Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تائید انتخاب فرهاد رهبر به عنوان رئیس دانشگاه آزاد و سه تن از رؤسای دانشگاه‌های دولتی در کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌‌ها خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آخرین مصوبات جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌ در این خصوص، گفت: از دو سال پیش طبق مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی،انتخاب رؤسای دانشگاه‌های به کمیته منتخب این شورا محول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دلیل این تصمیم هم آن بود که انتخاب روسای دانشگاه‌ها زمان زیادی از جلسات شورا را به خود اختصاص می‌داد که با شکل‌گیری این کمیته فرآیند انتخاب روسای دانشگاه‌ها تسهیل شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: البته این پیشنهاد توسط رئیس محترم جمهور و تعدادی از اعضای شورای عالی مطرح شده بود که مورد موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز قرار گرفت.

مخبردزفولی گفت: این کمیته با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در دانشگاه‌ها و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وظیفه انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها را بر عهده دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: طبق تبصره همین مصوبه، تصمیمات کمیته باید با اجماع همه اعضاء اخذ شود و اگر در موردی این اجماع حاصل نشود، موضوع به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع خواهد شد و شورای عالی تصمیم نهایی را می‌گیرد.

وی افزود: خوشبختانه از زمانی که این کمیته تشکیل شده است، تعداد قابل توجهی از رؤسای دانشگاه‌ها در وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی تعیین تکلیف شده‌اند.

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران با اشاره به موضوع تغییر و تحول در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: طی نامه رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و طبق اساسنامه این دانشگاه، فرهاد رهبر به عنوان رئیس به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شد و این موضوع در دستور کار کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها قرار گرفت.

وی گفت: دیروز هم این کمیته با حضور همه اعضا تشکیل جلسه داد و فرهاد رهبر با اتفاق آراء به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: این مصوبه باید طبق اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی به هیئت امنای این دانشگاه ابلاغ شود و رهبر با حکم رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی به مدت 4 سال ریاست این دانشگاه را عهده‌دار خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سایر مصوبات جلسه اخیر کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها گفت: براساس تایید این کمیته در جلسه روز گذشته، صبا به عنوان رئیس دانشگاه تفرش، کوهستانی به عنوان رئیس دانشگاه جیرفت و صادقی سمرجانی هم به عنوان رئیس دانشگاه جندی‌شاپور انتخاب شدند.

انتهای پیام/

R1011173/P1011121/S1,14/CT12 موضوعات مرتبط شورای عالی انقلاب فرهنگی محمدرضا مخبردزفولی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» در جلسه ۸۹۷ مورخ هشتم اسفند ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسید که آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و هیأت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی ابلاغ کرد.

 

براساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن ابلاغیه ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، به شرح ذیل است:

 

وزارت آموزش و پرورش

 

دانشگاه فرهنگیان

 

هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی

 

ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۶۶ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌گردد:‌

 

«ماده واحده - با استناد به بند «ج» ماده ۲ مصوبه سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان (مصوب جلسه ۸۷۹ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به شرح بندهای ذیل تعیین می‌شود:

 

الف- اعضای حقوقی:

 

وزیر آموزش و پرورش (رییس هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان)

 

رییس دانشگاه فرهنگیان (نایب رییس و دبیر هیأت مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان)

 

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها یا نماینده تام الاختیار وی

 

دبیر ستاد نظارت و راهبری تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

 

دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

 

رییس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

 

ب- اعضای حقیقی:

 

اسدالله اسدی گرمارودی

 

سعید غیاثی ندوشن

 

سیدنقی موسوی

 

فهیمه فرهمندپور

 

فخرالسادات نصیری

 

تبصره- مدت زمان عضویت اعضای حقیقی ۴ سال است».

 

سید ابراهیم رئیسی

رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • ۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند