Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان گفت: خراسان رضوی زمینه توسعه کشت فراسرزمینی در افغانستان را فراهم می‌کند.

محمود سیادت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: با توجه به اینکه کشاورزی و دامداری بیشترین نقش در اقتصاد افغانستان را ایفا می‌کند و این کشور زمین مناسب، آب فراوان و نیروی کار ارزان قیمت در اختیار دارد از گزینه‌های بسیار مناسب برای کشت فراسرزمینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در افغانستان عقب ماندگی‌هایی در بخش کشاورزی در حوزه‌های دانش فنی و ماشین آلات وجود دارد که با ورود ایران می‌توانند جبران شوند و از طرف دیگر با تولید محصولات آب‌بردر این کشور و وارد کردن آنها به ایران به بحران آب در ایران کمک می‌شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان با بیان اینکه هرات و فراه از شهرهای مناسب برای کشت فراسرزمینی در افغانستان هستند، خاطرنشان کرد: انجام این فعالیت می‌تواند به علاوه بر ایجاد پیوند عمیق اقتصادی بین دوکشور سبب ایجاد منفعت برای هر دوطرف می‌شود.

سیادت با اشاره به برخی از مشکلاتی که در حوزه واردات محصولات کشاورزی از نظر بهداشت وجود دارد، تصریح کرد: برخی از این مشکلات واقعی بوده اما برخی دیگر در اثر سخت‌گیری است که باید همکاری بیشتری برای رفع آنها انجام شود زیرا در غیر این صورت نمی‌توان کشت فراسرزمینی را توسعه داد.

وی ادامه داد: ما هم اکنون شاهد ورود محصولات کشاورزی و باغی به صورت قاچاق از افغانستان به خراسان رضوی هستیم و برای رفع این مسئله بررسی‌هایی در ستاد اقتصادی خراسان رضوی در دست انجام است تا بتوان با ایجاد ساز و کار مناسب برای واردات قانونی هم موضوعات بهداشتی رفع شود و هم کشور حق و حقوق خود را دریافت کند.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: متولیان اداره کار ضمن تکریم واقعی کارگران، زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌شان را فراهم کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در بازدید میدانی از اداره‌کل کار کردستان که به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر انجام شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های کارگران، بر ضرورت توجه بیشتر به این قشر تلاشگر و زحمتکش تأکید کرد.

وی با اشاره به فرموده‌ای از پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: جایگاه کار و کارگر در آموزه‌های اصیل، غنی و متعالی اسلام ناب محمدی(ص) از جایگاهی رفیع و شأنی والا برخوردار است تا جائی‌که کسی‌که به دنبال روزی حلال برای تأمین زندگی خود و خانواده‌اش می‌رود، مانند کسی است که در راه خدا جهاد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود: هفته کارگر فرصت مغتنمی برای ادای احترام و قدردانی از مردان و زنان جهادگری است که با تلاش و کوشش با کمترین بهره‌گیری، بیشترین بهره‌دهی و سودمندی را نثار و ایثار جامعه می‌کنند

وی تصریح کرد: کارگران مردان و زنان شرافتمندی هستند که همواره با تلاش شبانه‌روزی، تعهد و پشتکار فراوان خود زمینه رشد، توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کرده و دستاوردهای بزرگی به میهن عزیز خود اهداء می‌کنند.

پورذهبی با بیان اینکه بی‌شک پیشرفت اقتصادی و صنعتی هر جامعه‌ای بدون  اعمال نقش کارگران زحمتکش اتفاق نمی‌افتد، عنوان کرد: همه دستاورد های بزرگ در سایه کار است. از این قشر تلاشگر انتظار می‌رود که در سال‌جاری برای تحقق شعار سال؛ «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیش از پیش تلاش کرده و متولیان این حوزه نیز ضمن تکریم واقعی کارگران، زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌شان را فراهم کنند.

وی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) یادآور شد: کسی‌که حقوق کارگری را پایمال کند، خداوند اعمال او را تباه و او را از بهشت محروم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تأکید کرد: دیدار با کارگران صرفاً به مناسبت‌ها ختم نشود و ما آمادگی شنیدن و پیگیری مطالبات قشر زحمت‌کش کارگری در هر موقعی از سال را داریم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود