Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان مي‌گويد اقدام کويت در کاهش تعداد ديپلمات‌هاي ايران در آن کشور، اقدام زيبايي نبود و قابل سرزنش است. به گزارش خبرنگار گروه سياست خارجي خبرگزاري تسنيم، بهرام قاسمي، سخنگوي وزارت امور خارجه در نشست خبري خود که امروز برگزار شد در خصوص اخراج ديپلمات‌هاي ايراني از کويت گفت: انها اخراج نشدند و در واقع يک کاهش ديپلمات داشتيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به سفير ما اطلاع دادند که بهتر است تعدادي از پرسنل نمايندگي کاهش يابد و به اختيار خود نماينگي ظرف يک ماه و نيم کاهش يابد. ما روابط خوبي داشتيم و اين اقدام زيبايي نبود که قابل سرزنش است و ما ميتوانيم همچنان گفتگوها را داشته بايم. سفير ما خواهد ماند ولي چنين انتظاري نداشتيم اگرچه شرايط را بايد گاهي در نظر گرفت.
ايران حق اقدام متقابل در برابر کويت را براي خود لحاظ مي‌کند
وي افزود: ما حق اقدام متقابل را براي خود لحاظ مي‌کنيم اما تعداد ديپلماتهاي آن‌ها بيشتر از ايراني‌ها در آن‌جا نيست.
کشورهاي گروه 1+5 با اقدامات عهدشکنانه آمريکا همراه نيستند
سخنگو در خصوص اقدام امريکا عليه برجام و احتمال همراهي يا مخالفت گروه 1+5 با اين کشور گفت: برجام يک تفاهم چند جانبه است و ما مواضع کشورهاي اروبايي را مي‌دانيم. آن‌ها متعهد به برجام هستند و با رقتارهاي عهد شکنانه آمريکا همراه نيستند. مواضع چين و روسيه در اين خصوص شفاف و روشن است.
قاسمي در خصوص روابط ايران و عراق گفت: روابط دو همسايه ديرينه و با قدمت زياد است. ايران و عراق با مجموعه مسائل منطقه و روابط دو جانبه ظرفيت‌هاي زيادي دارند لذا تماسهاي دو کشور در اين خصوص را داشته‌ايم. ما زمينه‌هاي زيادي را در حوزه کاري مشترک داريم. روابط ما با عراق به کسي ارتباط ندارد که درباره سطح آن صحبت کنند.
بحث تلاش ترامپ براي خروج از برجام چيز جديد نيست
وي در خصوص تلاش ترامپ براي خروج از برجام و انگيزه‌هاي آن گفت: رفتار و کردار همواره يکسان نيست. اين هم در ادامه مباحث قبلي است و (چيز) جديد نيست و از دوران فعاليت انتخاباتي ترامپ تحليل‌ها و مطالب مختلف دريافت مي‌شود. اينکه در آينده وزارت خارجه امريکا چه نقشي در سياست خارجي امريکا خواهد داشت، بايد منتظر بود و ديد. براي ما کردار مهمتر از گفتار است اما رفتار آمريکا در رصد ماست و با حساسيت بالا اين موضوع در دستور کار ماست.
موضوع سفر هنيه به تهران هنوز از طريق کانال‌هاي رسمي منتقل نشده است
سخنگو درباره سفر اسماعيل هنيه به تهران گفت: اين نوع صحبت‌ها در سطح رسانه‌ها مطرح است و ما در عمل چيز مشخصي را از کانالهاي رسمي دريافت نکرديم.
در حال تکميل ...
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است

شهردار خوی گفت: تمامی افتخارات شهرداری خوی درسطح استانی و کشوری مرهون تلاش‌های تک تک اعضای شورای شهر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن نصرالله‌پور امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه شورای اسلامی شهر خوی با بیان اینکه تجلی اراده مردم در مدیریت شهری در شوراهای شهر تبلور می‌یابد، اظهار کرد: امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که در بیشتر حوزه‌های شهری گام‌های خوب و موثری جهت رفاه حال مردم برداشته‌ایم.

وی با اشاره به مسیر گشایی‌ها، نهضت آسفالت معابر و نیز کمربندی شهید سلیمانی افزود: در طول تاریخ شهرداری این حجم از مسیرگشایی‌ها بی‌بدیل بوده و مسیرگشایی خیابان شیخ نوایی تا جاده قطور نمود اقدامات زیرساختی شهرداری است.

شهردار خوی در ادامه با اشاره به معدود سیاه‌نمایی‌های رسانه‌ای در مورد عملکرد شورا و شهرداری گفت: امروزه شهرداری در جایگاهی قرار دارد که مدیران شهری و شوراهای شهر با فراغ بال پاسخگوی مطالبات مردمی هستند و در میز خدمت اخیر مدیریت شهری این امر بر همگان ثابت شد و تمامی اقدامات مجموعه شهرداری با اراده و حمایت قاطعانه اعضای شورای شهر محقق شده است و نمود ادعای ما کسب عناوین مختلف استانی و ملی برای شهر ما خوی است.

نصرالله‌پور در خاتمه با مخاطب قرار دادن اصحاب رسانه و خبرنگاران حاضر در جلسه شورا تصریح کرد: عملکرد شهرداری خوی در اکثر حوزه‌ها و به خصوص عمرانی و فرهنگی با کلانشهرهایی نظیر تبریز، اصفهان و ارومیه قابل مقایسه است، چرا که معتقدم همکارانم در شهرداری و شورای شهر با تمام توان در مسیر موفقیت و سربلندی شهر خوی قدم برمی‌دارند.

کد خبر 749189

دیگر خبرها

  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • کشف ۴۰ تن گندم غیرقابل استفاده در حمیدیه
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش