Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در ناجا با اشاره به تربیت بیش از ۷۰ هزار حافظ قرآن در این نیرو گفت: امروز نیروی انتظامی از نظر فعالیت های قرآنی سرآمد همه سازمان های دولتی در کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛حجت الاسلام ابوتراب بهرامی در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در نیروی انتظامی ، وجود امنیت پایدار در داخل کشور را حاصل زحمات نیروهای انتظامی عنوان کرد و گفت: امروز امنیت زیرساخت همه پیشرفت های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و اجتماعی است و به حمد الله به لطف خداوند متعال و خدمات پلیس این امنیت در کشور ما به بهترین شکل ممکن فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس به فعالیت های قرآنی در نیروی انتظامی اشاره و اظهار کرد: ناجا از نظر فعالیت های قرآنی سرآمد همه سازمان های دولتی است و مسئولان قرآنی کشور بارها به این موضوع پرداخته و به مسئولان نیرو تبریک گفته اند.

این مقام مسئول پلیس استان اصفهان را پلیس برتر در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، برگزاری کلاس های دینی و تربیت حافظان قرآن عنوان و اظهار کرد: امروز در کل نیروی انتظامی کشور بیش از 70 هزار نفر از نیروهای پایور و وظیفه و خانواده های آن ها حافظ یک جزء و بیشتر هستند و علاوه بر این 150 حافظ کل قرآن کریم نیز در این نیر وجود دارد که مسلماً چنین افرادی باعث خیر و برکت برای پلیس کشور خواهد بود.

وی افزود: وقتی فرمانده نیروی انتظامی گزارش فعالیت های قرآنی را محضر مراجع تقلید اعلام کردند، رشد و پیشرفت پلیس در این زمینه باعث خرسندی آنان شد و از همه نیروها قدردانی کردند.

نماینده ولی فقیه در ناجا با بیان اینکه در سایه قرآن خیلی از آسیب ها ، نارسائی ها، مشکلات و اختلافات حل می شود عنوان کرد: وظیفه تک تک ما این است که نسبت به ترویج قرآن اهتمام بورزیم، چرا که انس با کلام الله مجید انسان را متحول کرده و از بسیاری از مشکلات و آسیب ها نجات می بخشد.

رئیس عقیدتی سیاسی ناجا در ادامه با اشاره به آیه 60 سوره انفال آن را حاوی پیام هائی برای مسلمانان و به ویژه نیروهای نظامی و انتظامی دانست و عنوان کرد: خداوند در این آیه به مسلمانان دستور می دهد که خود را برای مقابله با دشمن از نظر امکانات رزمی، تدافعی ، آمادگی جسمی، از نظر علمی، روحی و تجهیزات آماده کنید تا جائی که هم دشمن خودتان و هم دشمنان خداوند از شما حساب برده و جرأت تعرض و تهدید شما را نداشته باشند.

این مقام مسئول درس مهم آیه مذکور را مقتدر شدن در برابر دنیای استکبار امروز عنوان کرد و اظهار داشت: دولت های استکباری امروز برای تامین منافع خود به هیچ چیزی پایبند نیستند و به همین خاطر به ملت های مظلوم یمن، بحرین، عراق، فلسطین و افغانستان زور می گویند و متاسفانه کشورهای عربی منطقه نیز سیاست های آنها را دنبال می کنند.

وی خاطر نشان کرد: درست است که ما مجاز به داشتن سلاح های کشتار جمعی، اتمی و شیمیایی نیستیم اما باید برای دفاع خود در برابر تهدید دشمن به سلاح های دیگری که مجاز هستند دسترسی داشته باشیم.

حجت اسلام بهرامی، اقتدار درون زا را یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: ما برای مقتدر شدن نباید و نمی توانیم به هیچ کشوری امیدوار باشیم چرا که کشورهائی که در زمان جنگ هشت ساله حتی سیم خاردار به ما ندادند امروز هم از دادن سلاح امتناع خوهند ورزید.

وی افزود: اقتدار درون زا یعنی اقتداری که متکی به درون باشد و از نظر اقتصادی، علمی و نظامی با اتکای به نیروهای خودی و استفاده از تجهیزات و توانمندی های داخلی به یک کشور مقتدر تبدیل شویم.

رئیس عقیدتی سیاسی ناجا، اقتدار در حوزه نرم افزاری را وظیفه آحاد ملت دانست و بیان کرد: ثبات قدم داشتن، اعتقاد به نصرت خداوند، ایمان به معنی حقیقی، احساس ضعف نکردن در برابر دشمن، بی اعتمادی به دشمن، اتحاد بین مردم و مسئولان، جهادی عمل کردن، انقلابی بودن، اشاعه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه، نظارت ملی داشته و پایبند بودن به نظام و دین از جمله موءلفه هائی هستند که عمل به آنها توسط مردم باعث اقتدار کشور خواهند شد.

حجت السلام بهرامی خاطر نشان کرد: مسئولان کشور هم وظیفه دارند سرمایه گذاری لازم رابرای تقویت نیروهای مسلح از نظر تجهیزات و امکانات بیشتر فراهم کنند تا بتوانیم در برابر هجمه مستکبران مقاومت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به‌منظور توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی، گسترش و تقویت فرهنگ و تنوع‌بخشی به روش‌های سوادآموزی، تفاهم‌نامه مشترکی میان سازمان نهضت سوادآموزی به نمایندگی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سرپرست این معاونت منعقد شد.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه مشترک که در معاونت قرآن و عترت برگزار شد گفت: در دههٔ ۶۰ موج قرآنی گسترده‌ای در کشور راه افتاد و بعد از آن بنا به اتفاقاتی دچار نوسان شد و به لطف خداوند این موج در حال حاضر دوباره در حال شکل‌گیری و جای خشنودی است که همه سازمان‌های مردم‌نهاد مثل نهضت سوادآموزی قدم در ماندگاری آن برداشته و از این جریان به نحو مطلوب بهره برداری می‌کنند.

شبیر فیروزیان با ابراز خرسندی از فعالیت مشترک با سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: این معاونت می‌کوشد با پایبندی به تعهدات این تفاهم‌نامه برای معرفی افراد علاقه‌مند، روحانیان، مبلغان، معلمان، مربیان و مدرسان قرآن، فعالان فرهنگی داوطلب و خیران برای بهره‌گیری از توانمندی‌های آنها به‌ویژه در امر شناسایی، جذب، نگه داشت و آموزش سواد به جامعه هدف، همکاری لازم را با سازمان نهضت سواد آموزی داشته باشد و در راه تحقق اهداف و توافقات مشترک با درایت و برنامه ریزی به نتیجه مطلوب دست یابد.

وی افزود: راهبری و کمک در تبلیغ و ترویج و حمایت‌های ستادی از دفاتر استانی و همچنین نظارت کلان بر عملکرد آنها در این معاونت انجام خواهد شد.

فیروزیان اظهار کرد: تشکیل کمیته‌های راهبری و عملیاتی، انتخاب و سازماندهی افراد واجدالشرایط و صدور ابلاغ برای آنان برای فعالیت در واحد‌های زیر مجموعه، برنامه‌ریزی جهت توانمندسازی، نظارت وارزیابی مستمر برحسن اجرای برنامه‌ها و تهیه و تولید محتوا‌های تبلیغی، ترویجی و فرهنگی ویژه گروه هدف با رویکرد مفاهیم قرآنی از جمله فعالیت‌های این مدیریت در تحقق اهداف تفاهم‌نامه است.

در ادامه رئیس سازمان نهضت سوادآموزی موضوع انعقاد این تفاهم‌نامه را شناسایی و تهیه بانک اطلاعات افراد دارای سواد قرآنی بدون مدرک تحصیلی و بی‌سوادان علاقه‌مند به باسوادی از مسیر قرآن‌آموزی و جذب آنان باهدف باسوادی عنوان کرد.

علیرضا عبدی گفت: از جمله اهداف این تفاهم‌نامه تنوع‌بخشی به روش‌های سوادآموزی از مسیر قرآن‌آموزی و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه و جلب مشارکت و هم‌افزایی فعالان و خیران قرآنی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد در کاهش بی‌سوادان کشور است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به روش مکتب‌خانه‌ای و کاربرد‌های این نوع آموزش در زمان‌های گذشته درباره طرح سواد قرآنی اظهارکرد: یکی از مسائلی که ریشه در فرهنگ ما دارد و مورد غفلت واقع شده، موضوع سواد قرآنی است. سوادی که با آموزش قرآن انتقال پیدا می‌کرد و گوشه‌ای از این فرهنگ، یادگیری مهارت خواندن و نوشتن بود.

وی ادامه داد: افراد بسیاری در سنین مختلف هستند که تاکنون شرایط استفاده از فضای مدرسه برایشان مقدور نشده است؛ ولی از مسیر قرآن، خواندن و نوشتن را آموخته‌اند بسیاری از این افراد موفق به دریافت مدرک تحصیلی نشده‌اند و به همین دلیل سال‌ها مسیر رشد آنها مسدود مانده است. با اجرای این طرح سازمان نهضت سوادآموزی می‌کوشد تا افرادی را که سواد قرآنی دارند شناسایی شوند و بر مبنای توانمندی‌هایشان، مدرک تحصیلی دریافت کنند تا بتوانند در مقاطع بالاتر تحصیل کنند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: مورد دیگر در اجرای سواد قرآنی برای افرادی است که بنا به هر دلیلی تمایل دارند از طریقی غیر از مسیر‌های رسمی موجود، آموزش ببینند.

عبدی اظهار کرد: نیاز به اجرای این طرح از مراجعه افرادی شکل‌گرفته است که متقاضی یادگیری سواد هستند، اما نمی‌خواهند به‌صورت رسمی درس بخوانند؛ زیرا فقط تمایل دارند؛ قرآن و دعا خواندن را یاد بگیرند؛ بنابراین آموزش سواد قرآنی ظرفیتی است که برای این افراد فراهم می‌شود و افراد داوطلب می‌تواند از این مسیر باسواد شوند و مدرک تحصیلی دریافت کنند. علاوه بر این با ارائه مدرک تحصیلی مسیر پیشرفت در حوزه دانش برای این افراد هموار می‌شود.

وی در پایان مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه اضافه کرد: امید است با اجرای توافقات مشترک گام بزرگی در جهت اهداف هر دو سازمان برداشته شود.

این تفاهم‌نامه مشتمل بر ۷ ماده و در دو نسخه تنظیم و به امضاء طرفین رسید و مدت و زمان اعتبار آن به مدت ۲ سال است که در صورت توافق طرفین، قابل‌تمدید است.

دیگر خبرها

  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی