Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلیبی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین مجلس:


سمنان-نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس، گفت: انتقال آب خزر به سمنان مصوب هیئت دولت است و نباید نمایندگان مجلس با کارشکنی، از اجرای آن جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، احمد همتی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتقال آب خزر به استان سمنان در قالب طرح حاکمیتی انجام می شود، بیان کرد: وقتی طرحی مصوبه هیئت دولت در استانی بود انتظار می رود نمایندگان دیگر استان ها در مقابل اجرای آن کارشکنی نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح ملی به زودی اجرایی می شود اما باید گفت تسریع در روند آن نیازمند اهتمام ویژه مسئولان و مردم در داخل استان سمنان است.

عضو خانه ملت، درپاسخ به سوالی با موضوع علت توقف این طرح، بیان کرد: طرح انتقال آب خزر متوقف نشده و همانطور که بیان شد اجرایی می شود و تنها دلیل طولانی شدن اجرای آن مسائل محیط زیستی و روند انتقال آب از خزر به سمنان است که باید ملاحظات آن رعایت شود وگرنه این طرح به هیچ دلیل دیگری متوقف نخواهد شد.

همتی حمایت مسئولان را برای اجرای این طرح ضروری دانست و گفت: برای رفع مشکلات ناشی از خشکسالی باید اهتمام و پیگیری جهادی را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان، در مرحله بررسی نحوه انتقال و جلوگیری از تخریب های احتمالی عرصه های طبیعی قرار دارد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی دیگر درباره پیگیری دولتمردان و مجلسی ها از طرح انتقال آب خزر، گفت: همدلی خوبی بین دولت و مجلس برای اجرایی کردن این طرح وجود دارد.

همتی درباره ملاحظات محیط زیستی و انتقاداتی از نمایندگان استان مازندران درباره این طرح ارائه می کنند، توضیح داد: تمام ساز و کارهای قانونی از جمله موضوع محیط زیست در اجرای این طرح پیش بینی شده و جای نگرانی نیست اما در این بین تعداد قلیلی هستند که می خواهند این موضوع را احساسی کنند.

وی افزود: اگر چالش های خشکسالی در استان سمنان رفع نشود تا چند سال دیگر کسی در این استان نمی ماند و شاهد فرار جمعیتی در این دیار خواهیم بود که قطعا طبعات اجتماعی عظیمی دارد.

عضو خانه ملت با بیان اینکه طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان متعلق به امروز و فردا نیست بلکه از دولت های گذشته مطرح بوده، تاکید کرد: حال که فرصت مصوبه شدن آن در دولت یازدهم فراهم شده باید به سرعت در اجرای این طرح اهتمام داشته باشیم.

همتی با بیان اینکه مخالفاناین طرح بحران کم آبی را درک نمی کنند، بیان داشت: در مجلس شورای اسلامی فضای مثبتی برای اجرای این طرح ملی وجود دارد چرا که بحران خشکسالی برای بسیاری از نمایندگان ملموس است.

وی افزود: این طرح در انتظار اعلام نظر نهایی کارشناسان محیط زیست است و ما در این فرصت باقی مانده تا اجرای آن باید به فکر زیرساخت های تصفیه نمک، انتقال، استفاده بهینه در کشاورزی و صنعت، شیرین سازی و ... باشیم همچنین باید مسیری را برای انتقال بیابیم که آسیبی به درختان و محیط زیست نرسد.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس

به گزارش «نماینده»، علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت:طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود:ساماندهی سکوهای ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها را از دیگر محورهای این مصوبه برشمرد.

دیگر خبرها

  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند