Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@12:37:27 GMT

اکتشاف 4 منطقه معدنی با ارزش در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۴۱۱۹۴

اکتشاف 4 منطقه معدنی با ارزش در استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از اکتشاف 4 منطقه معدنی با ارزش در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نیریمیز، حجت الاسلام میکائیل مقدسی در نشست با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل که در محل دفتر امام‌ جمعه برگزار شد با اشاره به وجود ریزگردها در این شهرستان موقع وزش باد اظهار داشت: مجوزهای بی رویه استخراج معدن طبیعت شهرستان نیر را به نابودی کشانده است و اگر این روند ادامه پیدا کند شاهد فاجعه زیست محیطی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمعیت شهرستان نیر در آخرین آماری که ارائه شد کاهش یافته و اگر تدبیری اندیشیده نشود باز شاهد مهاجرت از شهرستان خواهیم بود و روستاها عملا از سکنه خالی خواهد شد.

حجت الاسلام مقدسی از مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت استان و فرمانداری نیر خواست تا در خصوص دادن مجوز استخراج معدن در شهرستان با دقت عمل کرده تا شاهد بروز چنین مشکلات زیست محیطی نشویم.

وی با انتقاد از برداشت بیش از حد معادن شهرستان بخصوص در منطقه شیران اظهار کرد: یکی از دلایل مهاجرت روستائیان از شهرستان نیر از بین رفتن مراتع است که توسط معادن این عمل صورت گرفته است.

حجت الاسلام مقدسی به برداشت غیراصولی و غیر فنی معادن شهرستان نیر هم اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین دلایل گرد و غبار هوا در شهرستان نیر برداشت غیراصولی و غیرفنی معادن موجود در شهرستان است.

امام جمعه نیر در ادامه خواستار نظارت جدی مسؤولان ذیربط بر روند برداشت اصولی و فنی معادن و همچنین صدور مجوز به آنها شد.

در این نشست سید حامد عاملی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل هم از اکتشاف 4 منطقه معدنی با ارزش در استان اردبیل خبر داد و گفت: مطالعات اولیه برای استخراج 4 حوزه معدنی با ارزش فلزی در شهرستان‌های خلخال، مشگین شهر، کوثر و نیر صورت گرفته که به محض آغاز به کار این معادن تحول عظیمی در بخش صنعت و معدن و نیز ایجاد اشتغال در استان اردبیل را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه به برداشت غیراصولی و غیرفنی معادن شهرستان نیر بخصوص معادن موجود در شیران اشاره کرد و گفت: کمیته ساماندهی معادن در این سازمان تشکیل شده که با هرگونه برداشت غیراصولی و غیر فنی برخورد می‌کند.

در این نشست مهدی احمدی فرماندار شهرستان نیر هم خواستار توجه جدی مسؤولان ذیربط به صدور مجور معادن در شهرستان نیر شد تا شهرستان با مشکل موجه نشود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۴ واحد صنفی گرانفروش در تنکابن

علیرضا نژاد مقدم رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تنکابن گفت: از برخی واحد‌های فروشگاهی مرغ، گوشت، میوه، نانوایی، قنادی و رستوران بین راهی در این شهرستان بازدید گردید که ۴ واحد متخلف شناسایی شده و برای آنها پرونده تخلف تشکیل شده است.

او افزود: پرونده‌های تشکیل شده شامل گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تنکابن در پایان ضمن هشدار به واحد‌های صنفی که قوانین صنفی را رعایت نمی‌کنند، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی مراتب را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده تخلف برای ۳ واحد خبازی در قائمشهر
  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • شناسایی ۴ واحد صنفی گرانفروش در تنکابن
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید