Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صمیمیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از 2 هزار و 950 هکتار محدوده شهر سمنان 450 هکتار بافت فرسوده است که 250 هکتار بافت تاریخی شامل بناهای تاریخی است و 45 هکتار بافت ویژه شامل مسجد امام، مسجد جامع، امامزاده یحیی(ع)، راسته بازار و بازار شیخ علاالدوله محسوب می شود.
وی با بیان اینکه در پیمایش واحدهای مسکونی در 43 هکتار بافت ویژه در بافت فرسوده سمنان مشخص شد 12 اثر تاریخی وجود دارد که نیازمند ثبت است، ادامه داد: در پیمایش اخیر 75 اثر ثبتی در بافت طرح جامع 250 هکتاری، 135 اثر در بافت ویژه 42 هکتاری و 30 اثر در بافت تاریخی سمنان مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون عمرانی فرمانداری سمنان ، بافت فرسوده را مجموعه ای از واحدها در محدوده شهری دانست که از نظر بنا و تاسیسات استحکام لازم را ندارد و مردم و ساکنان آن کمتر برخوردار هستند، گفت: از ابتدای دولت یازدهم تسهیلات پرداخت شده برای نوسازی بافت فرسوده در استان سمنان یک هزار و 769 مورد بود که 669 واحد شامل 38 درصد مربوط به شهر سمنان بوده است و در بهار 96 تعداد 57 واحد از این تسهیلات 400 میلیون ریالی با سود 18 درصدی بهره مند شدند که مردم فقط هشت درصد سود این تسهیلات را پرداخت می‌کنند و 10 درصد را دولت می‌پردازد.
صمیمیان با اشاره به این که برخی از واحد های بافت فرسوده مالک مشخصی ندارند، یادآور شد: از 250 هکتار بافت قرار گرفته در طرح جامع سمنان 43 هکتار بافت ویژه است که از این مقدار 75 اثر به ثبت رسیده است.
وی به هزینه اعتبارات برای به تملک درآوردن و به ثبت رساندن این واحد ها از سال 93 تا 95 به بیش از 500 میلیون تومان از محل اعتبار ملی واستانی اشاره کرد و گفت: در شهر سمنان با توجه به ابلاغ استانداری و مسکن شهرسازی، اولین ستاد بازآفرینی بافت فرسوده در مرداد 95 با حضور نمایندگانی از نیروی انتظامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل شد و بر اساس آن کمیته ای برای شناسایی ایجاد شد.
معاون عمرانی فرمانداری سمنان گفت: در سال جاری ، 630 میلیون تومان برای شناسایی بافت های تاریخی، بناهای تاریخی، تسهیل گردشگری و ایجاد محورهای گردشگیری در سمنان در نظر گرفته شده است.
استان سمنان بیش از 2 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده شامل بافت تاریخی و مسکونی دارد که به طور میانگین 18 تا 20 درصد از جمعیت کل استان سمنان در این مناطق سکونت می کنند.
بیشترین بافت فرسوده استان سمنان به ترتیب در شهرستان های سمنان 450 هکتار، شاهرود 436 هکتار و دامغان 382 هکتار قرار دارد.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

دریافت 39 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6087031

دیگر خبرها

  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است