Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد - ايرنا- مديرعامل بنياد بين المللي فرهنگي هنري امام رضا (ع) گفت: تاکنون 929 هزار و 489 اثر در بخشهاي مختلف به دبيرخانه پانزدهمين جشنواره بين المللي امام رضا (ع) رسيده که در مقايسه با دوره پيش 87.3 درصد رشد دارد.

به گزارش ايرنا اکبر شيخ روز دوشنبه در نشست خبري پيرامون دهه کرامت در محل بنياد بين المللي امام رضا (ع) افزود: تعداد آثار رسيده به چهاردهمين جشنواره امام رضا (ع) 469 هزار و 333 اثر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: پانزدهمين جشنواره بين المللي امام رضا (ع) در31 استان کشور در حال برگزاري است که 332 برنامه براي آن در نظر گرفته شده و تعداد برنامه هاي اين جشنواره در مقايسه با چهاردهمين دوره آن 80 درصد رشد دارد.
وي اظهار کرد: تعداد نهادها و سازمان هاي همکار در پانزدهمين جشنواره بين المللي امام رضا (ع) 257 هزار و 325 نهاد و سازمان است که در مقايسه با 42 هزار و 509 نهاد همکار در دوره قبلي، 500 درصد رشد يافته است.
مديرعامل بنياد بين المللي امام رضا (ع) گفت: پانزدهمين جشنواره بين المللي امام رضا (ع) در دهه کرامت پايان نمي گيرد بلکه بخشي از اين برنامه ها در ماه هاي مهر و آبان امسال برگزار مي شود.
شيخ اظهار کرد: با توجه به رشد حاصل شده در بخش هاي مختلف جشنواره بين المللي امام رضا (ع)، مشخص است که ترويج فرهنگ رضوي در مسير خوبي قرار گرفته که نقطه مطلوب از ديدگاه ما کاهش جرائم و بداخلاقي ها در جامعه با گسترش فرهنگ رضوي خواهد بود.
وي با اشاره به اقدامات بنياد بين المللي امام رضا (ع) در سال جاري گفت: استقرار مرکز خبرگزاري فرهنگ رضوي در محل بنياد، انتقال شوراي علمي – پژوهشي بنياد امام رضا از تهران به مشهد، راه اندازي موسسه امر ولايت براي انجام فعاليت هاي انتشاراتي بنياد، راه اندازي فروشگاه و نمايشگاه دائمي فرهنگ رضوي در مشهد از جمله اين فعاليت ها است.
وي اظهار کرد: در دهه کرامت امسال شعبه هاي ديگري از خبرگزاري فرهنگ رضوي در مراکز استان هاي زنجان، گلستان و قم راه اندازي مي شود.
وي مهمترين شاخص پانزدهمين جشنواره بين المللي امام رضا (ع) را مردمي بودن آن دانست و گفت: در اين دوره از جشنواره از تمام ظرفيت هاي مردمي بهره گرفته شده و 91 هزار و 200 هيات مذهبي با معرفت افزايي در اين جشنواره به همکاري پرداختند.
وي برگزاري مراسم شب شعر رضوي در حاشيه شهرها، گسترش جشنواره فرهنگ رضوي در مناطق مرزي و محروم، بهره گيري از اقليت هاي مذهبي به ويژه اهل سنت براي ترويج فرهنگ رضوي را از ديگر ويژگي هاي پانزدهمين جشنواره بين المللي امام رضا (ع) دانست.
مديرعامل بنياد بين المللي امام رضا (ع) توجه به هنر را جزو شاخص هاي اصلي پانزدهمين جشنواره امام رضا (ع) ذکر و بيان کرد: در اين جشنواره براي نخستين بار 10 هزار اثر در قالب عکس موبايلي به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است.
شيخ افزود: در کنار آن برگزاري جشنواره فيلم رضوي در يزد و جشنواره تئاتر رضوي در بجنورد را مي توان از ديگر مواردي برشمرد که ناشي از توجه به هنر در جشنواره امام رضا است.
وي با اشاره به آغاز پانزدهمين جشنواره بين المللي امام رضا (ع) از روز سه شنبه ، فردا، گفت: برنامه هاي ويژه بنياد امام رضا (ع) در دهه کرامت در جشنواره مذکور شامل همايش بين المللي بانوان مروج فرهنگ رضوي در 9 مرداد ماه با حضور 15 نفر از بانوان فرهيخته جهان اسلام، برگزاري مجمع جهاني خادمان فرهنگ رضوي در 11 مرداد در دانشگاه فردوسي با حضور 80 خادم فرهنگ رضوي در سطح بين الملل و 100 خادم فرهنگ رضوي در داخل کشورو اختتاميه اين جشنواره در شب ميلاد امام رضا (ع) در سالن صباي مشهد خواهد بود.
وي گفت: پانزدهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) در دهه کرامت، علاوه بر داخل کشور در 77 کشور و 2 هزار و 400 نقطه از جهان در قالب جشن هاي مردمي برگزار مي شود.
مديرعامل بنياد بين المللي امام رضا (ع) گفت: علاوه بر برنامه هاي جشنواره امام رضا (ع) به مناسبت انتخاب مشهد به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال 2017، همزمان با دهه کرامت در هشت کشور نشست و همايش هاي تخصصي ترويج فرهنگ رضوي برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، دهه کرامت از اول ماه ذي القعده همزمان با ميلاد حضرت معصومه (س) آغاز شده و تا 11 ذي القعده، همزمان با ميلاد امام رضا (ع)، ادامه دارد.
5132/7489
خبرنگار: ميترا عبداللهي ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است

آخرین گزارش مخازن سد‌های کشور از ابتدای سال آبی (مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که ورودی سد‌ها در این بازه زمانی به ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به سال گذشته با موجودی ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعبی کاهش ۵ درصدی را ثبت کرده است. همچنین خروجی سد‌ها برای تامین مصارف شرب و کشاورزی نسبت به سال آبی گذشته افزایش ۳ درصدی داشته و از ۱۷ میلیارد و ۴۴۰ میلیون مترمکعب به ۱۷ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

در مجموع در آمار منتهی به ۱۶ اردیبهشت، موجودی سد‌ها در سال آبی جاری به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب رسیده که در مقایسه با موجودی ۳۱، ۹۷ میلیون مترمکعب سال گذشته، ۱ درصد افزایش داشته و به پرشدگی ۶۵ درصدی رسیده است.

بر این اساس ۱۱ سد کشور دارای پرشدگی ۱۰۰ درصدی هستند و تنها سد کشور که موجودی آن تک رقمی و تنها ۷ درصد است، سد دوستی در استان خراسان رضوی است. مجموع ۵ سد پایتخت نیز با موجودی ۴۸۷ میلیون مترمکعبی به پرشدگی ۲۶ درصدی رسیده که همچنان نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

از اول مهر ۱۴۰۲ تا ۱۵ اردیبهشت نیز ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۱۹.۲ میلیمتر بوده که این میزان بارندگی نسبت به دوره‌های ۵۵ ساله درازمدت با متوسط ۲۲۱.۳ میلیمتر ۱ درصد کاهش داشته و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که ۱۸۸ میلیمتر بارندگی ثبت شده بود، ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در ادامه نیز میزان بارندگی‌ها به تفکیک استان‌ها قابل مشاهده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با «آه و آهو»
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است