Web Analytics Made Easy - Statcounter


حجت‌الاسلام اختری، عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هماهنگی وابستگی فرهنگی ایران در استانبول، با رییس مؤسسات شیعی استانبول دیدار کرد.

به گزارش بی‌باک به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سفر به استانبول ترکیه، با هماهنگی وابستگی فرهنگی ایران در استانبول، با دبیرکل اتحادیه علمای ترکیه (اهلادر)، رییس مؤسسه فرهنگی و انتشاراتی کوثر ، شبکه تلویزیونی ثقلین، مؤسسه اهل بیت شهر بورسا و جمعی از علمای شیعی ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار که در محل ساختمان مؤسسه فرهنگی و انتشاراتی کوثر ترکیه برگزار شد، حجت‌الاسلام شیخ موسی آیدین، عالم شیعی ترکیه‌ای، گزارش کوتاهی از فعالیت‌های دینی و فرهنگی در استانبول ارایه داد.

در ادامه حجت‌الاسلام شیخ قدیر آکاراس، دبیرکل اتحادیه علمای ترکیه نیز با قدردانی از اهتمام مجمع جهانی اهل بیت (ع) در رسیدگی به وضعیت شیعیان در جهان گفت: اتحادیه علمای ترکیه 5 سال قبل با توصیه‌های دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تأسیس شد و هم‌اکنون حدود ۲۰۰ عضو از سراسر ترکیه و غرب اروپا دارد.

وی سپس با اشاره به مجموعه فعالیت‌های این اتحادیه، به فعالیت‌های «محراب تی وی» (mehrab tv) پرداخت و در ادامه گفت: این تلویزیون اینترنتی یکی از پرمحتواترین تلویزیون‌های اینترنتی محسوب می‌شود.

دبیرکل اتحادیه علمای ترکیه، ساماندهی وضعیت تبلیغ در سراسر ترکیه را وظیفه اصلی این اتحادیه برشمرد و افزود: علمای وابسته این اتحادیه در سراسر ترکیه مشغول فعالیت دینی هستند.
وی از دیگر فعالیت‌های این اتحادیه را اهتمام جدی به آموزش قرآن کریم معرفی کرد و افزود: در حال حاضر دارالقرآن علامه طباطبایی، زیرنظر اتحادیه علمای ترکیه فعالیت دارد و در شهرهای استانبول و ایقدیر ترکیه، کلاس‌های آموزشی قرآن دایر است.

حجت‌الاسلام عباس کاظمی، رییس مؤسسه فرهنگی و انتشاراتی کوثر هم در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های این مؤسسه را ارایه داد و گفت: در سال ۱۳۹۵ یازده عنوان کتاب در 20 هزار تیراژ چاپ کردیم و ۱۳ عنوان کتاب هم به همت مؤسسه کوثر، تجدید چاپ شده است.

وی افزود: با احتساب ۱۳ عنوان کتاب تجدید چاپ شده است؛ یعنی ماهیانه 1 کتاب چاپ شده است و در حال حاضر ۹۰ عنوان کتاب ترجمه و آماده چاپ هستند. در حال حاضر از بدو تأسیس مؤسسه ۴۰۰ عنوان کتاب به همت این کتاب چاپ شده است.

کاظمی در ادامه از حمایت‌های وابستگی فرهنگی ایران در استانبول در خصوص چاپ کتاب توسط مؤسسه کوثر، قدرانی کرد.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با قدردانی از اقدامات مؤسسات دینی و شیعی در ترکیه گفت: مؤسسات دینی و شیعی در ترکیه بعد از انقلاب اسلامی ایران خدمات قابل توجهی برای ترویج ادبیات دینی و معارف اهل بیت (ع) و همچنین ساماندهی وضعیت شیعیان داشته‌اند و این مهم با تشکیل مؤسسات متعدد دینی صورت گرفته است.

وی در ادامه به روابط خوب و مناسب دو کشور برادر، دوست و مسلمان ترکیه و ایران اشاره و بیان کرد: معتقدیم که دو کشور و دو دولت ایران و ترکیه، دو کشور قدرتمند و با نفوذ در منطقه و جهان اسلام هستند و توانایی و ظرفیت‌های لازم برای حل مشکلات و مسایل جهان اسلام را در پرتو همکاری با یکدیگر دارند.
عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین بر ضرورت و اهتمام جدی به توسعه و نشر معارف اهل بیت (ع) تأکید کرد و افزود: از فرصت‌های موجود باید بهترین استفاده را داشت.

اختری در ادامه درباره ترجمه معارف اهل بیت (ع)، تلاش‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رییس این سازمان را یادآور شد و گفت: مؤسسات دینی ترکیه می‌توانند با همکاری وابستگی فرهنگی ایران در استانبول کتب مورد نیاز را شناسایی و ترجمه کنند و در اختیار علاقمندان قرار دهند.

سخنرانی حجت‌الاسلام اختری در جمع نمازگزاران مسجد زینبیه استانبول

حجت‌الاسلام اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه سفر خود به استانبول، در مسجد زینبیه این شهر حضور یافت و بعد از اقامه نماز، سخنرانی کرد. اختری در سخنرانی خود با بیان اینکه روابط دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه مناسب است، گفت: معتقدیم دو کشور می‌توانند با همکاری یکدیگر موجب عزت و سربلندی جهان اسلام باشند و دو کشور قادرند مشکلات منطقه را حل کنند.

وی در ادامه افزود: این مسجد بسیار مقدس است و خدمات شایانی به تشیع ارایه داده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در بخش دیگری از سخنانش گفت: فرصتی است تا سلام و تحیات مردم مسلمان ایران و محبت‌های مقام معظم رهبری را به شما ابلاغ کنم.

وی در ادامه با اشاره به نقش تربیتی امام جعفر صادق (ع) گفت: بیشترین احادیث و روایات ما از امام جعفر صادق (ع) به دست ما رسیده است. امام صادق (ع) 4 هزار شاگرد تربیت کرد. به فرموده امام جعفر صادق (ع)، خداوند تبارک و تعالی به هرکس نعمتی داده است، باید قدرش را بداند و خدا را سپاسگزاری کند و هرکس که زرق‌اش از ناحیه خداوند متعال کم شد، باید استغفار کند.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دبیر مجمع جهانی علی‌اصغر گفت: بزرگ‌ترین محفل شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم به همت مجمع جهانی علی‌اصغر (علیه السلام) و با کمک و همراهی آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) برگزار می‌شود.

داود منافی‌پور با اشاره به گشایش کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در باب‌الهادی (علیه السلام) حرم مطهر رضوی افزود:  این محفل در ایران و ۴۵ کشور جهان در نخستین جمعه ماه محرم به همت مجمع جهانی علی‌اصغر (علیه السلام) برگزار خواهد شد.

وی گفت: همزمان با افتتاح کارگاه دوخت لباس در حرم رضوی، ۷۲ کارگاه دوخت لباس در ایران اسلامی و ۴ کشور بحرین، عراق، هندوستان و ترکیه کار خود را آغاز کردند.

دبیر مجمع جهانی علی‌اصغر افزود: در این کارگاه‌ها تعداد زیادی از بانوان به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند و با تهیه، توزیع و اهدای این لباس‌ها به برخی از نقاط ایران و جهان این لباس‌ها در صبح نخستین جمعه ماه محرم به صورت رایگان در اختیار مادران و شیرخوارگان قرار می‌گیرد.

منافی‌پور گفت: دوخت لباس شیرخوارگان حسینی از حدود  سال ۱۳۸۶ به طور رسمی و با هزینه‌های مردمی آغاز شد و داوطلبان هر ساله از ولادت حضرت علی‌اصغر (علیه السلام) تا  نخستین جمعه ماه محرم در این کارگاه گرد هم می‌آیند و شروع به دوخت لباس‌های سبز علوی برای این مراسم می‌کنند.

دوخت ۵۰۰ هزار دست لباس و توزیع در سطح کشور و بین‌الملل
وی با تجلیل از همت و تلاش بانوان  فعال در این کارگاه‌ها گفت: هر ساله حدود ۵۰۰ هزار دست لباس دوخته، به صورت شکیل بسته‌بندی و مزین به سربند یا صاحب‌الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌شود.

دبیر مجمع جهانی علی‌اصغر (علیه السلام)  افزود:  در هر بسته‌بندی نذرنامه‌ای قرار می‌گیرد و در سطح کشور توزیع می‌شود.

منافی‌پور گفت: کارگاه دوخت لباس مرکزی که در تهران برپا می‌شود علاوه بر دوخت لباس‌های استان تهران، لباس‌های شیرخوارگان حسینی را در سطح بین‌المللی تأمین می‌کند.

وی افزود: هزینه‌های این کارگاه‌ها مردمی است و از نذورات مردمی تهیه می‌شود.

دبیر مجمع جهانی علی‌اصغر (علیه السلام)  محتوای نذر نامه را که به ۱۲ زبان عربی، انگلیسی، آذری، اردو، سواحیلی، روسی، اسپانیولی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، ترکی و هوسایی ترجمه شده است، چنین عنوان کرد: یا صاحب‌الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم، او را برای ظهور نزدیک برگزین و حفظ کن.

دیگر خبرها

  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه