Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از برگزاری مراسم تکریم و بزرگداشت روز ملی امام زادگان در بقاع متبرکه استان خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، حجت الاسلام سید میثم حسینی ضمن گرامیداشت دهه کرامت و فرارسیدن روز پنجم ذی العقده روز ملی تکریم و بزرگداشت امام زادگان و بقاع متبرکه، گفت: به منظور تکریم و پاسداشت جایگاه امام زادگان ۵۰ بقعه متبرکه استان فارس میزبان همایش روز ملی تکریم امام زادگان خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام حسینی افزود: در این همایش که با حضور عموم مردم و عاشقان اهل بیت برگزار می‌شود، هیات امناء و خادمین بقاع متبرکه تجلیل می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان شیراز ۶ آستان مقدس میزبان آئین روز ملی تکریم امام زادگان خواهند بود گفت: این مراسم معنوی در آستان مقدس امام زادگان سید علاء الدین حسین (ع)، سید تاج الدین غریب (ع)، حرم مطهر علی ابن حمزه (ع)، امام زاده سید محمد (ع) قصردشت، سید صادق (ع) مهدی آباد و در محل آستان مقدس امام زاده ام احمد (ع) مادر شاهچراغ نیز این همایش به همراه جشن و سرود، تواشیح و سخنرانی برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه در آستان مقدس امام زادگان شاه علمدار (ع) در سپیدان، سبزپوش (ع) گراش، فضل ابن موسی ابن جعفر (ع) جهرم و آستان مقدس امام زادگان اسماعیل (ع) فسا و پیرمراد (ع) استهبان همایش تجلیل از امام زادگان برگزار می‌شود گفت: در محل آستان مقدس امام زادگان احمد و جعفر (ع) شهر بهمن آباده، سیدعلاء الدین (ع) داراب، بی بی حور و بی بی نور (س) فیروزآباد، سید حسین (ع) کازرون، میرعلی ابن الحسین (ع) لارستان، شاه صفی الدین (ع) سروستان و بقعه متبرکه ایوب نبی (ع) در شهرستان مرودشت نیز این مراسم معنوی همراه با تجلیل از هیأت امناء، محافل انس و برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه روز ملی گرامیداشت و تجلیل از امام زادگان هر ساله به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه هر شهرستان برگزار می‌شود اظهار کرد: آستان مقدس امام زادگان شاه میر حمزه (ع) در بوانات، زینب خاتون (س) در اقلید و در شهرستان‌های مهر، رستم، ممسنی، قیر و کارزین، ارسنجان، لار و بیضاء نیز میزبان همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امام زادگان و بقاع متبرکه خواهند بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا خزائلی اظهار کرد: این دو رویداد با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل و گلاب از تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین اظهار کرد: جشنواره گل محمدی و آئین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت ۲۰ روز برگزار می‌شود که ویژه‌برنامه این مراسم همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی – هنری در روز ۱۹ اردیبهشت همزمان با آئین کهن پنجاه به در خواهد بود.

او افزود: جشنواره گل محمدی خوزنین برای دومین سال متوالی از تاریخ ۱۳ تا ۲۸ اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا و ویژه‌برنامه آن نیز در روز ۲۰ اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده، برگزار خواهد شد.

خزائلی خاطرنشان کرد: جشنواره‌های گل محمدی معمولاً با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبه‌رو بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی که برای برگزاری این دو رویداد انجام شده شاهد حضور گستردۀ علاقمندان به آئین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

کد خبر 6095062

دیگر خبرها

  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران 
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • برگزاری آیین ملی گل‌غلتان بیستم اردیبهشت‎ ماه در کاشان
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد