Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار با اعضای ستاد دهه کرامت خراسان جنوبی در بیرجند افزود: هدف اصلی برگزاری دهه کرامت و بزرگداشت ائمه این است که انسان به کرامت برسد.
وی اظهار کرد: وقتی الحمد لله می گوییم خداوند به سپاس گویی ما نیاز ندارد چون غنی به ذات است، نیاز به شکر و کفر ما ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: پیامبران خدا انسان کامل هستند و تلاش شان برای دلسوزی و نجات انسان است.
وی یادآور شد: بعضی افراد با تصور غلط بر پیامبراسلام (ص) منت می گذاشتند که ما مسلمان شده ایم در صورتی که باید به واسطه توفیق مسلمان شدن منت بپذیرند.
وی تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) نیازی به برگزاری مراسم و نذر و نیاز ندارند، بلکه ما نیاز به آنها داریم و اینکه حاجت و نیاز کسی روا می شود نشانه ای برای هدایت مردم است.
همچنین دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت خراسان جنوبی، گفت: امام رضا(ع) می فرمایند که زیبایی های کلام ما را به مردم منتقل کنید اگر آنها با کلام ما آشنا شوند از ما اطاعت می کنند.
حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار افزود: سال 1389 مقام معظم رهبری در قم تاکید به ایجاد ستاد دهه کرامت کردند.
وی اظهار کرد: «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» شعار امسال دهه کرامت است، وقتی در عزای اهل بیت(ع) عزاداری می شود در شادی آنها هم باید طبق شادی مدنظر اسلام شاد باشیم.
وی یادآور شد: آذین بندی مسجد، معبر در شهرها و برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) و بزرگداشت حضرت شاه چراغ برادر امام رضا(ع) و همچنین برگزاری ایستگاه صلواتی و نمایشگاه عفاف وحجاب و... از برنامه های دهه کرامت در استان است.
وی تاکید کرد: دستگاه های فرهنگی مثل شهرداری ها، استانداری ،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حوزه هنری، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی و تعدادی از سمن ها اعضای این ستاد هستند.
دهه کرامت دهه اول ماه ذی العقده با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) به پایان می رسد.
*7559*6054*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- مریم پنجابی*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه اضطراب را درمان کنیم؟

سؤال پرسیدند که برای رفع اضطراب و استرس هایی که بدون منشأ خاصی به انسان وارد می‌شود و از طریق پزشکی هم حل نشده چه کار باید کرد؟

قرآن می‌فرماید: «الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، همین.

به قول حضرت امیرالمومنین (ع)، دنیا تجارت خانه‌ای بیش نیست.
تمام انسان این باشد هرچه که عقل و شرع برای او تعیین کرده‌اند، جدی بگیرد و در این صورت، مواردی که برای او مایه اضطراب و هم‌ّوغم ّ آینده باشد، از این موارد خیالش آسوده است.

مگر یکی از اسامی خدا، ارحم الراحمین نیست؟ رحمت دیگران اگر باشد محدود است و محدود نسبت به نامحدود هیچ است؛ خدا را فراموش نکنیم.
همه عواملی که باعث اضطراب می‌شوند، چیز محدودی هستند.

خداوند متعال فرموده است: بشر شعورت کجا رفته است؟ مگر می‌شود خدا کفایت کار بنده خودش را به عهده نگیرد.
«إِنْ یَنْصُرْکُمُ اللهُ فَلا غالِبَ لَکُمْ وَ إِنْ یَخْذُلْکُم فَمَنْ ذَا الَّذی یَنْصُرُکُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَ عَلَی اللهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ».

خیال و اضطراب به این خاطر است که انسان غفلت می‌کند و دچار وسوسه شیطان می شود.

اگر بخواهیم، باید استغفار در سحر را جزو برنامه زندگی خود قرار دهیم که این قلب باید موانعش رفع شود.
قلب را خدا ساخته برای اینکه خودش در آنجا استقرار پیدا کند.
«اَلْقَلْبُ حَرَمُ اَللَّهِ فَلاَ تُسْکِنْ حَرَمَ اَللَّهِ غَیْرَ اَللَّهِ».

زنگارهای حاصل از غفلت های گذشته، جز با "استغفار" و "صلوات بر پیغمبر اکرم (ص)" پاک نمی‌شوند؛ اگر پاک کنیم، خداوند متعال ساکن و مستقر میشود.
برای اینکه مشکلمان حل شود، باید اول نگاه کنیم که خودمان در ارتباط با خدا چه گیری داریم؟

دیگر خبرها

  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت/برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۰۱ نقطه جهان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • شهر کریمه اهل بیت(ع) سوگوار صادق آل محمد(ص) شد
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق (ع)
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق(ع)