Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@04:45:26 GMT

آخرین وضعیت پرونده افزایش مرخصی زایمان

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۴۳۴۱۵

شهیندخت مولاوردی در مراسم امضای تفاهم‌ نامه همکاری میان جمعیت هلال‌احمر و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، افزود: در ارتباط با بیمه پایه اجتماعی برای زنان هنوز در کمیسیون اجتماعی دولت مباحث مطرح بوده و این طرح راه‌های طولانی را طی کرده است؛ هرچند زنان می‌ توانند اکنون بیمه خویش‌ فرما برای خود در نظر گرفته و تنها با پرداخت ماهیانه حدود ۱۸۰ هزار تومان بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال از مستمری بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه متأسفانه در کشور ما خانه ‌داری هنوز شغل محسوب نمی ‌شود، اضافه کرد: موضوع زنان سرپرست خانواده و زنان بهبودیافته مورد توجه معاونت قرار گرفته و اقدامات زیادی در این راستا صورت گرفته است.

مولاوردی تصریح کرد: کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی زنان در دستور کار معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار گرفته و به همین منظور اقدامات خوبی انجام شده است.

وی یکی از این اقدامات را ارزش‌گذاری کار خانگی زنان در پژوهش های انجام شده برشمرد و ادامه داد: نتایج این پژوهش ها بزودی منتشر می شود.

مولاوردی با بیان اینکه هلال‌احمر ظرفیت‌های بالایی در حوزه توانمندسازی زنان دارد، گفت: از همه گروه‌های داوطلب، زنان می‌ توانند نقش‌های مؤثری در موضوعاتی همچون مدیریت بحران داشته باشند.

وی تسکین آلام بشری و انجام فعالیت‌های بشردوستانه را از دیگر ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه زنان توصیف کرد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره پیگیری‌های انجام شده در این معاونت برای مرخصی زایمان، گفت: در زمینه مرخصی ۶ و ۹ ماهه روند فرسایشی طی شده که برخی از دستگاه‌ها در این زمینه تنها به مرخصی ۶ ماهه اکتفا کرده و مدت ۹ ماه را در نظر نمی‌گیرند.

به گفته وی، این موضوع فعلا در دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی است و جلساتی هم برای رفع موانع اجرایی و بودجه‌ ای برگزار شده است.

مولاوردی با بیان اینکه اکنون منتظر نظر سازمان برنامه و بودجه ایم و راه‌هایی را به عنوان جایگزین اعلام کرده‌ ایم، ادامه داد: برای این منظور با سازمان های امور استخدامی، ‌تأمین اجتماعی، برنامه و بودجه جلسات متعددی برگزار شده است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید

به گزارش جماران؛ جمیله علم الهادی همسر رئیس جمهور کشورمان در سفر به پاکستان گفت که به دلیل سکوت ما، اسرائیل به ادامه خشونت تشویق شد.

فرارو به نقل از سایت شیعت‌نیوز پاکستان نوشت: همسر رئیس جمهور ایران گفت: خداوند هرگز کسانی را که سکوت کرده‌اند را نمی‌بخشد، سکوت آن‌ها بدتر از جنایتی است که در فلسطین رخ می‌دهد.

خانم علم الهدی افزود: آنچه در غزه در حال وقوع است در جهان بی سابقه است. اما ما به مادران و خواهرانمان افتخار می‌کنیم که با این همه ساکت نمی‌نشینند و با اسرائیل می‌جنگند.

وی افزود: نه تنها زنان غزه، بلکه روزنامه نگاران و پزشکان نیز داوطلبانه در غزه حضور دارند.

همسر رئیس جمهور ایران اظهار کرد: در مورد زنان غزه تصور می‌شود که آن‌ها ترس دارند، اما زنان فلسطینی در مقابل نسب کشی اسرائیل بی‌باک هستند. اسرائیل خود را پیرو حضرت موسی می‌داند، اما در واقع از پیروان فرعون هستند.

جمیله علم الهدی با اشاره به اخباری که رسانه‌های غربی درباره برخورد بد با زنان ایرانی منتشر می‌کنند، گفت: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را خودشان ببینند.

وی در ادامه گفت که بسیار خوشحالم که به پاکستان سفر کرده ام، قبل از اینکه به پاکستان بیایم، فکرم در مورد پاکستان مثبت بود، اما بعد از آمدن به اینجا، فکرم مثبت‌تر شد.

 

دیگر خبرها

  • با دقت در نحوه خوابیدن به خواسته‌های درونی خود پی ببرید
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید