Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تحقق شعار سال خود را به اجرای آموزش‌هایی که حداقل فاصله را با بازار کار دارند ملزم کردیم و بر همین اساس در چابهار تفاهمنامه عملیاتی جهت آموزش تامین نیروی کار مهارت آموخته منعقد کردیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان و جمعی کارکنان این مجموعه پیش از ظهر امروز در سومین روز از هفته ملی مهارت با آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد جهانتیغی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان در جریان این دیدار اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال، رسالت مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از پیش در مهارت‌آموزی به جوانان و بسترسازی در ایجاد اشتغال پایدار مشاهده می‌شود.

وی افزود: مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای در استان تاکنون بیش از 35 هزار نفر را تحت پوشش آموزش‌های مهارتی قرار داده و از این تعداد 50 درصد آن در مراکز ثابت شهری و 50 درصد دیگر در روستاها و مراکز عشایری و پایگاه‌های سیار ما در سکونتگاه‌های غیررسمی بوده است.

جهانتیغی تصریح کرد: در راستای تحقق هر چه سریعتر شعار سال خود را به اجرای آموزش‌هایی که حداقل فاصله را با بازار کار دارند ملزم کردیم و بر همین اساس در چابهار تفاهمنامه عملیاتی برای آموزش 800 نفر برای تامین نیروی کار مهارت آموخته مورد نیاز پروژه‌های لوله و پروفیل و نیز پتروشیمی و همچنین در زابل تفاهم‌نامه مشابه با کارخانه لاستیک‌سازی رامشار برای تربیت تکنیسین ماهر مورد نیاز را منعقد کردیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مبحث انرژی‌های نوین هم با وزارت نیرو به توافقات مثبتی برای ورود به این عرصه دست یافته‌ایم و در نظر داریم اقدام‌های عملیاتی را برای بهره‌مندی روستاییان از انرژی‌های خورشیدی انجام دهیم.

وی با اشاره به تدوین سند راهبردی مهارت‌آموزی استان، اظهار داشت: این سند یکی از حلقه‌های مفقوده رشد و توسعه استان است و در حال حاضر پس از تنظیم در مرحله تصویب نهایی در شورای برنامه‌ریزی استان قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در این نشست ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی مهارت، اظهار داشت: صرف سرمایه‌‌گذاری بدون ورود صنعت، فن و علم مربوطه، کشور را به سمت مصرف‌کنندگی پیش می‌برد در حالی که پیش شرط توسعه یافتگی بهره‌مندی از مهارت، فن و علم در تولید است.

آیت‌الله سلیمانی افزود: بخش عظیمی از شکستن تلقین ما نمی‌توانیم را در کشور مدیون فنی و حرفه‌ای هستیم و نیاز است تا با وارد کردن برخی فنون مهندسی پزشکی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نیاز استان به تکنیسین‌های بیمارستانی خارج از استان را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/

R7843/P41362/S6,65/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان

معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان و هیأت همراه که به منظور بررسی همکاری های لجستیکی جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت به تهران سفر کرده است از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کردند.

در این سفر هیات تاجیک ضمن بازدید و آشنایی با امکانات و زیر ساخت های بندر چابهار، با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و مسئولان منطقه آزاد و حمل و نقل جاده‌ای دیدار و در خصوص مراودات تجاری و توسعه ترانزیت کشور جمهوری تاجیکستان از طریق بندر شهید بهشتی مذاکره کردند.

در این نشست مشترک، عسکری نسب مدیرکل بنادرو دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های بالای چابهار که می تواند پل ارتباطی کشور تاجیکستان برای دسترسی به اقیانوس هند باشد بر آمادگی این بندر برای تسهیل تجارت فعالین اقتصادی کشور تاجیکستان در این بندر و همچنین واگذاری محوطه های پسکرانه جهت سرمایه‌گذاری آن کشور تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی