Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر بهرام کندایی روز دوشنبه در جمع رسانه های خبری استان در سنندج، تغییر نگرش و افزایش سطح سواد مردم در حوزه سلامت نیاز امروز جامعه دانست و افزود: ارﺗﻘﺎی ﺳﻼﻣﺖ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﻲ ﺗﻮﺳﻌﻪ و ارﺗﻘﺎی ﻛﻴﻔﻴﺖ زﻧﺪﮔﻲ ﻗﻠﻤﺪاد ﺷﻮد ﻛﻪ این خود بخشی از حقوق انسانی مردم است.
وی ارﺗﻘﺎی ﺳﻼﻣﺖ ﻋﻤﻮمی جامعه و افزایش کیفیت زندگی مردم را نیازمند آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگسازی در جامعه برشمرد و گفت: مردم باید به ﻛﻴﻔﻴﺖ زﻧﺪﮔﻲ، نوع تغذیه و عوامل پیشگیری بیماری توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، داشتن جامعه سالم نیاز افراد را برای مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی کاهش می دهد.
وی مقوله سلامت را مقوله ای چند وجهی دانست و گفت: گرچه دانشگاه علوم پزشکی متولی تامین سلامت جامعه است و نقش مهمی در این زمینه بعهده دارد اما به تنهایی نمی تواند تمام اهداف خود در این حوزه را محقق کند.
وی تامین و ارتقای سلامت جامعه را نیازمند تعامل و ارتباط با سایر بخش های جامعه دانست و افزود: تخصیص اعتبارات کلان به تنهایی نمی تواند مشکلات حوزه سلامت را کاهش دهد.
وی با اشاره به اینکه علل 30 درصد بیماری ها در جامعه وراثتی و ژنتیکی است گفت: سازمان بهزیستی موظف است در راستای تامین سلامت و کاهش آسیب در جامعه تلاش کند.
کندایی همچنین علل 50 درصد سایر مولفه های تعیین کننده سلامت را مربوط به شاخص های اقتصادی، سواد جامعه، اشتغال، وضعیت جاده و راه، آب و هوا و خاک دانست.
وی افزود: آمارها بیانگر آن است که وزارت بهداشت در کشورهای توسعه یافته تنها 25 تا 30 درصد شاخص های سلامت را ارتقاء می دهند و درصد بالای شاخص های تعیین کننده سلامت سطح آگاهی مردم در زمینه سلامت و سایر بخش های مرتبط با حوزه سلامت است.
وی اقدامات وزارت بهداشت در حوزه بهداشت را طبق استاندارهای جهانی در چند سال اخیر مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از شاخص های سلامت در کشور روند مطلوب و رضایت بخشی داشته است.
وی با اشاره به اینکه در وزارت بهداشت یک حوزه به نام معاونت اجتماعی ایجاد شده است گفت: محور تمام فعالیت های معاونت اجتماعی دانشگاه سلامت است و ما درصددیم با ورود به عرصه مولفه های تعیین کننده سلامت در راستای تامین سلامت جامعه گام برداریم.
کندایی با اشاره به اینکه مردم استان کردستان با مسائل مختلفی در حوزه سلامت با مشکل جدی مواجه هستند افزود: ارتقای سطح سواد جامعه در حوزه سلامت می تواند نقش تاثیر گذاری در این زمینه ایفا کنند.
وی رسالت رسانه ها را در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه را بسیار خطیر ارزیابی کرد و گفت: رسانه موظف است در راستای ارتقای سطح آگاهی جامعه و تغییر نگرش مردم در حوزه سلامت تلاش کنند.
وی خواستار ارتباط و تعامل رسانه های جمعی با دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان شد و افزود: رسانه ها به عنوان سفیران بهداشتی پیام های سلامت و بهداشتی را به جامعه منتقل کنند.
وی ارتقای فرهنگ سلامت و ارتقای دانش مردم در حوزه سلامت را اولویت کاری معاونت اجتماعی دانشگاه عنوان کرد و افزود: در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت رسانه های جمعی هستیم.
وی اظهارکرد: در چند ماه اخیر بازرسان دانشگاه علوم پزشکی کارگاه هایی را که به صورت غیر بهداشتی به تولید پنیر می پرداختند پلمپ کردند.
وی وظایف کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این کارگروه سه ماه یکبار در استانداری تشکیل می شود و دستگاه های مرتبط به حوزه سلامت باید در این حوزه حضور داشته باشند.
وی مباحثی مانند بیماری کریمه کنگو، بیماری های منتقله از طریق آب و غذا، توزیع مکمل ها و داروهای تقویتی در جامعه را از موضوعات مهم کارگروه سلامت استان عنوان کرد.
سال گذشته صدا و سیمای استان کردستان 6 هزار و 700 دقیقه برنامه و در سه ماه امسال نیز تاکنون هزار و 300 دقیقه برنامه در حوزه سلامت ارایه کرده است.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تحقق اهداف سیاست‌های کلی قضائی و اجرای بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و سازمان بسیج حقوق‌دانان استان سیستان و بلوچستان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، حجت‌الاسلام غلامرضا نجفی اظهار کرد: در زمینه ارتقای سواد حقوقی و قضائی جامعه و تأکیدات ریاست قوه قضائیه و گسترش میزان مشاوره‌های حقوقی در جامعه با هدف آشنا کردن مردم با حقوق و وظایف خود، افزایش کارآمدی نظام در عرصه قضائی و ارتقای عدالت، همچنین افزایش صلح و سازش و استفاده از معتمدان و متنفذان می‌توان باعث کاهش برخی مشکلات و معضلات در جامعه شد.

وی افزود: جامعه هدف و دامنه فعالیت این طرح، همه شهروندان و اعضای خانه‌های سازش و مراجعان مردمی برای اخذ مشاوره حقوقی و ملاقات با مشاوران و کارشناسان حقوقی با اولویت محلات حاشیه‌نشین شهر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بیان کرد: در همین راستا محورهای مشاوره در زمینه حقوقی کیفری، خانواده، رعایت حقوق شهروندی، انعقاد قراردادها مانند خریدوفروش املاک و خودرو و همچنین آشناسازی مردم با قوانین و مقررات حقوقی است.

وی گفت: همچنین در سال گذشته طرح قاضی مدرسه در سطح استان انجام شد و در سال‌جاری با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای همچون عکس نوشته، اینفوگرافی و پادکست با توجه به جامعه هدف در بسترهای مختلف شبکه اجتماعی به صورت مستمر انجام خواهد شد.

نجفی اذعان کرد: هدف بر آن است تا با شناسایی مساجد پرمخاطب محلات شهری در تمام شهرستان‌های استان با حضور وکلای مجرب و کارشناسان حقوقی، ارتقای آگاهی‌های همگانی به نحو مؤثر عملیاتی شود، علاوه بر این با استفاده از ابزارهای تعاملی قوه قضائیه همچون سامانه سجام یا سامانه سامع و توسعه گفتمان مردمی کردن راهبرد پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، بدون شک مردم نقش و مشارکت موثرتری در احیا و نهادینه‌سازی مقوله پیشگیری از آسیب‌های پر تکرار محلات ایفا کنند.

معاون رئیس کل دادگستری استان با اشاره به نقش و جایگاه مساجد در تحولات اجتماعی محلات خاطرنشان کرد: شاخص پایبندی مذهبی در محلات و بین ساکنان استان بالاست بنابراین با همکاری بسیج حقوقدانان و مرکز وکلا و از طریق معاضدت‌های حقوقی و ارتقای دانش پیشگیرانه به ویژه در حوزه تبیین جرایم و مجازات‌های پرتکرار می‌توان به نحو مؤثری فرآیند شکل‌گیری پرونده‌های مفتوحه در دستگاه قضائی را مدیریت و مهار کرد.

کد خبر 751317

دیگر خبرها

  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • بعضی شوخی‌ها با جامعه پزشکی سلامت مردم را تهدید می کند
  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در البرز
  • البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد