Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@20:03:22 GMT

سالاد ۷ لایه تابستانی یک شام خوشمزه رژیمی

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۴۸۳۱۸

سالاد ۷ لایه تابستانی یک شام خوشمزه رژیمی

امروزه سالادها بخش جدا ناپذیر سفره‌های ما شده‌اند. برخی از افراد برای رهایی از شر چاقی بیش از حد به سالاد خوردن رو می‌آورند، و برخی دیگر با خوردن سالاد پیش از غذای اصلی سعی می‌کنند که جلوی پر خوری خود را بگیرند و اما عده‌ای دیگر سالاد را برای بهتر هضم شدن غذاهای اصلی مصرف می کنند.



سرویس سبک زندگی فردا؛ بشیر قلی زاده سرچشمه: امروزه سالادها بخش جدا ناپذیر سفره‌های ما شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
برخی از افراد برای رهایی از شر چاقی بیش از حد به سالاد خوردن رو می‌آورند و برخی دیگر با خوردن سالاد پیش از غذای اصلی سعی می‌کنند که جلوی پر خوری خود را بگیرند و اما عده‌ای دیگر سالاد را برای بهتر هضم شدن غذاهای اصلی مصرف می‌کنند. از دیگر مزایای این وعده غذایی این است که ما می‌توانیم در سالادی که درست می‌کنیم از انواع غذا‌های گیاهی و گوشتی و حتی دریایی استفاده کنیم.
سالاد‌ها همیشه می‌توانند در طرح و مزه‌های مختلفی باشند، زیرا شما می‌توانید انواع غذا‌ها را با سبزیجات مخلوط کنید و یک سالاد با طعم جدید و متنوع بسازید.

باید گفت سالادها فقط مختص مهمانی دادن و مهمانی گرفتن نیستند. شما خودتان می‌توانید دست بکار شوید نه برای مهمان، بلکه برای خود و خانواده خود سالادی درست کنید که شاید نظیر آن را تا به امروز ندیده باشید. در این مطلب شما را با طرز تهیه نوعی سالاد آشنا می‌کنیم که از ۷ طبقه تشکیل شده است. شما می‌توانید در طول تمام روزهای هفته از آن استفاده کنید. البته نوع لایه‌ها را می‌توان بنا به سلیقه خود تغییر داد. اما سعی کنید تخم مرغ آب پز و نخود فرنگی همیشه بخشی از این سالاد باشد. طرز تهیه سالاد ۷ طبقه بسیار آسان است. طوری که نیاز به تمرین برای درست کردن آن ندارید. در ادامه این مطلب با نحوی درست کردن سالاد ۷ طبقه آشنا می شوید.
مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد ۷ طبقه
۲/۱ فنجان سر کاهوی یخ زده (قسمت مغز کاهو)
۲ فنجان اسفناج و یا کلم بروکلی
۱ فنجان گوجه فرنگی خرد شده
۶ عدد تخم مرغ آب پز، له شده و یا برش داده شده
۶ عدد پیازچه سبز و تازه (۱ قاشق غذا خوری برای تزئین روی سالاد)
۸ قاشق غذاخوری بیکن، ترجیحا گوشت گوساله (بیکن را از نمک‌سود کردن گوشت با مقدار فراوانی نمک تهیه می‌کنند. بیکن به گوشتی که آن را خشک کرده‌اند نیز گفته می‌شود)
۱ فنجان نخود یخ زده
۲/۱ فنجان ماست یونانی
۲/۱ فنجان سس مایونز کم چرب
۱ قاشق چای خوری شکر یا قند خرد شده
۱ قاشق چایخوری نمک تصفیه شده
۱ قاشق چایخوری فلفل سیاه خرد شده
۱ قاشق غذاخوری شوید تازه خرد شده
نکته: شما می توانید از مکمل های اضافی و جایگزین مثل: پنیر، ذرت، خیار، پیاز قرمز و یا هر سبزی دیگری که دوست دارید نیز استفاده کنید.

مرحله ۱: مخلفات را آماده کنید
ماست یونانی، سس مایونز، شکر، نمک، فلفل و شوید خرد شده را در ظرفی با هم ترکیب کنید و کنار بگذارید.

مرحله ۲: کاهو را درون ظرف شیشه‌ای قرار دهید
در ادامه لایه‌ای از تکه‌های کاهوی یخ زده را درون ظرف شیشه‌ای بریزید و به دنبال آن اسفناج یا کلم بروکلی را نیز اضافه کنید.

مرحله ۳: در ادامه گوجه فرنگی خرد شده را روی کاهو بریزید
نکته: برای اینکه تمام لایه‌ها از بیرون ظرف شیشه‌ای قابل رویت باشد، سعی کنید اول حاشیه‌های ظرف را با لایه‌های مواد غذایی پرکنید سپس وسط ظرف را با این مواد پرکنید.
مرحله ۴: یک لایه از تکه‌های تخم مرغ آب پز شده را روی لایه گوجه فرنگی بریزید

نکته: اگر دوست دارید طعم متفاوتی از تخم مرغ را در سالادتان تجربه کنید. سعی کنید روی تخم مرغ‌های آب پز شده فلفل بپاشید.
مرحله ۵: بیکن را در بالای تکه‌های تخم مرغ قرار دهید


در استفاده از بیکن شما با توجه به ذائقه‌ای که دارید می‌توانید از انواع گوشت های بیکن شده در بازار استفاده کنید.
مرحله ۶: نخود فرنگی یخ زده را در بالای بیکن قرار دهید.

نکته: اضافه کردن نخود فرنگی به صورت یخ زده مشکلی ایجاد نمی‌کند. چرا که، تا سالادتان برای سرو کردن آماده شود یخ نخود‌ها هم آب می شود.گام ۷: ریختن مخلفات روی سالاد
در این مرحله مخلفاتی که از مخلوط ماست یونانی و دیگر ترکیبات قبلا آماده کرده‌اید را به صورت منظم روی تمام سطح ظرف سالاد بریزید به صورتی که روی سالاد را کاملا بپوشاند و سپس روی این مخلوط را با پیازچه و گیشنیز به شکل دلخواه تزئین کنید. سپس سالاد را تا قبل از زمان میل کردن، درون یخچال قرار دهید.

«شما می توانید این سالاد را یک روز قبل نیز تهیه کرده و درون یخچال نگهداری کنید. از مزایای این سالاد این است که شما می‌توانید انواع مواد غذایی را به آن اضافه کنید و در هر بار ساختن آن یک طعم جدید را تجربه کنید. توجه داشته باشید وقتی به طور امتحانی ماده جدیدی را به سالاد اضافه کردید، قبل از اینکه کسی آن را تست کند، خودتان آن را تست کنید تا از خوشمزه و یا بدمزه شدن آن قبل از دیگران مطلع شوید. این کار کاملا به نفع شماست»
منبع: ehow

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری تنها چهار متخلف در آزمون دیروز

عبدالرسول پورعباس روز جمعه در جریان بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ رشته علوم تجربی در حوزه امتحانی دانشگاه امیرکبیر با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران گفت: یک مورد تخلف در تهران داشتیم که تلاش داشت از دفترچه سوالات عکس بگیرد، اما ظرف چند دقیقه اول این فرد دستگیر شد. همچنین دو مورد در استان‌های جنوبی برای همراه داشتن ابزار تقلب در روز آزمون تلاش داشتند که این افراد هم دستگیر شدند و یک مورد در غرب کشور داشتیم این فرد هم تلاش برای گرفتن عکس داشت که وی هم دستگیر شد.

وی اظهار داشت: رکورد چهار نفر در مقابل چند هزار نفر در سال‌های گذشته کاملا در حد صفر و بی‌نظیر است.

پورعباس افزود: امروز روز سخت ماست و گروه آزمایشی علوم تجربی بیشترین داوطلب را دارد و حساس‌ترین رشته‌های ما در این گروه آزمایشی گزینش می‌شوند و برخی بسیار تلاش کردند که به شیوه‌ای داوطلبان را وسوسه کنند، اما تاکنون همه مخازن با امنیت کامل کار خود را دنبال می‌کنند. مخازنی که ما داشتیم چندلایه‌ای است که لایه اول نیروی انتظامی، لایه دوم سازمان سنجش آموزش کشور و لایه سوم شورای حفاظت آزمون هستند و به همین ترتیب لایه چهارم و پنجم برای این آزمون تعریف شده است.

پورعباس ادامه داد: برای اولین بار مخازن قفل و پلمب شد و کلید‌های آن نیز در حوزه قرار نگرفت و به جای دیگری منتقل شد و تحت‌الحفظ این کلید‌ها جمع‌آوری شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امروز تخلفی در آزمون خواهیم داشت، گفت: امیدواریم تخلف نداشته باشیم. در این زمینه آمادگی کامل داریم و همه تجهیزات با اکثریت توان در حال رصد هستند. نیرو‌های پلیس امنیت، فتا و همه توان حفاظتی و امنیتی سازمان و دستگاه‌های امنیتی کشور پای کار هستند و اگر کسی خطایی داشته باشد در همان زمان با آنها برخورد خواهد شد.

۵۰ نفر در خراسان جنوبی از آزمون سراسری جاماندند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: امروز جمعه و همزمان با برگزاری آزمون رشته تجربی ۵۰۱ هزار نفر شرکت دارند که ۵۷۰۰ نفر داوطلب دختر و پسر در دانشگاه امیرکبیر مشغول رقابت هستند که عمده این داوطلبان را دختران تشکیل می‌دهند.

پورعباس افزود: آزمون روز گذشته با موفقیت برگزار شد؛ تنها در شهرستان زیرکوه و حاجی‌آباد استان خراسان جنوبی به دلیل وقوع سیل تعدادی از داوطلبان با وجود اینکه ارتش جمهوری اسلامی تلاش‌های زیادی داشت، جاماندند که در مجموع حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر به حوزه نرسیدند، اما این نوید را به استان می‌دهیم که با هماهنگی با دولت برای برگزاری آزمون اختصاصی فرهنگیان ظرف ۲ هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و یک آزمون دیگر از این افراد خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: آزمون سراسری داوطلبان در این استان به صورت سراسری و فرهنگیان بود و آزمون فرهنگیان مشمول سراسری هم می‌شود هرچند که سراسری در تیرماه تکرار خواهد شد و مشکلی پیش نخواهد آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • (ویدئو) مرگ جوجه‌ پنگوئن‌های امپراتور در پی ذوب بی‌سابقه یخ در قطب جنوب
  • بارسلونا اولین خرید تابستانی را مشخص کرد
  • اولین خرید تابستانی بارسلونا مشخص شد
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • اینتر برای خرید‌های تابستانی ۱۰۰ میلیون یورو خرج میکند
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • دستگیری تنها چهار متخلف در آزمون دیروز
  • الاهلی به دنبال هافبک جوان اتلتیکومادرید