Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@09:32:51 GMT

سرمایه‌گذاری جسورانه کشورهای اسلامی در نوآوری‌

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۴۳۳۹۸

سرمایه‌گذاری جسورانه کشورهای اسلامی در نوآوری‌

نشست سرمایه‌گذاران مخاطره‌پذیر کشورهای عضو سازمان دی-هشت در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر،مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس گفت: شبکه انتقال و تبادل فناوری دی-هشت از سال ۱۳۹۱ با اخذ مجوز فعالیت خود در سومین نشست وزرای صنعت کشورهای دی هشت تاکنون فعالیت‌های متعددی را برای افزایش همکاری‌های فناوری کشورهای عضو سازمان دی-هشت آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرخانه این شبکه مسئولیت ایجاد بستر مناسب همکاری میان فناوران کشورهای عضو را برعهده دارد و هر سال نشست‌های متعددی را با موضوعات مختلف در حوزه فناوری برگزار می‌کند.

وی افزود:یکی از موضوعات روز دنیای نوآوری، سرمایه‌گذاری جسورانه در نوآوری‌ها است که نهادهای این حوزه با عنوان سرمایه‌گذاران مخاطره پذیر (Venture Capital) به سرعت در کشورهای اسلامی در حال ایجاد و رشد است. از این رو، دبیرخانه این شبکه برگزاری اولین نشست از مجموعه نشست­های سرمایه‌ گذاری فناوری دی-هشت (Technology Investment Meetings) را با موضوع «سرمایه‌گذاری مخاطره پذیر» در مهرماه سالجاری (اکتبر ۲۰۱۷) برگزار خواهد کرد».

صفاری‌نیا درخصوص اهداف اصلی این نشست گفت: آشنایی صندوق‌های مخاطره‌پذیر کشورهای اسلامی با یکدیگر، انتقال تجربیات، بررسی مدل‌های روز سرمایه گذاری در نوآوری‌ها و مدیریت سرمایه­پذیران در صندوق‌های مخاطره‌پذیر از محورهای اصلی است و انتظار داریم توافق درخصوص سرمایه گذاری مشترک، یکی از خروجی­های این نشست باشد.

وی همچنین افزود: در نظر داریم با دستاوردهای مورد انتظار از این نشست، بتوانیم نشست‌های سال‌های آینده این رویداد را با حضور شرکت‌های نوآور نوپا و سرمایه‌گذاران فعال از کشورهای عضو برگزار کنیم و فضای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در نوآوری را در بین کشورهای مسلمان ایجاد کنیم.

دبیر شبکه انتقال و تبادل فناوری دی-هشت گفت: امیدواریم این نشست بتواند در رسیدن به اهداف خود با موفقیت عمل کند و برنامه‌های طراحی شده برای این نشست برای صندوق‌های مخاطره‌پذیر کشورها مفید و موثر باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر