Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دفاع مقدس حماسه‌ای بود که قهرمانان ایران اسلامی به زیبایی با خون خود نگاشتند، به قول شریعتی «آن‌هایی که رفتند کاری حسینی کردند و آن‌هایی که ماندند باید کاری زینبی بکنند وگرنه یزیدی‌اند»؛ انتقال این ارزش‌ها به نسل جدید و جنگ ندیده وظیفه‌ای است بر عهده بازماندگان قافله شهادت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران و ایرانی از دیرباز دارای فرهنگ غنی بوده و پیوندی عمیق با شعر و ادبیات و به‌ویژه ادبیات حماسی داشته است، تأثیر ادبیات منظوم در انتقال ارزش‌های والای انسانی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و چه بسا بیت یا ابیاتی که اثری به مراتب بیشتر از ساعت‌ها سخنرانی و کتاب‌ها دارد.

هشت سال حماسه‌آفرینی دلاورمردان ایران اسلامی در دفاع از میهن خود سرشار است از پیام‌ها و ارزش‌هایی ثبت و انتقال آن امری ضروری به حساب می‌آید. با توجه به این موضوع، لازم است از بهترین ابزار و روش‌ها برای نیل به این هدف استفاده کرد.

به همین منظور مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با رونمایی از کتابی با عنوان «منظومه خاک و خون» تلاش داشت که گامی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان بردارد.

رونمایی از این اثر منظوم که در قالب مثنوی و توسط پیمان کلانتر معتمدی سروده شده، صبح روز یکشنبه اول مرداد 96 در سالن همایش‌های کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان و با حضور برخی مسؤولان و خانواده شهدای دفاع مقدس برگزار شد.

منظومه خاک و خون روایتی است از فتح شکوهمندانه خرمشهر و مجاهدت‌ها و حماسه آفرینی‌های رزمندگان ایران اسلامی در آزادسازی این شهر از چنگال دشمن بعثی.

لزوم تولید آثار فاخر برای دوران دفاع مقدس

احمد ترکان، فرمانده اسبق لشکر 28 پیاده سنندج در دوران دفاع مقدس در این مراسم ضمن تشکر از تولیدکنندگان منظومه خاک و خون اظهار داشت: نیاز به تولید چنین آثار فاخری برای تمام هشت سال دفاع مقدس احساس می‌شود و نباید به روایت یک یا چند عملیات بسنده کرد.

وی با اشاره به جنگ احد در صدر اسلام بیان کرد: در جنگ احد که در ابتدای کار رزمندگان اسلام پیروز شده بودند، رسول گرامی اسلام (ص) عده‌ای را به حفاظت از یک گردنه مهم گماردند ولی این عده به طمع بهره‌مندی از غنایم جنگ حفاظت از گردنه را رها کردند و دشمن از همان گردنه به سپاه اسلام یورش آورد که در انتها سپاه اسلام شکست سختی را متحمل شد.

فرمانده اسبق لشکر 28 پیاده سنندج، واقعه فتح خرمشهر را از جهاتی مشابه نبرد احد برشمرد و ادامه داد: در فتح خرمشهر اگر نبودند رزمندگان دیگری که مرزهای دیگر کشور را محافظت می‌کردند تا بقیه رزمندگان به آزادسازی خرمشهر بپردازند، این فتح میسر نمی‌شد و به همین دلیل لازم است مجاهدت رزمندگان در همه جبهه‌ها در طول هشت سال سرمایه تولید چنین آثاری باشد.

ادامه راه شهدا، شرط آبادی ایران اسلامی

غلامحسین قاسمی، رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان در ادامه این همایش با بیان برخی وقایع جنگ تحمیلی اظهار داشت: در زمان اشغال خرمشهر توسط رژیم بعث، بعثی‌ها جسد یک دختر ایرانی را به صورت عریان در یک منطقه آویزان کرده بودند که برای پایین آوردن این جسد چندین تن از غیور مردان تکاور ارتش ایران اسلامی شهید شدند.

وی به برشمردن ویژگی‌های رزمندگان ایران اسلامی در دفاع مقدس پرداخت و افزود: مهم‌ترین ویژگی‌های رزمندگان جمهوری اسلامی ایران در درجه نخست، اخلاص فوق‌العاده و بی‌توجهی آنان به دنیا بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: از سوی دیگر غیرت و همت سترگ این دلاوران یکی از نکات مهم جنگ به شمار می‌رفت و رزمندگان ما با تمام توان از این مرز و بوم دفاع کردند و ما نیز برای داشتن ایرانی آباد و سربلند در همه زمینه‌ها باید راه شهدا را ادامه دهیم.

به گزارش فارس، در انتهای این مراسم از کتاب منظومه خاک و خون و لوح فشرده این اثر رونمایی شد و پیمان کلانتر معتمدی، سراینده آن از همه میهمانان و حامیان تولید این اثر تشکر کرد. در حاشیه این مراسم نیز منظومه خاک و خون با چهل درصد تخفیف به فروش رسید.

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت فرا رسیدن ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق(علیه السلام) مراسم سوگواری آن حضرت توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و هیات انصارالشهدا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در مسجد جامع خرمشهر این‌موزه برگزار می شود.

برنامه مذکور روز جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی برگزار می شود.

کد خبر 6093244 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است