Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقلجاده‌ای گفت: 60 درصد جرائم رانندگی باید در اختیار راهداری قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،داوود کشاورزیانصبح امروز 2 مرداد ماه در حضور رسانه‌هایخبری افزود:تا سال 93 حدود 400 میلیون تومان از جرایم که حدود 100 درصد آن بوده است را دریافت کردیم و که در زمینه تجهیز و نوسازی راه‌ها مصرف شده اما در سال 95 و 94 تخصیص منابع حاصله هم مانند بقیه ردیف‌های عمرانی به صورت کامل دریافت نشده و تا کنون 35 درصد از جرایم حدود 170 میلیارد تومان جذب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: در چهار ماهه سال‌جاری متوسط تردد در ساعت 365 وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایشو نسبت به مدت مشابه در سال 94 -14 درصد افزایش داشته است.

انباشت ثروت ملی و تقویت شرکت‌های دانش بنیان

کشاورزیان با تاکید بر تقویت شرکت‌های دانش بنیان و انباشت ثروت ملی افزود: سیاست‌های سازمان حمل‌ونقل و راهداریکشور بهره‌مند شدن از دانش داخلی و جلوگیری از خروج ارز به واسطه به‌کارگیری دانش بومی بوده و یکی از اهداف این سازمان انتقال دانش بومی به خارج از مرزها و کسب درآمد و ایجاد اشتغال است.

تجهیز و نوسازی راه‌های سراسر کشور

وی با اشاره به تجهیز بزرگراه‌های کشور به دوربین‌های ثبت تخلف که تماما تولید شرکت‌های دانش بنیان داخلی است، گفت: 1900 دستگاه دوربین ثبت تخلف در سراسر بزرگراه‌های کشور نصب شده که علاوه بر ایجاد اشتغال باعث توانمندی این شرکت‌ها و حضور در بازارهای خارجی شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از عقد قرار داد 35 دستگاه توزین در حال حرکت برای تردد در بارهای محوری غیر مجاز خبر داد و افزود :این دستگاه‌ها با دقت بالا و خطای کمتر از 5 درصد طراحی شده و تولید شرکت‌های داخلی است که قرار است 65 دستگاه آن به کشورهای دیگر صادر شود.

کشاورزیان از فراخوان خرید 2 هزار کیلومتر گارد ریل سه موج برای نصب در نقاط خطر ساز، پرتگاه‌ها و پل‌ها خبر داد و بیان کرد:اداره کل را مکلف کردیم که حتما از شرکت‌هایی خرید کنند که دارای واحد صنعتی تعیین کیفیت باشند.

اعتبارات و انتظارات سازمان راهداری

وی با بیان این‌که از تابستان گذشته میزان تخصیص اعتبار به سازمان راهداری ناچیز بوده است، گفت: بهترین منبع برای نگهداری راه‌ها وضع عوارض بر سوخت است، اگر بتوانیم مقداری برای نگهداری راه‌ها عوارض وضع کنیم،‌ هزینه کمتری به مردم و خودروها تحمیل می‌شود. ضمن آن ‌که پروژه‌های راهداری مختص یک بخش نیست و در کوچکترین بخش‌های کشوری فعالیت‌های راهداری می‌تواند ادامه باشد که بسیار زودبازده است.

وی با اشاره به این‌که پیمانکاران دیگر توان انجام کار به صورت نسیه را ندارند، گفت: 2400 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاریم که قرار است با بانک‌هایی که پیمانکاران بدهی دارند تهاتر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که‌ بر اساس مصوبه مجلس در خصوص خدمات دولتی باید ۲۰ درصد عوارض بر گازوئیل وضع شود که۱۰ درصد برای سازمان راهداری و ۱۰ درصد برای راه‌آهن است، اظهار کرد: سال گذشته و امسال این عوارض عملیاتی نشده و امیدواریم روزی که این قانون اجرا می‌شود قیمت‌ها بالاتر باشد.

وی تصریح کرد: باید از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کرده و برای کشور تولید ثروت کنیم، مثلا در خرید ماشین‌آلات باید مشخصات دستگاه‌های مدرن را داشته باشیم تا شرکت‌ها بتوانند چنین دستگاه‌هایی را در اختیار سازمان راهداری قرار دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: هر کسی فکر می‌کند چهار ورق را به هم جوش بدهد، نیوجرسی تولید کرده و ما هم از او این‌ها را خریداری می‌کنیم. اما سازمان راهداری یک کار با کیفیت می‌خواهد در این زمینه ایده‌ای طرح کردیم که برای خرید نیوجرسی سراغ کارخانه‌هایی می‌رویم که برای این کار سرمایه‌گذاری کرده و کار با کیفیت به ما تحویل می‌دهند.

معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان این‌ که کارگاه‌های زیرپله‌ایبرای کشور تولید ثروت نمی‌کنند، گفت: فناوری تولید گاردریل در کشور متعلق به ۶۰ سال پیش است و شکل ظاهری آن مانند گاردریل است

برند سازی در حوزه حمل‌ونقل

کشاورزیان، با بیان این ‌که باید در حوره حمل‌و‌نقل برندسازی صورت گیرد و فقط چندبرند فعال با کیفیت در این زمینه نیاز است، افزود: در کشور ۲۶۰۰ شرکت حمل‌ونقل مسافری وجود دارد، برخی از این شرکت‌ها صوری هستند و اتوبوسی در اختیار ندارند. برخی از این شرکت‌ها روزانه به ۶ یا ۷ مسیر سرویس‌دهی دارند که البته هر بار با یک نام فعالیت می‌کنند.

وی، با اشاره به خرید ماشین‌آلات راهداری اظهار کرد: چرا نباید پس از چندین و چند سال یک برند تولیدکننده نمک‌پاش برف روب در کشور داشته باشیم. به نظرم اشکال اصلی به ساختار دولتی برمی‌گردد، شاید هم بخشی از آن به تفکرات مدیران برگردد.

کشاورزیان با بیان این‌که با اصلاح آیین نامه جدید برای تاسیس شعبه نیازی به ارائه اتوبوس نیست، ادامه داد: باید در این بخش برندسازی را انجام دهیم تا سرمایه‌گذاری‌ها در این حوز راحت‌تر جذب شود. شرکت‌های مسافری در قالب برندهای مسافربری ساماندهی می‌شود و ممکن است که در شهری از گذشته دور نمایندگی‌هایی باشد که هیچ رقیبی نداشته است.

وی افزود:شبکه سیر همنام باعث می‌شود تا شرکت‌های مسافربری با تعهد بیشتری به افزایش کیفیت و خدوات رسانی بپردازند و با هم رقابت کنند.

هزینه نگهداری راه‌ها را باید مردم بدهند

رئیس سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای، با بیان این که مردم باید هزینه نگهداری راه‌ها را پرداخت کنند، گفت: باید از مصرف کننده نهایی از راه‌های کشور از طریق عوارض سالانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان دریافت کرد. اگر برای گازوئیل لیتری ۱۰۰ تومان عوارض وضع کنیم از این محل ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای نگهداری راه‌ها منابع پایدار تامین می‌شود.

وی با بیان این که منابع نگهداری راه‌ها بسیار محدود است، اظهار داشت: باید ۲۰۰ هزار کیلومتر راه کشور را تعمیر و نگهداری و سالانه ۲ میلیارد دلار برای نگهداری راه‌ها هزینه کنیم. که منابعی که در اختیار ما قرار می‌گیرد بسیار کمتر از نیاز است.

وی با بیان این که سال گذشته به همین مقدار بدهی بالا آوردیم، افزود: این روند نمی‌تواند ادامه یابد و توان پیمانکاران محدود است و باید هر چه زودتر فکری برای تامین منابع پایدار برای نگهداری راه‌ها شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: بایددر قالب عوارض سوخت سالانه ۱۰۰ تومان به ازای هر لیتر عوارض کسب کنیم که سالانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان از این طریق تامین می‌شود و می‌توانیم راه‌ها را به طور مطلوب نگهداری کنیم.

به گفته وی دولت باید در این خصوص با سازمان بیشتر همکاریو تورم را یک بار تحمل کند تا این سیستم به بهره‌وری بهتری برسد.

کشاورزیان با اشاره به تفاوت نرخ عوارض آزاد راه‌های دولتی و خصوص گفت: نرخ آزاد راه‌های دولتی را شورای اقتصاد تعیین و نرخ آزاد راه‌های خصوصی را وزارت راه اعلام می کند و دولت تمایلی به افزایش نرخ عوارض ندارد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی

جمعی از وزرای و معاونان رئیس جمهور پس از پایان جلسه این هفته هیات دولت چهارشنبه ۵ اردیبهشت با حضور در جمع خبرنگاران، پاسخگوی پرسش های آنها بودند.

دریافت 150 MB

خبرنگار: محسن فرامرزی/ تصویربردار و تدوینگر: مجتبی هادوی

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود