Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، خرید اینترنتی انواع کالا و خدمات امروز جزو کارهای روزمره بسیاری از مردم شده است و حالا ما نیز همگام با تمام مردم دنیا میتوانیم براحتی و در چند دقیقه هرآنچه لازم داریم را از طریق وب سایت های معتبر تهیه کنیم.

یکی از گسترده ترین خدمات آنلاین در تمام دنیا و ایران امکان خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل است و امروز ما از طی مسیر و تحمل ترافیک برای مراجعه به آژانس های مسافرتی رها شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا ما میتوانیم براحتی از طریق وب سایت های معتبر بلیط هواپیما برای پرواز مورد نظرمان را بصورت اینترنتی تهیه کنیم و حتی در هزینه های سفر صرفه جویی کنیم.

وب سایت دور و نزدیک یکی از برند های معتبر برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما است که امکانات منحصر به فردی را ارائه کرده و این روز های محبوبیت بسیاری میان کاربران اینترنتی پیدا کرده است.

در وب سایت دور و نزدیک میتوانید با وارد کردن تاریخ رفت و برگشت و تعداد همراهان، فهرستی از پرواز های مختلف را با ایرلاین های مختلف و قیمت های متفاوت در کلاس های اکونومی و بیزنس کلاس مشاهده کنید و بهترین بلیط هواپیما را بصورت اینترنتی بخرید.

ارائه بلیط پرواز های ایرلاین های معتبری مانند لوفت هانزا ، قطر ایرویز ، امارات ایرلاین، ترکیش، ایرفرانس، کی ال ام ایرلاین و سایربرندهای معتبر دنیا با قیمت منحصر به فرد، جزو ویژگی های محبوب این وب سایت است.

سامانه آنلاین دور و نزدیک جهت توسعه خدمات مسافرتی آنلاین و خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در سراسر دنیا راه اندازی شده است. ایده اولیه این سایت از آنجا شکل گرفت که مسافرین ایرانی به دلیل نبود روشهای پرداخت بانکی جهانی در ایران برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل دچار مشکلات فراوان می شدند.

با ایجاد این پورتال شرایطی فراهم گردید تا مسافرین بتوانند از خدمات خرید بلیط هواپیما و همچنین رزرو هتل در سراسر دنیا و پرداخت با کارتهای شبکه شتاب بهره مند گردند.

همچنین مجموعه دور و نزدیک راهکار هایی را برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما با قیمت بسیار مناسب تر اعلام کرده است.

کنترل ظرفیت:

ایرلاینها، موجودی صندلی‌های خود را از چندین راه مختلف مدیریت کرده و آمار حاصل را با میزان تقاضا و روند خرید بررسی می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید برای خرید بلیط هواپیما تکنیک‌های مختلفی ذکر شده است. اگر شما با تاریخ و زمان خود مشکل نداشته باشید، از قیمت مناسب و حتی تخفیف بیشتری بهره مند خواهید شد. معمولاً با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توان وبسایت‌هایی را پیدا کرد که مختص خرید بلیط هواپیما هستند یا بلیط ارزان‌تری نسبت به دیگر وبسایت‌ها ارائه می‌دهد.

مقصد:

سفر به فرودگاه‌های کوچک را امتحان کنید. فرودگاه‌های بین المللی و بزرگ هزینه‌ی حق بیمه را به بلیط هواپیما اضافه خواهند کرد. اگر شما فرودگاه‌ها یا شهرهای دیگری را برای مسافرت انتخاب کنید، می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش داده و پول بیشتری پس‌انداز کنید.

روزهای سفر:

انعطاف پذیری و نداشتن مشکل با روزهای سفر، به عنوان یکی از مهم‌ترین نکات ذکر شده برای گرفتن یا رزرو بهترین بلیط هواپیما در نظر گرفته شده است. اگر با انتخاب تاریخ سفر مشکل ندارید، سعی کنید بلیط‌های هواپیمایی خود را قبل از گرفتن مرخصی رزرو کنید. به طور کلی، سفر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزان‌تر از روزهای جمعه و شنبه است.

انعطاف‌پذیری در برنامه‌ها:

پرواز در روزهای سه شنبه، چهارشنبه، و پنجشنبه می‌تواند تخفیف بیشتری را در خطوط هوایی به همراه داشته باشد. همچنین، پروازهای شبانه و تاخیری نیز می‌تواند بلیط ارزان‌تر و با تخفیف بیشتری نصیب شما کند.

تحقیق در اینترنت:

یک آژانس هواپیمایی می‌تواند مطمئن باشد اما تحقیقات آنلاین می‌تواند شک و شبهه‌ی شما نسبت به خرید بلیط را برطرف کند. به معنای واقعی کلمه، برای مسافرت به کانادا هزاران سایت تبلیغاتی وجود دارد. اطلاعات ضروری پیرامون نحوه‌ی خرید بلیط و حق بیمه از جمله مواردی است که در این سایت‌ها ذکر شده است. تخفیف روزانه‌ی قیمت بلیط‌ها یکی دیگر از مجموعه مواردی است که در این سایت‌ها به چشم می‌خورد. به عنوان مثال می‌توانید عباراتی از قبیل رزرو بلیط هواپیما، بلیط چارتر یا هر عبارت دیگری را که با مرتبط با آن باشد در اینترنت جستجو کرده تا در کمتر از چند ثانیه با انبوهی از وبسایت‌هایی که این‌گونه خدمات را ارائه می‌دهند مواجه شوید.

پروازهای تلفیقی:

این دسته از شرکت‌ها نسبت به خرید بلیط با قیمت عمده فروشی اقدام کرده‌اند. لازم به ذکر است که آن‌ها تمامی بلیط‌ها را به طور مستقیم از خطوط هوایی خریداری می‌کنند. به عبارتی دیگر، آن‌ها بلیط‌های هوایی را به صورت فله‌ای خریداری کرده و در نتیجه از تخفیف بزرگی برخوردار خواهند شد. پس از انجام این کار، بلیط‌های خریداری شده به مصرف کنندگانی مثل شما فروخته می‌شوند. تعداد این بلیط‌ها به شدت محدود است (بدون خط مشی‌های بازپرداخت) اما استفاده از آن‌ها چیزی در حدود ۲۵ تا ۴۰ درصد تخفیف را به همراه خواهد داشت.

برخورد قاطعانه :

همواره ارزان‌ترین بلیط‌های هواپیما یا کمترین کرایه‌های موجود را درخواست کنید. از اینکه محل خرید بلیط خود را تغییر دهید هراس نداشته باشید. در راستای تحقق این امر، تضمین پایین‌ترین نرخ ممکن میسر خواهد شد.

زمان همه چیز است:

خرید بلیط خود را همواره در اولویت قرار داده یا آن را به لحظات آخر موکول کنید. خرید بلیط در این بازه‌ی زمانی (اول و آخر) کاملا اشتباه است. بسیاری از خطوط هوایی تخفیف‌های خود را ۲۱ روز قبل از پرواز ارائه خواهند کرد. به عبارتی دیگر، تمام صندلی‌های ارزان قیمت در ابتدای دوره به فروش می‌رسند. بسیاری از خطوط هوایی تخفیف ویژه‌ای را برای صندلی‌های باقی مانده ارائه خواهند کرد. به عنوان یک قاعده کلی، خطوط هوایی تخفیف ویژه‌ای را برای صندلی‌های باقیمانده در ۷۲ ساعت قبل از پرواز ارائه می‌کنند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۵۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی

خبرگزرای مهر؛ گروه مجله: مدتی است که استفاده از واژه «عجله» توسط شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی، نقل محافل خبری شده است؛ گاهی با عنوان «عجله دارم» و گاهی تحت عنوان «عجله ندارم». اسنپ از سال ۱۳۹۹ گزینه‌ای تحت عنوان «عجله دارم» را به سفرهای خود اضافه کرد. این گزینه که باعث افزایش بی‌قاعده نرخ کرایه اسنپ بود. بعد از آن شرکت تپسی هم این گزینه را در دسترس کاربران خود قرار داد. افزودن گزینه «عجله دارم» واکنش‌های‎ گسترده‌ای در فضای مجازی به همراه داشت.

تا اینکه در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ «محمدعلی اسفنانی» سخنگوی سازمان تعزیرات اعلام کرد: «این گزینه مصداق گران‌فروشی است و تخلف محسوب می‌شود». اسنپ و تپسی بعد از فشارهای تعزیرات مجبور به حذف این گزینه شده‌اند. اما قبل از اینکه تعزیرات به این ماجرا ورود کند، تپسی از تاریخ ۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ گزینه‌ای تحت عنوان «عجله ندارم» به سفرهای خود اضافه کرده بود. کارکرد گزینه عجله ندارم به صورتی بود که اگر مسافر تا پنج دقیقه برای رسیدن تاکسی صبر می‌کرد، بخشی از مبلغ کرایه سفر او کم می‌شد.

دور زدن ممنوع

بی‌قاعدگی که درباره گزینه «عجله دارم» وجود داشت در مورد «عجله ندارم» نیز به چشم می‌آمد. مسافران با این سوال مواجه بودند که آیا هزینه‌ای که به عنوان کرایه اصلی به مسافر ارائه می‌شد، قیمت واقعی آن بوده؟ آیا پس از کم شدن مبلغی از کرایه، مسافر به علت عجله نداشتن و منتظر ماندن واقعاً تخفیفی دریافت کرده است؟

تجربه کاربران می‌گوید تپسی، مبلغ سفر را افزایش می‌داده و در واقع پس از فعال شدن گزینه «عجله ندارم» همان مبلغی که سایر تاکسی اینترنتی‌ها در حالت معمول برای سفر نشان می‌دهند را از مسافر می‌گیرد. شماری از آنان نیز در فضای مجازی به این موضوع واکنش نشان دادند. یکی از کاربران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «تپسی در اقدامی عجیب عجله دارم را حذف کرده است اما عجله ندارم را دست نزده است.» کاربر دیگری گفت: «تپسی هنوز گزینه عجله ندارم دارد و در کل، نرخ‌هایش از اسنپ بالاتر است.» یک حساب کاربری در توضیح گزینه «عجله ندارم» نوشت: «این گزینه در واقع عجله دارم را دور زده است. قیمت پیش فرض‌اش شده قیمتِ عجله دارمِ قدیم، و اگر بخواهی ارزان‌تر بشود باید عجله ندارم را بزنی!»

کاربری در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «وقتی حکمرانی شوخی باشهد این می‌شود که پلتفرم سرکش در ازای حذف گزینه عجله دارم و کسب سود مازاد نهایتاً ۷۰ درصد اوقات، سود مازاد همیشگی را با اضافه کردن گزینه تمسخرآمیز عجله ندارم جایگزین می‌کند…»

ذره‌بین تعزیرات

گرچه اسنپ و تپسی بلافاصله بعد از ورود جدی تعزیرات به ماجرا، مجبور به حذف گزینه «عجله دارم» از سفرهای خود شده و سعی داشتند کمتر در معرض تذکر قرار بگیرند؛ اما تعزیرات که به نظر می‌رسد تمرکز خودش را روی این شرکت‌ها گذاشته، در پی گلایه این شرکت‌ها خطاب به آنها اعلام کرد: «اگر نگران رانندگان خود هستند کمیسیون خود را کاهش دهند».

در این بین شرکت تپسی با گزینه «عجله ندارم» خیلی آرام به کار خود ادامه می‌داد؛ اما باز هم نتوانست از ذره‌بین تعزیرات راه به جایی ببرد. در نهایت از ابتدای هفته جاری (۸ اردیبهشت ماه) با دستور دوباره تعزیرات این گزینه هم از دسترس خارج شد.

روابط عمومی تپسی روز گذشته (۱۰ اردیبهشت) اعلام کرد که گزینه عجله ندارم به دستور قضایی از ابتدای هفته جاری از تپسی حذف شده است؛ سازمان تعزیرات می‌خواهد نظارتی بر قیمت تاکسی‌های آنلاین داشته باشد و با هر گزینه‌ای که قیمت کرایه را تغییر دهد مخالف است.

تخفیف‌های فیک

بارها شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد درصد تخفیفی روی محصولات بوده‌ایم و بدون آنکه قیمت‌های تخفیف خورده را با قیمت واقعی محصولات در سایر فروشگاه‌ها مقایسه کنیم دست به خرید زده‌ایم؛ چرا که ترجیح داده‌ایم فکر کنیم محصول موردنظرمان را برای مثال با ۲۰ درصد تخفیف خریداری کرده‌ایم؛ غافل از آنکه این تخفیف ممکن است غیرواقعی و صرفاً برای جذب مشتری باشد.

این تخفیف‌ها به نوعی در تصمیمات و انتخاب‌های مردم اثر می‌گذارد و این اثر در همه حوزه‌ها دیده می‌شود. نمونه قابل لمس آن واکنش کاربران شبکه اجتماعی ایکس به حذف گزینه «عجله ندارم» است. نگاهی به شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد بیشتر کاربران، نسبت به حذف گزینه «عجله ندارم» ابراز ناراحتی کرده‌اند. یکی از کاربرانی که از حذف گزینه عجله ندارم گلایه دارد، نوشته است: «دستور قضایی طبق کدام قانون دستور به حذف گزینه «عجله ندارم» داده است؟ آیا عجله نداشتن و پرداخت هزینه کم‌تر هم جرم است؟»

به نظر می‌رسد این کاربران نیز شبیه همان کسانی که در ردیف فروشگاه‌های زنجیره‌ای برچسب تخفیف را باور می‌کنند، در دام تبلیغات افتاده‌اند؛ البته از میان آن‌ها عده‌ای سعی داشته‌اند که پشت پرده ماجرای گزینه «عجله ندارم» را برای دیگران شفاف‌سازی کنند. برای مثال یکی از آنها خطاب به سایرین نوشت: «جناب علاقه داری به گول زدن خودت؟ عجله ندارم ارزان‌تر چه فرقی با عجله دارم گران‌تر دارد، جز جابه‌جایی نقطه صفر مبنا؟»

کاربر دیگری هم حذف گزینه عجله ندارم و عجله دارم را منطقی دانسته و در توضیح آن خطاب به کسانی که گفته بودند از این گزینه‌ها راضی بودند نوشته است: «در واقع هر دوتا منطقی است. بابت پول مازادی که برای عجله دارم پرداخت می‌شد کاری انجام نمی‌گرفت. بابت پولی که برای عجله ندارم کسر می‌شد از خدمات ارائه شده کاسته نمی‌شد. در ربا هم هر دو طرف راضی باشند بازم حرام است. رضایت شرط کافی نیست!»

به فکر راننده هم باشید!

تمرکز ویژه سازمان تعزیرات حکومتی روی گزینه‌های تاسی‌های اینترنتی این بار هم تغییراتی را ایجاد کرد اما همانطور که حذف گزینه عجله دارم اعتراض رانندگان و سفیران را در پی داشت؛ به نظر می‌رسد این بار هم تصمیم جدید منجر به گلایه‌مندی این گروه شود. گزارش‌های قبلی مجله مهر و گفت‌وگو با رانندگان اسنپ و تپسی حاکی از آن است که این گروه به شدت از قیمت‌های پایین و کمیسیون‌های بالا ناراضی هستند؛ تا جاییکه در قسمت نظرات تعداد زیادی از آنها یکدیگر را دعوت به اعتصاب کرده‌اند.

خبرها حاکی از آن است که افزایش کمیسیون‌ها، نارضایتی نسبت به کرایه‌ها، عدم دریافت سهمیه بنزین و عوامل دیگری صدای اعتراض رانندگان اسنپ و تپسی را بلند کرده است و بیش از یک ماهی است که برخی از آنها دست از کار کشیده‌اند. چند روز قبل و تقریباً همزمان با حذف گزینه «عجله ندارم» نیز خبر رسید این اقدام گسترش و تداوم پیدا کرده است. با توجه به این شرایط به نظر می‌رسد سازمان تعزیرات حکومتی نه فقط به نفع مسافران بلکه برای دفاع از حقوق رانندگان نیز باید نظارت خود را ادامه دهد.

کد خبر 6093079

دیگر خبرها

  • پرسپولیس دنبال تخفیف در تمدید قرارداد اوسمار
  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • سفر با قطار و هتل، یکجا رزرو کن، آسوده‌تر سفر کن
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • حواله علی پی