Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: محیط زیست استان مرکزی در مقابل انتظارات گسترده‌ای که از آن می‌رود نیاز به تقویت اعتبارات دارد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اهمیت و حساسیت کار در عرصه محیط زیست اظهار داشت: عرصه محیط زیست و حفاظت از آن عرصه بسیار مهم و اساسی است زیرا با سلامت و آینده بلندمدت شهروندان، مجموعه انسان و در مجموع کره زمین سر و کار دارد، بنابراین مقوله محیط زیست یک مقوله بسیار گسترده، چندبعدی و پیچیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این‌طور نیست که اتفاقی در یک نقطه از کره زمین بیافتد و بگوییم این به من مربوط است و به دیگران مربوط نیست، به طور قطع آثار عملکرد همه انسان‌ها در سطح کره زمین اثر می‌گذارد و این مقوله سبب شده که مسئولیت‌های مشترکی برای همه کشورها و مناطق تعریف تا یک تلاش مشترکی انجام شود و محیط زیست به‌عنوان بستر زندگی بشر و تامین آینده بشر بتواند حفظ شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلستصریح کرد: به طور قطع سرمایه‌هایی که در محیط زیست وجود دارد، هم سرمایه‌های انسانی و هم طبیعی و همین‌طور موجوداتی نظیر گیاهان و جانوران همه سرمایه‌های ارزشمند جهان خلقت هستند و درصدی از آنها متعلق به همه بشریت و همه آیندگان است و هیچ یک از ما حق نداریم حرکتی یا عملکردی و تصمیمی داشته باشیم که به این سرمایه انسانی یا طبیعی ضربه بزند.

وی ادامه داد: در استان مرکزی هم به‌سبب تولید مواد و ضایعاتی که برای طبیعت مضر است، در انواع مختلف از زباله‌های شهری گرفته تا زباله‌های صنعتی و تولید گازهای خطرناکی کهدر محیط رها می‌شود و برای حیات محیط زیست خطرناک بوده و آینده حیات بشر را به خطر می‌اندازد، لازم است که این شرایط را پایش کنید آلاینده‌ها را رصد کنید و هم بتوانید تمهیداتی و تصمیماتی برای برطرف کردن آنها و پیشگیری و بهتر شدن وضعیت زیست‌محیطی داشته باشید.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کار در این عرصه فعالیت بسیار ارزنده‌ای است و خوشبختانه در سازمان محیط زیست استان مرکزی مدیران ارزشمندی در گذشته داشتیم، دکتر صدوق یکی از افراد نامدار در این عرصه بودند و فردی مطلع، متخصص و درعین حال دلسوز برای این عرصه بودند که در خاطر مردم استان مرکزی و کارکنان این عرصه همواره یاد آن بزرگوار زنده است، همچنین افراد دیگری که در این عرصه زحمت کشیدند و امروز هم در این مجموعه در سازمان افتخارآفرین هستند.

کریمی اضافه کرد: مدیرکل فعلی این سازمان هم از نیروهای ارزشمند و مدیرانی هست که تجربه بسیار خوبی در استان‌های مختلف داشته و انتخاب وی انتخاب شایسته‌ای بود و وقتی به مجمع نمایندگان معرفی شد دیدیم که تجارب بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف داشت و به‌طور قطع تجاربی که دارند می‌تواند در استان مرکزی هم مفید و موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی به‌سبب سبقه صنعتی که دارد یکی از چالش‌های جدی که داریم آلودگی‌های ناشی از صنایع و سایر منابع نظیر آلودگی ناشی از تردد خودروها و غیره به‌ویژه در شهر اراک است، به‌طوری که در مناسبت‌های مختلف یکی از دغدغه‌های مردم بحث برطرف کردن آلودگی هوا و تاثیر آن بر سلامت مردم است که مطالبه به حقی بوده و باید در این زمینه تلاش کنیم و به سازمان محیط زیست هم برای دفاع از سلامت مردم و حفظ و صیانت از محیط زیست کمک کنیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: محیط زیست با توجه به حساسیتی که با سلامت مردم سر و کار دارد به هیچ‌وجه قابل مسامحه نیست یعنی اینکه شما وجدان بیدار مردم برای پایش این عرصه و برخورد با افرادی هستید که به محیط زیست مردم و طبیعت تجاوز می‌کنند و به‌طور قطع این عرصه به هیچ وجه عرصه‌ای نیست که ملاحظاتی که در عرصه‌های دیگر می‌شود را بخواهیم در آن مطرح کنیم، در این عرصه باید بدون هیچ ملاحظه‌‌ای وظایف قانونی که برعهده سازمان گذاشته شده، هم درمورد پایش آلاینده‌ها و هم دررابطه با حفاظت از محیط زیست انجام شود که به‌طور قطع اینگونه است.

کریمی تصریح کرد: با عنایت به پیچیدگی‌های مختلفی که در منشاء‌های آلودگی و انواع مختلف آن وجود دارد، داشتن رویکرد علمی و تخصصی در این حوزه و استفاده از تجهیزات و امکانات به‌روز هم برای پایش محیط زیست و هم رفع آلودگی‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد، با توجه به اینکه در مناطق مختلف کشور منشاء آلودگی‌ها متفاوت است، وسایلی که برای رفع این آلودگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند بسیار متفاوت باشد، در برخی از مناطق آلودگی در دریا ایجاد می‌شود یا گاهی اوقات در محیط‌هایی مثل استان ما که شرایط متفاوت است ولی داشتن این رویکرد علمی و تخصصی به‌طور قطع راهگشا بوده و تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: وضعیت اعتبارات اداره کل مورد رضایت مدیرکل محیط زیست استان نیست و لازم است که اعتبارات آن تقویت شود، وظیفه سنگینی که بر دوش این مجموعه هست و انتظاراتی که مردم از این مجموعه دارند به‌طور قطع با مقدورات، اعتبارات و امکانات مناسب باید انطباق داشته باشد و مسائل رفاهی و حقوق پرسنل هم به‌ویژه‌ پرسنلی که در مناطق سخت و به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند در کنار تقدیر و تشکر از آنها تقویت شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این آمادگی به طور قطع وجود دارد، در ماه‌های گذشته بحث قانون جامع هوای پاک تصویب شد که کار خوبی بود و اقدام جامع و منسجمی بود که امیدواریم اجرای آن بتواند تحول خوبی را در این عرصه به‌وجود آورد.

کریمی با اشاره به منشا آلودگی هوای اراک گفت: منشا آلودگی در شهر اراک براساس مطالعات علمی بحث صنایع و وسایل نقلیه بوده که نسبت به شهرهای دیگر مثل تهران این نسبت متفاوت است، در این شهرها منشا آلودگی اولویت‌دار وسایل نقلیه است بعد صنایع که این نشان می‌دهد که ما باید بیشتر تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه برخی از صنایع آن وظیفه قانونی خود دررابطه با محیط زیست و سلامت مردم را آنطور که باید و شاید رعایت نمی‌کنند اینکه یک مجموعه‌ای بخواهد به زور و اجبار دادگاه و پاسگاه از آلاینده بودن خود فرار کند و آن را اصلاح کند درست نیست، این به معنای این نیست که صنایع برای رفع آلایندگی خود تلاش نکنند بلکه برطرف شدن آلایندگی صنایع آرزوی ما است اما وقتی با تجهیزات علمی و تخصصی این آلایندگی تایید می‌شود اینکه بخواهند به روش‌های غیرعلمی اصرار بر آلاینده نبودن مجموعه خود داشته باشند شایسته نبوده ضمن اینکه سلامت مردم به‌طور قطع مهم‌ترین موضوع بوده و از اولویت‌ها است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همان‌طور که در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک تکالیفی روشن شد و این تکالیف در مصوبه هیئت وزیران برای انواع زمینه‌ها مشخص شد، به‌طور قطع برای صنایع هم تکالیفی مشخص شده که بعد از سال‌ها این تکلیف همچنان باقی مانده است و باید نسبت به رسالت خود و سلامت مردم اقدام کنند و تلاش بیشتری داشته باشند تا این وظایف قانونی آنها بر زمین نماند، امیدواریم محیط زیست، مسئولان استان و همچنین صاحبان صنایع در راستای این تکالیف تلاش کنند.

انتهای پیام/

R41371/P41362/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۶۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جشنواره زمین پاک در شهرستان آستارا با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، دانش آموزان، دبیران و جوامع محلی در محل خانه محیط زیست پناهگاه حیاط وحش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6090076

دیگر خبرها

  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی