Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@16:41:58 GMT

۲۲۷۰ نفر از یزد به سفر حج مشرف می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۴۷۲۱۷

۲۲۷۰ نفر از یزد به سفر حج مشرف می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان یزد با بیان اینکه ۲۲۷۰ نفر از یزد به سفر حج مشرف می‌شوند، از اعزام ۶۶۴۶ نفر از یزد به عتبات عالیات در ۴ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، علی اصغر شریفی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران یزد با اشاره به اینکه امسال دو هزار و 270 نفر از استان یزد عازم حج می‌شوند، اظهار داشت: این تعداد حجاج بیت‌الله الحرام توسط 16 کاروان به مکه و مدینه اعزام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه حج امسال مورد استقبال بسیار خوب مردم یزد قرار گرفت به نوعی که حدود 600 نفر مازاد بر ظرفیت اعزامی درخواست حضور در مراسم حج را داشتند و کاروانی برای اعزام آنها نبود.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد تصریح کرد: امسال جوان‌ترین حاجی یزدی یک کودک 12 ساله از شهرستان ابرکوه و مسن‌ترین فرد هم یک پیرمرد 86 ساله از شهرستان یزد هستند که به این سفر معنوی مشرف می‌شوند.

شریفی در ارتباط با تعداد زن و مرد حاضر در کاروان‌های یزد با اشاره به اینکه تعداد بانوان از آقایان بیشتر است، خاطرنشان کرد: امسال یک هزار و 95 نفر از کل حجاج یزدی بیت‌الله الحرام را مردان و یک هزار و 115 نفر آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه حجاج برای انجام این سفر معنوی نیاز به دریافت آموزش‌های لازم در ارتباط با اعمال واجب و مستحبی که در حج لازم است انجام شود دارند، جلسات مختلف آموزشی در تمام شهرستان‌های یزد برگزار شد.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد ادامه داد: علاوه بر همایش‌های شهرستانی، یک همایش به صورت استانی روز جمعه 30 تیرماه در سالن 12 هزار نفری شاهدیه یزد و با انجام حج به صورت نمادین برگزار شد.

شریفی به شایعه پراکنی در امسال و سال‌های قبل حج یزد مبنی بر انصراف 300 نفر از حجاج اشاره کرد و گفت: این شایعه از اساس کذب است و با پرسشی که از بانک مرکزی صورت گرفت، مشخص شد هیچ شخصی فیش خود را پس نداده است.

وی با تاکید بر اینکه برای حج امسال ثبت نام جدید نداریم و تمام ظرفیت‌ها تکمیل است، خاطرنشان کرد: تقریبا تمام زائران خانه خدا و حرم حضرت محمد(ص) بار اولی است که به این سفر مشرف می‌شوند.

وی در ارتباط با سفرهای زیارتی عتبات عالیات از استان یزد هم گفت: در 4 ماهه نخست امسال، پنج هزار و 295 نفر مردم یزد از طریق 124 گروه هوایی و یک هزار و 351 نفر هم از طریق 16 گروه زمینی به سفر زیارتی عتبات عالیات مشرف شدند.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد تصریح کرد: سال گذشته هم تعداد کل گروه‌های زمینی و هوایی که اقدام به اعزام زائران به عتبات عالیات کردند، 366 گروه بود که از این تعداد 294 گروه هوایی و مابقی زمینی بودند.

شریفی به حضور پرشور مردم یزد در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین امام حسین(ع) اشاره کرد و ادامه داد: برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین(ع) هم 27 هزار و 625 نفر از طریق سامانه حج و زیارت ثبت نام کردند و به این سفر معنوی رفتند.

انتهای پیام/

R41376/P1377/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است

علیرضا کبیری گفت: در فروردین‌ماه امسال چهار هزار و ۵۳۹ نفر برای اهدای خون به مراکز مربوطه مراجعه کردند که این عدد در سال گذشته چهار هزار و ۱۰۸ نفر بود.

معاون اداره کل انتقال خون قم بیان کرد: از تعداد افراد مراجعه‌کننده در فروردین‌ماه امسال، سه هزار و ۸۳۷ نفر معادل ۸۴.۵ درصد موفق به اهدای خون شدند.

او ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۳۹۲ نفر معادل ۸۲.۶ موفق به اهدای خون شده بودند.

به گفته کبیری، فروردین‌ماه امسال ۲ هزار و ۵۴۱ نفر معادل ۶۶.۲ درصد و فروردین‌ماه پارسال ۲ هزار و ۵۰ نفر معادل ۶۰.۴ از اهداکنندگان خون، اهداکننده مستمر خون بودند که ۶.۲ رشد نشان می‌دهد.

معاون اداره کل انتقال خون قم عنوان کرد: امسال ۱۱۸ نفر از اهداکنندگان معادل سه درصد و پارسال ۹۵ نفر معادل ۲.۸ درصد خانم بودند که افزایش ۰.۲ درصدی داشته‌است.

کبیری گفت: امسال چهار هزار و ۶۶۳ و پارسال چهار هزار و ۶۰۲ واحد خونی به بیمارستان‌ها ارسال شده که رشد ۱.۳ درصدی داشته‌است.

معاون اداره کل انتقال خون قم با اشاره به افزایش ۳۸.۵ درصدی ارسال خون به شبکه خون‌رسانی کشور، بیان کرد: در فروردین‌ماه امسال، یک‌هزار و ۲۲۰ و پارسال ۷۵۰ واحد خونی از استان قم به شبکه خون‌رسانی کشور ارسال شد.

سال گذشته میزان اهدای خون در استان قم در مقایسه با مدت سال ۱۴۰۱، چهار درصد رشد داشته است؛ سال گذشته ۴۱ هزار و ۵۹۷ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد چهار درصدی داشته است.

هم اینک امکان اهدای خون در ۲ مرکز حضرت روح الله (ره) واقع در میدان معلم و پایگاه مرکزی سازمان واقع در تقاطع عماریاسر به‌صورت روزانه میسر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تصاویری متفاوت و عجیب از کنکور امسال
  • بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه
  • اعزام ۲کاروان ۸۵ نفره از کرمانشاه به حج عمره
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • برقراری پرواز‌های حج از خرداد امسال به مقصد عربستان
  • افزایش ۲۰‌درصدی کشت بهاره در ساوجبلاغ
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در شهرکرد
  • رشد آرام دلار نیما | امسال دلار نیما چه عددی را به خود خواهد دید؟
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است