Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان راهداری گفت: سیاست سازمان راهداری تقویت شرکت‌های دانش بنیان است و توجه به تفکر سیستمی موجب افزایش تولید و ایجاد ثروت در کشور شده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای پروژه‌های طرح یکپارچه دوربین‌های هوشمند سیستم توزین در حال حرکت، شبکه سیر همنام، بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تفکر سیستمی در سازمان راهداری در چهار سال اخیر جایگاه خود را پیدا کرده و همین عامل باعث افزایش تولید و ایجاد ثروت در کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: براساس آمار دریافتی از تردد شمارهای موجود در سطح راه‌های کشور در چهار ماهه اول سال جاری متوسط تردد ساعتی ۳۶۵ وسیله بوده که نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۰. ۹ درصد افزایش داشته و از طرفی نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ با رشد ۱۰. ۱ درصدی مواجه است.
وی افزود: آمار خودرو‌های پلاک شده در سال گذشته با این آمار هم‌خوانی دارند که بیانگر تردد رو به افزایش است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سیاست سازمان راهداری تقویت شرکت‌های دانش بنیان و کمک به ایجاد شرکت‌های ملی است، زیرا با توجه به اعتبارات و زمان محدود باید برای رفع مسائل امور جاری ثروت ایجاد کنیم.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه دیر یا زود منابع نفتی تمام می‌شود، گفت: باید در تامین منابع ارزی تلاش کنیم و در آن خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در سطح بین‌المللی خدمات عرضه کنند.
کشاورزیان با اشاره به همکاری این سازمان با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: قرارداد متمرکز برای نصب و راه‌اندازی ثبت تخلف با شرکت دانش‌بنیان و متخصص باعث شد که این شرکت‌ها به‌عنوان ثروت ملی در سایر کشور‌ها فعالیت کنند و علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمد نیز کسب کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به قرارداد ساخت و راه‌اندازی سیستم‌های توزین در حرکت ناوگان باری کشور اشاره کرد و گفت: در بازدید از راه‌های استان اصفهان با شرکتی آشنا شدیم که ادعای ساخت و راه‌اندازی سیستم‌های win با ضریب خطای کمتر از نیم درصد، تخلفات بارهای اضافی را ثبت می‌کند.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اعلام فراخوان مناقصه ۲ هزار کیلومتر گارد ریل ۳ موج خبر داد و گفت: پیمانکار منتخب باید یک سایت اینترنتی مخصوص گارد ریل راه‌اندازی کند و تمام محصولات قابل‌استفاده در پروژه‌های مربوط به گاردریل‌ها در کشور در آن سایت به نمایش گذاشته شود.
کشاورزیان با بیان اینکه «اقدام مشابه برای نیوجرسی‌ها انجام شد» گفت: اگرچه ظاهر ساخت یک نیوجرسی ساده به نظر می‌رسد، اما مسائلی همچون مقاومت آن در برابر پدیده‌های جوی پیچیدگی‌های آن را نمایان می‌کند. بر این اساس ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای موظف شدند که فقط از شرکت‌های دارای واحد‌های تخصصی مانند آزمایشگاه‌های بتونی اقدام به خرید نیوجرسی کنند.
وی افزود: همچنین ادارات کل مکلف به انجام خرید از کارخانه‌های آسفالت دارای گواهینامه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی شدند. به‌علاوه در حال تلاش برای جابجایی قیر با استفاده از تانکرهای دوجداره هستیم و در نظر داریم با راه‌اندازی رویه‌های اجباری از حمل آن توسط تانکرهای تک جداره به‌منظور صرفه‌جویی از هدر رفت انرژی و دوباره‌کاری جلوگیری کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: طی این مدت تلاش شد تا کیفیت و دانش فنی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مبنا قرار گیرد و از اقدامات بدون پشتوانه دانش فنی پرهیز شود. تفکرات و اندیشه‌های نظام‌مند و سیستمی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی دولت یازدهم در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جای خود را پیداکرده و همین مسئله می‌تواندبه تولید ثروت در کشور کمک کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه مسیرهای روستایی در شهرستان دشتی که در پی بارندگی دچار انسداد شده بود، با فروکش کردن رودخانه‌های محلی، بازگشایی شد، هرچند به رویه برخی جاده‌ها خسارت وارد شد که راهداران پیگیر ترمیم آن هستند.

اخترشناس افزود: تنها محور فرعی شیرینو کنگان به گله دار در استان فارس به دلیل ریزش ترانشه ها مسدود است که ۱۳ نیروی راهداری با هفت دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در تلاش برای رفع خطر و بازگشایی این جاده هستند.

وی یادآور شد: سایر محورهای استان باز و نیروهای راهداری با تمام توان عملیات هدایت آب‌های سطحی، رفع آب گرفتگی و پاکسازی سطح محورها را انجام داده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به هشدار هواشناسی درباره نفوذ یک سامانه بارشی طی روز سه‌شنبه خاطرنشان کرد: کاربران جاده‌ای می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۴۱ یا مشاهده سایت اینترنتی در جریان آخرین وضعیت راه‌های استان و کشور قرار بگیرند.

کد خبر 6097644

دیگر خبرها

  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در تهران / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر
  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها
  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه