Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:39:22 GMT

جذب بیش از 1200 پلیس افتخاری در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۴۴۴۱۸

معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی از جذب و به‌کارگیری بیش از 1200 پلیس افتخاری در استان خبر داد.

سرهنگ محسن فدائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا و با حضور در میز خبر پلیس، با اشاره به طرح جذب و به‌ کارگیری «پلیس افتخاری» در نیروی انتظامی، اظهار کرد: در قانون استخدامی نیروی انتظامی مصوب سال 82 ظرفیت‌هایی پیش‌بینی شده بود که نیروی انتظامی بتواند از آن برای ارتقای امنیت استفاده کند که یکی از تبصره‌های این ماده قانونی استفاده از ظرفیت مردم عادی که تمایل به همکاری با نیروی انتظامی برای ارتقای امنیت اجتماعی دارند، بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس نیروی انتظامی حدود چهار سال قبل آیین‌نامه جذب و به ‌کارگیری پلیس افتخاری را تصویب و ابلاغ کرد و پس از بومی‌سازی و ابلاغ آن به رده‎های تخصصی که تمایل به استفاده از پلیس افتخاری داشتند و تعیین سهمیه هر حوزه، افراد علاقه‌مند شناسایی، جذب و به‌کارگیری شدند.

فدائیان تصریح کرد: با اجرای این طرح تاکنون حدود 1200 پلیس افتخاری در استان جذب و به‌ کارگیری شده‌اند که تقریبا 40 درصد آن‌ها زن و 60 درصد مرد هستند.

معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه طبق قانون امکان استفاده از پلیس افتخاری تنها در رشته‌های تخصصی وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما در رشته‌های خدماتی حق استفاده از پلیس افتخاری نداریم و برای مثال انتظامی شهر مشهد که کلانتری و پلیس پیشگیری زیر مجموعه آن است و پلیس آگاهی، پلیس اطلاعات و معاونت اجتماعی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با اشاره به مراحل آموزش و به‌ کارگیری پلیس افتخاری، گفت: افراد علاقه‌مند به همکاری با پلیس ابتدا تخصص و حوزه موردعلاقه خود را به ما اعلام می‌کند، سپس یکسری آموزش و کلاس‌های اولیه و کوتاه‌مدت برای آن‌ها برگزار می‌شود، پس از آنکه آموزش‌ها را با موفقیت گذراندند و استعلامات که لازمه کار است با موفقیت طی شد آن فرد به عنوان پلیس افتخاری در حوزه موردنظر خود مشغول به فعالیت می‌شود.

فدائیان با بیان اینکه این ظرفیت هر ساله در حال افزایش است، عنوان کرد: سهمیه امسال ما نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است و سهمیه سال آینده نیز نسبت به امسال 20 درصد افزایش پیدا خواهد کرد و هر سال حداقل 20 درصد بر سهمیه جذب و به ‌کاگیری پلیس افتخاری افزوده خواهد شد و ما ملزم به استفاده از این ظرفیتی هستیم که تاکنون مغفول مانده بود تا بتوانیم به سطح امنیت مطلوب مدنظر جامعه و مسئولین برسیم.

وی با اشاره به اختیارات و حوزه عمل پلیس‌های افتخاری، یادآور شد: پلیس‌های افتخاری به دلیل اینکه آموزش‌های کامل پلیسی ندیده‌اند و ضابط قضائی نبوده و مجوزهای قانونی لازم در همه جا به آن‌ها داده نشده است و ملاحظاتی در حمل اسلحه توسط آنان وجود دارد، به‌ کارگیری‌شان باید حتما در کنار پلیس باشد یعنی اگر در ماموریتی سه پلیس افتخاری همکاری کنند باید حتما سه پلیس هم در کنار آن‌ها حضور داشته باشند.

معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در ماموریت‌های خاص و مکان‌هایی که احتمال خطر پلیس را تهدید می‌کند سعی می‌کنیم از پلیس‌های افتخاری استفاده نکنیم، در مجموع به‌ کارگیری این افراد دستورالعمل و آیین‌نامه خاصی دارد که مطابق با آن عمل می‌شود.

وی افزود: با این حال از میان این افراد مجروح و یک جانباز صد درصد هم داشته‌ایم فردی که حدود یک‌سال و نیم قبل در حال ماموریت از کلانتری سناباد بوده و به وی تیراندازی شده و قطع نخاع کامل شد.

فدائیان با اشاره به میزان موفقیت این طرح، خاطرنشان کرد: این طرح یک ظرفیتی است که باید از آن استفاه کنیم و در بسیاری از حوزه‌ها موفقیت‌های خوبی داشتیم، اما در مجموع به دلیل اینکه این طرح تازه آغاز شده جای کار دارد و می‌توان ضعف‌های آن را بهبود ببخشید و از این ظرفیت به نحو مطلوب‌تری استفاد کرد.

وی یکی دیگر از حوزه‌های کاری معاونت نیروی انسانی را جذب نیرو عنوان کرد و با اشاره به نحوه جذب نیرو در نیروی انتظامی، گفت: تا سال 95 فرآیند جذب نیرو از طریق فراخوان و نیروهای «عضویاب» در شهرها و روستا انجام می‌گرفت، اما از امسال ثبت‌نام از افراد در قالب سایت پلیس قرار داده شده است یعنی تمام کسانی که متقاضی جذب در نیروی انتظامی هستند ابتدا به سایت پلیس مراجعه کرده و با توجه به شرایط جذب و استخدام ثبت‌نام کنند و درصورتی که شرایط لازم را داشته باشند فراخوان می‌شوند تا مراحل بعدی فرآیند ثبت‌نام را انجام داده و در صورت داشتن شرایط به استخدام نیروی انتظامی درآیند.

معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی اضافه کرد: بخش دیگر کار معاونت نیروی انسانی خدمت به ایثارگران و خانواده شهدا است و در حال حاضر در خراسان رضوی حدود 1067 خانواده شهید نیروی انتظامی داریم همچنین حدود 1600 نفر جانباز و حدود 100 نفر آزاده داریم و یکی از افتخارات نیروی انسانی این است که خادم این افراد هستیم و خود را ملزم به حمایت و حل مشکلات آنان می‌دانیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، ظهر یکشنبه در آئین افتتاح شورای حل اختلاف ویژه نیروی انتظامی و اعطای احکام صلح یاران مستقر در کلانتری‌ها گفت: امروز برای ۲۱۹ نفر از کارکنان کلانتری‌های سراسر استان کرمان ابلاغ صلح یاری صادر شد.

وی با اشاره به اینکه همگان قدردان زحمات شبانه روزی پلیس هستند، افزود: فراجا با توجه به تعدد مسئولیت‌ها و وظایف خود، همچنان در جهت افزایش امنیت و آرامش مردم تلاش می‌کنید که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده به هیأت‌های صلح در استان ارجاع شده است که بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده به این هیأت‌ها منتهی به صلح و سازش شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: از آنجایی که نیروی انتظامی بیشترین ارتباط را با مردم دارد و در جریان مشکلات و مسائل جامعه می‌باشد، به هیأت‌های صلح و صلح یاران بیش از پیش نیاز می‌باشد.

وی با بیان این مطلب که نیاز به تعامل و همکاری بیشتر نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش می‌باشد، افزود: بایستی کارکنان نیروهای انتظامی و دادگستری در جهت ترویج فرهنگ صلح وسازش در خانواده و جامعه تلاش کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این نشست گفت: راه اندازی هیأت‌های حل اختلاف منجر به افزایش صلح و کاهش اختلافات در جامعه می‌گردد.

سردار ناصر فرشید، با بیان اینکه چندین سال است که در کلانتری‌های استان مشاور یا مددکار اجتماعی فعالیت دارند و پرونده‌های زیادی را به صلح و سازش رسانده‌اند افزود: امیدواریم همگی بتوانیم در راستای ارتقا آرامش و امنیت جامعه قدم برداریم.

کد خبر 6097301

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • وضعیت نابسامان نیروی کار در خراسان رضوی
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند