Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، دبیر کمیته فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت از برگزاری دهمین جشنواره زیر سایه خورشید به مناسبت این ایام در یزد خبر داد.

حجت الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد گفت: این جشنواره در 700 شهر ایران و 150 شهر در 36 کشور جهان به طور همزمان برگزار می شود که سال گذشته پنج هزار و 700 عنوان برنامه در کل جشنواره در حوزه داخل و خارج از کشور اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: سه هزار تشکل کاملا مردمی در کل کشور متولی برگزاری جشنواره زیرسایه خورشید هستند که این تشکل‌ها در قالب «شجر» (شبکه جهانی رضوی) و به عنوان بزرگترین شبکه فرهنگی کشوری فعالیت دارند.

مهدوی‌نژاد افزود: آستان قدس رضوی در دهه کرامت سال گذشته با توجه به رویکرد محرومیت زدایی از مستضعفان 2/5 میلیارد در حمایت از محرومان، توزیع سبد غذایی، جهیزیه، مباحث درمانی و آزادسازی زندانیان توسط تشکل ها در کل کشور هزینه کرده است و 250 هزار نفر از محرومین سر سفره اطعام رضوی نشستند.

وی زیارت ائمه اطهار از راه دور، گسترش فضای معنوی در سطح کشور با حضور خدام رضوی و ترویج فرهنگ رضوی را از اهداف جشنواره زیرسایه خورشید عنوان کرد و ادامه داد: با برگزاری این جشنواره در دهه کرامت هر کدام از استان‌های کشور به عنوان صحنی از حرم امام رضا(ع) میزبان مردم هستند و استان یزد نیز به عنوان صحن دارالعباده حرم رضوی محسوب می‌شود.

مسئول هیئت انصار ولایت یزد با بیان اینکه این جشنواره مورد حمایت بزرگان، علما و مراجع قرار گرفته است، جشنواره زیر سایه خورشید را از مصادیق بارز تعظیم شعائر اسلامی دانست و گفت: با حضور خدام رضوی در استان‌ها مردم متوجه این حقیقت نورانی می‌شوند و فرصت فوق‌العاده فرهنگی برای کشور تلقی می‌شود.

مهدوی نژاد با بیان اینکه هزینه‌های جشنواره زیر سایه خورشید و برنامه‌های جانبی کاملا به صورت مردمی و به کمک خیرین ودوستداران اهل بیت تأمین می‌شود، افزود: این جشنواره شاهد بزرگترین اجتماع مردم استان یزد با جمعیتی بالغ بر 40 هزار نفر است که عمق ارادت و عقیده مردم به اهل بیت علیهم الاسلام را نشان می‌دهد.

وی گفت: با افتتاح دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها و تشکیل کمیته فرهنگی دفاتر استان این نوید را می دهیم که با طراحی و تدوین فعالیت‌های جدید فرهنگی رویداد خوبی در حوزه فرهنگ اتفاق بیفتد و مردم شاهد برکات رضوی در استان‌ها باشند.

حجت الاسلام سید ناصر حیدری دبیر جشنواره زیرسایه خورشید در یزد نیز گفت: این جشنواره امسال در مرکز استان و 9 شهرستان تابعه برگزار می‌شود و استان یزد میزبان 15 خادم حرم رضوی از پنج مردادماه تا روز میلاد امام رضا(ع) به مدت 9 روز است که تعداد خدام و بازه زمانی حضور آنها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی اعلام کرد: امسال بیش از 200 برنامه در سراسر استان با محوریت و شعار «به تو اقتدا می‌کنیم» و با هدف ترویج فرهنگ تشیع و رضوی برگزار می‌شود که 80 برنامه مختص شهر یزد و مابقی مختص شهرستان‌های تابعه است.

حیدری استقبال از خدام رضوی، دیدار با امام جمعه و علما، دیداربا اقشارمختلف مردمی از جمله معلولان و جانبازان، دیدار با پارکبانان، دیدار با تشکل‌های مختلف مردم نهاد و مسئولین استان، حضور درامامزاده‌ها، بیمارستان‌ها، حضور در شب شعر رضوی، حضور در برنامه‌های صدا و سیما و ... را از جمله برنامه‌های جشنواره زیرسایه خورشید عنوان کرد.

دبیر جشنواره زیرسایه خورشید در یزد گفت: بیش از 10 تشکل مردمی به برگزاری این جشنواره کمک می‌کنند و بیش از هزار نفر نیز به طور مستقیم در برپایی آن نقش دارند.

وی در پایان از شورای اسلامی شهر، مجموعه شهرداری، نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی، اداره اوقاف، متولیان آستان مقدس امامزداه سیدجعفر، قرارگاه فرهنگی هیئت انصار ولایت و همه تشکل‌های خودجوش مردمی در برپایی این جشنواره قدردانی کرد.

یزدآوا

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب شعر و فرهنگ و قشر‌های های مختلف مردم محفل شعر ارادت رضوی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این مراسم از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی می‌باشد که با حضور شاعران عرب از استان و سایر استا‌های کشور برگزار شد.

مجید منادی افزود: تا قبل از برگزاری جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی چندین برنامه در شهرستان‌های مختلف استان از جمله آبادان، دزفول، شوشتر، شادگان و سوسنگرد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی آخر اردیبهشت با حضور شعرای عرب زبان از کشورمان و سایر کشور‌های جهان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • مصلا‌های نمازجمعه میزبان برگزاری میز‌های خدمت
  • اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور