Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با ایام دهه كرامت شب شعر ملی رضوی «ملكوت هشتم» با نغمه‌سرایی شاعران آئینی برجسته كشورمان در شب سالروز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز برگزار می‌شود.

این برنامه با شعرخوانی 8 شاعر برجسته كشورمان در ساعت 18 روز شنبه،‌7 مردادماه جاری در سالن همایش‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس واقع در بلوار رحمت غربی، پشت باغ جنت، انتهای بلوار استاد فراشبندی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شب شعر «ملكوت هشتم» از سری برنامه‌های ایام دهه كرامت است كه هر ساله به‌صورت همزمان در نقاط مختلف كشورمان و با حضور و شعرخوانی شاعران آیینی برجسته كشور برگزار می‌شود و امسال این شب شعر نیز در 8 استان كشور از جمله فارس برگزار می‌شود.

در این شب شعر بناست كه از كتاب «چراغ از چلچراغ» شامل اشعار برگزیده رضوی شاعران فارس به انتخاب طیبه نیكو و هاشم كرونی رونمایی شد.

این كتاب توسط انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است و آثار برگزیده حدود یكصد شاعر آئینی فارس به صورت انتخاب شده در این كتاب آمده است.

شاعران آئینی كشورمان در این مراسم معنوی به شعرخوانی و نغمه‌سرایی در مدح و منقبت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت شاهچراغ(ع) خواهند پرداخت.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد

مظفر آئینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) ۷۵ مراسم در سطح شهرهای استان کردستان برگزار شد.

وی افزود: مراسم عزاداری در شهر و روستاهای کردستان با حضور مردم و مسؤولان همراه بود.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی کردستان اضافه کرد: آئین دسته‌روی عزاداری نیز در شهرهای قروه، بیجار، سریش‌آباد، حسن‌آباد یاسوکند و توپ‌آغاج برگزار شد.

آئینی عنوان کرد: ۱۴ هیأت مذهبی در شهرستان قروه آئین دسته روی عزاداری امروز را برگزار کردند.

وی اضافه کرد: همچنین در سطح استان ۳۰ ایستگاه صلواتی به منظور پذیرایی از عزاداران در سطح شهرهای استان برپا شد.

کد خبر 6096489

دیگر خبرها

  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • اجتماع بزرگ صادقیون همراه با تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده در مشهد برگزار شد
  • ابری آسمان و گریه بی‌امان، مشهدالرضا در سوگ صادق آل محمد (ص)
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول