبش از قرار گرفتن نام خود در ميان 7 کانديداي نهايي شهرداري تهران، خطاب به مردم نوشت: «اينجانب حبيب الله بيطرف، هيچگاه آمادگي خود را براي سمت شهرداري تهران به اعضاي شوراي تهران اعلام ننموده‌ام و اکنون ضمن تشکر از حسن نظر اعضا، انصراف خود را از کانديداتوري شهرداري اعلام مي‌کنم!»
با وجود انصراف بيطرف از پست شهردار تهران، دامنه اين قهر کردن‌ها و انصراف‌ها فروکش نکرد چراکه زمزمه‌هاي کنارگيري محمد شريعتمداري يکي ديگر از 6 نامزد باقي مانده نيز اين روزها به گوش مي‌رسد و چند فعال رسانه‌اي نزديک به وي، در صفحات مجازي خود اخباري از انصراف نامه شريعتمداري را منتشر کردند.
به گزارش تسنيم، موج گلايه‌ها و انصراف‌ها در حوالي گزينه‌هاي شهرداري تهران در حالي ادامه دارد که به نظر مي‌رسد که سمت و سوي اين موج به سمت نهايي کردن يک گزينه به پيش مي‌رود؛ مرد هزار چهره‌ اصلاح‌طلبان که در راي‌گيري اخير نيز بالاترين را داشته و توانسته راي همه اعضاي شوراي شهر پنجم را به حساب خود واريز کند. فردي که اين روزها و در دولت يازدهم لقب «آچار فرانسه» دولت را هم يدک مي‌کشد؛ «محمد علي نجفي»
محمدعلي نجفي در حالي به عنوان محبوب‌ترين گزينه شهرداري براي اعضاي شوراي شهر مطرح شده که چندي پيش براي تکيه زدن به صندلي سازمان ميراث فرهنگي، چشمش را بر روي رأي مردم و شوراي شهر بست و راهي «ارگ آزادي» شد اما مديريتش در اين سازمان چندان مستدام نبود و پس از شش ماه بنا به آنچه عارضه قلبي وي عنوان شد از سمت خود استعفا کرد.
به هر حال با وجود انصراف‌ها و حواشي مطرح شده روزهاي اخير و با توجه به رأي قابل توجه نجفي در رأي گيري اخير، مي‌توان او را کانديداي شماره يک شهرداري تهران دانست که توانسته تا اينجاي کار نظر مثبت 21 عضو شوراي موقت را به خود جلب کند اما نگاهي به سابقه فعاليت نجفي سوالاتي را مطرح مي‌کند که دستمايه نقد و حتي طنز و شوخي بسياري از کاربران شبکه‌هاي اجتماعي شده است.
از يک سو نجفي که پيش از اين به دليل عارضه قلبي و ناتواني جسمي از رياست سازمان ميراث فرهنگي استعفا داده است چگونه مي‌تواند مسئوليت شهردار تهران با 8 ميليون جمعيت و معضلات متعدد پيش رو عهده دار شود؟ آيا فعاليت و فشار کار در شهرداري تهران سبک تر از ميراث فرهنگي است که وي حاضر شده اين مسئوليت را علي‌رغم ناتواني از انجام وظايف در سازمان ميراث فرهنگي بپذيرد يا اينکه عارضه قلبي ايشان مرتفع و رفع کسالت شده؟
از سوي ديگر رزومه نجفي اين سوال را ايجاد مي‌کند که چگونه يک نفر مي‌تواند با داشتن مدرک تحصيلي علوم پايه، سال‌ها سابقه مديريت در آموزش و پرورش را داشته باشد و در عين حال قادر است گزينه مناسب و اصلح براي تصدي سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت علوم، سازمان ميراث فرهنگي و ايضاً شهرداري تهران باشد؟!
با تمام اين اوصاف نجفي با وجود کسالت در حالي به عنوان گزينه نخست تکيه زدن بر رياست بهشت مطرح شده که در قحطي مديران کشور همواره نامش در نقش سرپرست سازمان‌ها، معاونت‌ها و وزارتخانه‌ها مطرح شده و توانسته به شکل مقطعي مشکل دولت‌هاي اصلاحات و اعتدال را حل کند. ولي بايد به خاطر داشت که اداره شهري چند ميليوني نيازمند فردي فراتر از حل‌المسائل موقتي است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: در قالب یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار، دو پروژه عمرانی در بزرگراه آزادگان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو درباره جزئیات بسته افتتاحی آتی شهرداری تهران در حوزه فنی و عمرانی گفت: در قالب یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار، دو پروژه عمرانی در بزرگراه آزادگان به بهره‌برداری خواهد رسید.


وی افزود: نخستین پروژه شامل تحکیم بستر دوازده کیلومتر از بزرگراه آزادگان به روش احیای عمیق با سیمان طی یک سال گذشته است که هزینه‌ای بالغ بر دویست و پنجاه و دو میلیارد تومان در بر داشته است.


صداقتی با اشاره به اهمیت بهسازی و اصلاح زیرساختی روکش آسفالت بزرگراه آزادگان توضیح داد: بزرگراه آزادگان به نوعی کمربندی جنوبی و غربی تهران محسوب شده و اصلاح زیرسازی و بهسازی روکش آسفالت این بزرگراه تهران از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران به با اشاره به دیگر پروژه‌های افتتاحی روز شنبه هشت اردیبهشت‌ماه هزار و چهارصد و سه گفت: تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری، دیگر پروژه یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار محسوب می‌شود. بر همین اساس تعریض کندروی آزادگان در محدوده بزرگراه شهید لشکری از دو به سه خط عبوری، تحکیم کوله پل‌های سه‌گانه در محدوده مذکور و همچنین اصلاح رمپ و لوپ‌های این محدوده با هزینه ۴۳ میلیارد تومان از دیگر برنامه‌های روز شنبه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!