Web Analytics Made Easy - Statcounter


مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون تلاش می‌کند تا تمامی دانش‌آموزان کشور را تحت پوشش خدمات فرهنگی خود قرار دهد.

به گزارش بی‌باک به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیرضا حاجیان‌زاده در گردهم‌آیی مشترک مدیران‌کل ستادی و استانی کانون و معاونان آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب گفت: کانون از سابقه‌ای ۵۲ ساله برخوردار است که بعد از انقلاب بر اساس مصوبه هیات دولت وابسته به وزارت آموزش و پرورش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شش عضو مجمع عمومی آن، اعضای هیات دولت‌اند که ریاست آن برعهده وزیر آموزش و پرورش است.

وی افزود این مجموعه دارای ستاد مرکزی و نزدیک به ۳۰ اداره‌کل و معاونت در ستاد مرکزی و ادارات‌ کل در استان‌هاست و در حال حاضر ۱۰۱۲ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی در سراسر کشور دارد که بیش از ۴۰ نوع فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، دینی و... را به کودکان و نوجوانان ارایه می‌کنند.

مدیرعامل هم‌چنین به فعالیت‌های حوزه تولید کانون اشاره کرد و یادآورشد: علاوه بر تولید کتاب، فیلم، تئاتر، اسباب بازی وسرگرمی های سازنده، نوشت‌افزار و... کانون دارای یک شبکه توزیع سراسری در کشور است که تلاش می‌کنیم مراکز عرضه محصولات را توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: «کانون نمایش» (طرح نمایش فیلم‌های کودک در سالن‌های کانون) خدمت دیگری است که از سال گذشته در بیش از ۷۰ سالن نمایش کانون در سراسر کشور آغاز شده و تا پایان سال ۹۶ این تعداد به ۱۰۰ سالن افزایش خواهد یافت.

حاجیان‌زاده در ادامه به فعالیت‌های مراکز تخصصی علوم و فنون، نجوم و... کانون اشاره کرد و اظهار داشت: در طول سال ۱۷ جشنواره ملی و بین‌المللی در کانون برگزار می‌شود و ارتباط‌های مختلف بین‌المللی و حضور در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف خارج از کشور را نیز در برنامه‌های سالانه خود دارد.

وی از کانون زبان ایران نیز به عنوان یک موسسه آموزشی اثربخش وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یاد کرد که در آن هفت زبان زنده دنیا تدریس می‌شود.

مدیرعامل در ادامه به ویژگی‌های کانون اشاره کرد و گفت: حضور داوطلبانه وبا اختیار و انتخاب آزاد فعالیت مورد علاقه بچه‌ها در مراکز فرهنگی‌هنری، فضای مهربانی و صمیمیت، وجود فضایی زیبا و با نشاط در کتاب‌خانه‌ها، از جمله این ویژگی‌هاست که باعث می‌شود در دنیای فن‌آوری‌ها، بچه‌ها به مطالعه و کتابخوانی علاقه مند شوند وبه فعالیت‌های فرهنگی‌هنری از قبیل نقاشی، سفال، کاردستی و... بپردازند و استعدادهای‌شان شناسایی شود.

وی توجه به کارِ گروهی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون را از دیگر ویژگی‌هایی دانست که منجر به رشد اجتماعی و هویتی کودکان و نوجوانان می‌شود و افزود توجه به موضوع‌های دینی و ارزش‌های انقلابی با استفاده از شیوه‌های کودکانه موضوع دیگری است که در این مراکز صورت می‌گیرد.

حاجیان‌زاده اعتماد خانواده‌ها و عنایات مقام معظم رهبری به این کانون را از افتخارات این مجموعه برشمرد و خاطرنشان کرد گستره فعالیت‌های کانون در شهرهای برخوردار و کم‌تر توسعه یافته است اما در حال حاضر اولویت ما ارایه خدمات به روستاها، مناطق مرزی، مناطق عشایری و کم‌تر توسعه‌یافته است.

وی هم‌چنین به راه‌اندازی مراکز فراگیر برای کودکان و نوجونان دارای نیازهای ویژه (نابینا، کم‌بینا، ناشنوا، کم‌شنوا و کم‌توان جسمی و حرکتی) اشاره کرد و یادآور شد تلاش می‌کنیم در برنامه پنج ساله کانون تمام مراکز تبدیل به مرکز فراگیر شود.

مدیرعامل کانون در ادامه با بیان این‌که باید شرایطی فراهم کنیم که خدمات کانون به تمام دانش‌آموزان در سراسر کشور ارایه شود، افزود: در سال گذشته طرح کانون مدرسه را دوباره آغاز کردیم و در این طرح هر مرکز فرهنگی‌هنری ثابت کانون ترجیحا با چهار مدرسه ارتباط دارد که با احتساب مدارسی که با ۱۷۰ کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی و شهری ارتباط دارند سالانه نزدیک به ۶هزار مدرسه می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند.

وی نمایش تئاترهای کودک و نوجوان در مراکز ثابت و تریلی سیار نمایش کانون در طول سال و راه‌اندازی پرتال کودک و نوجوان را از دیگر فعالیت‌های کانون عنوان کرد و اظهار داشت: برای بهره‌مندی بیشتر مخاطبان، شبکه عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون راه‌اندازی و توسعه داده شده است که امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش و برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات در مدارس، خدمات کانون بیشتر در دسترس بچه‌ها قرار گیرد.

حاجیان‌زاده در پایان اظهار امیدواری کرد با امضای تفاهم‌نامه با معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش شاهد شروع خوبی در تحول نظام آموزشی این وزارت‌خانه باشیم.

گردهم‌آیی مشترک مدیران کل ستادی و استانی کانون و مسولان ستادی و معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها همچنین نمایندگان عرضه محصولات فرهنگی کانون در سراسر کشور روز اول مرداد در تهران برگزار شد.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی

ایسنا/گیلان مدیر آموزش و پرورش بندرانزلی گفت: به مناسبت هفته مشاغل؛ غرفه صنایع دستی و تولیدات محلی به همت دانش‌آموزان در محوطه آموزش و پرورش این شهرستان در حال برگزاری است.

محمود یوسفی‌فر امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به مناسبت هفته مشاغل که در تقویم رسمی کشور هفته اول اردیبهشت ماه نام گذاری شده و با هدف آشنایی دانش آموزان با کسب و کار همچنین کسب تجربه از حضور در بازار، غرفه صنایع دستی در محوطه آموزش شهرستان بندرانزلی امروز افتتاح و برای بازدید عموم به مدت سه روز دایر است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه شامل ۲۶ غرفه است، افزود: این غرفه‌ها شامل موارد مختلفی از محصولات منطقه و استان از جمله حصیربافی، سفال، عروسک بافی، نان محلی و انواع ترشی است که توسط خود دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم به همراهی خانواده‌هایشان تهیه و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی گفت: انتخاب شغل مناسب، از ابتدایی ترین و ضروروی‌ترین مسائلی است که همواره با زندگی نوع بشر همراه بوده و قسمت مهمی از حیات او را تشکیل می‌دهد. شخصیت و منزلت اجتماعی و فردی انسان، در گرو کار و فعالیت همیشگی است تا دست نیاز پیش دیگران دراز نکند و بتواند عزت نفس خود را حفظ و استعدادهای خود را شکوفا کند.

وی افزود: نظر به منویات مقام معظم رهبری درخصوص حمایت از تولید داخلی و در راستای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش کشور مبنی بر مهارت آموزی و آموزش همراه با تولید و بسط رشته‌های مهارت محور، در واقع هدف اصلی از برپایی این آئین هدایت تحصیلی و آشنایی جوانان با مشاغل بومی و محلی است.

 یوسفی‌فر با بیان اینکه در همین راستا علاوه بر آموزش‌های تئوری در مدارس به ویژه در دوره های متوسطه اول و دوم، آموزش‌های عملی کسب و کار نیز برای دانش آموزان جهت کسب آمادگی های اولیه ورود به بازار کار مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: در طول سال در مناسبت‌های مختلف به صورت جدی به این مساله پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: قطعاً این تجربه می‌تواند علاوه بر ایجاد خاطره خوش برای دانش‌آموزان، به عنوان یک تجربه اولیه از ورود به بازار کار با توجه به مهارت‌هایی که دانش آموزان دارند می‌تواند محسوب شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: استقبال شهروندان از این غرفه‌ها، علاوه بر تشویق دانش آموزان و ایجاد انگیزه برای آن‌ها می‌تواند فرصتی برای بازدید از هنرهای بومی و محلی شهرستان بندر انزلی باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد