Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد؛ دبیر کمیته فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه جشنواره زیر سایه خورشید به یک جشنواره دائمی تبدیل شده و اکنون در 700 شهر کشور و 150 شهر در خارج از کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته در قالب این برنامه بالغ بر 5 هزار و 700 برنامه اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این جشنواره، مردمی برگزار شدن آن است، عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر 3 هزار تشکل مردمی در کشور متولی برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید هستند.

وی تاکید کرد: این جشنواره با هدف فضاسازی و ترویج فرهنگ رضوی در استان‌های مختلف کشور در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود و بر این اساس تلاش شده تا در زمان برگزاری جشنواره رضوی، فضای هر استان به صحنی از صحن‌های حرم رضوی تبدیل شود.

دبیر کمیته فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد یادآور شد: خادمان رضوی نیز در قالب این جشنواره به استان‌های مختلف کشور سفر می‌کنند که حمل پرچم حرم رضوی و برگزاری برنامه‌های مختلف، فضایی معنوی در شهرها ایجاد می‌کند.

وی در مورد هزینه‌های برگزاری این جشنواره نیز گفت: این جشنواره کاملا به صورت مردمی و با کمک خیران و دوستداران و ارادتمندان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود و در استان یزد نیز شاهد حضور خوب خیران برای برگزاری این مراسم هستیم.

مهدوی‌نژاد تصریح کرد: سال گذشته در استان یزد بیش از 40 هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که این حضور پرشور نشان از ارادت و عشق مردم استان یزد به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به افتتاح دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌های مختلف کشور عنوان کرد: به طور قطع با راه‌اندازی این دفتر و تشکیل کمیته فرهنگی فعالیت‌های جدیدی در این حوزه انجام خواهد شد و مردم یزد شاهد برکات رضوی خواهند بود.

انتهای پیام/ج/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۳۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدیر اجرایی امامزاده قاسم (ع) با بیان اینکه تمام فعالیت‌ها در این آستان پیوست رسانه‌ای دارد، گفت: در دوره‌هایی که برگزار می‌کنیم، دانش آموز یک شب در امامزاده بیتوته می‌کند و برنامه فرهنگی برگزار می‌شود و در هر بیتوته بالغ بر ۱۵۰۰ نفر متقاضی داریم.

حجت الاسلام رستمی، مدیر اجرایی امامزاده قاسم (ع) طی سخنانی در دومین روز برپایی نمایشگاه دستاورد‌های وقف با اشاره به موضوع جوانان و رسانه گفت: آستان امامزاده قاسم (ع) با توجه به انتسابی که به قاسم بن الحسن (ع) دارد، رویکرد خود را مبتنی بر نوجوانان و جوانان دارد.

وی با بیان اینکه روایات فراوان ما را به سوی توجه به نوجوانان و جوانان سوق داده است، اظهار کرد: آستان امامزاده قاسم (ع) در دربند پایگاه ویژه برای نوجوانان است و به واسطه حمایت سازمان اوقاف مجموعه امامزاده قاسم به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده است.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: در یکسال دو دوره اعتکاف دانش آموزی برگزار کرده ایم و ۶ هزار نفر متقاضی داشتیم. در دوره‌هایی که برگزار می‌کنیم، دانش آموز یک شب در امامزاده بیتوته می‌کند و برنامه فرهنگی برگزار می‌شود. در هر بیتوته بالغ بر ۱۵۰۰ نفر متقاضی داریم.

وی افزود: در برنامه روزه اولی ها، چند ده هزار نفر حضور داشتند. اینکه این مجموعه به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده بخاطر فعالیت رسانه‌ای خوب است. وقتی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلا ب به شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن اشاره می‌کنند، راهکارش توجه به مقوله رسانه استتاکنون چندین مستند ارائه کرده ایم برای هر کار پیوست رسانه‌ای در نظر می‌گیریم.

مدیر اجرایی امامزاده قاسم (ع) گفت: ما به واسطه اقدامات رسانه‌ای ۵۰۰ درصد افزایش زائر داشته ایم و افزایش زائر یعنی افزایش خیر و رشد و بالندگی آستان، لذا عرصه رسانه به شدت اهمیت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • برگزاری مسابقات اسب دوانی شمال غرب کشور در سلماس
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر