Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:44:47 GMT

بهشهر میزبان خدام رضوی می شود

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۴۸۸۴۴

بهشهر میزبان خدام رضوی می شود

بهشهر- دبیر دهمین جشنواره جشن‌های مردمی دهه کرامت بهشهر با اشاره به میزبانی خدام امام رضا (ع) از ۹تا ۱۲مردادگفت: همچنین سه روستا و دهستان میزبان خادمین امام رضا (ع) در دهه کرامت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین روشی شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید از سال ۱۳۸۴ در کشور آغاز شد که در ابتدا ۱۰استان کشور میزبان برنامه‌ها بودند که امسال این جشن‌ها در سراسر کشور و ۳۴ کشور جهان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه کاروان جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید امسال با شعار " به تو اقتدا می‌کنیم" متشکل از یک روحانی و ۲خادم میهمان بهشهر هستند، یادآور شد: این جشن امسال هم همچون سنوات گذشته به همت هیات مذهبی بیت النور بهشهر و با سخنرانی حجت الاسلام اصغر رکوفیان مسئول نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی کشور در حسینیه قتلگاه همزمان با شب میلاد امام رضا (ع) در ۱۲مرداد برگزار می‌شود.

روشی ادامه داد: جشن‌های بزرگ مردمی دهه کرامت تاکنون چهار دوره در بهشهر برگزار شده است و امسال هم با مشارکت هیات بیت النور به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و دهه کرامت برگزار می‌شود.

دبیر دهمین جشنواره جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید و دهه کرامت بهشهر خاطر نشان کرد: برنامه‌های بزرگداشت این دهه از ۹ مرداد ماه با استقبال از خادمین و پرچم مطهر حرم امام رضا(ع) در بهشهر آغاز می‌شود و تا برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در این مدت خادمین حرم امام رضا(ع) برای اولین بار به ۳ روستای کنت، رکاوند و دهستان زاغمرز رفته و این روستاها در دهه کرامت میزبان خادمین حرم امام رضا(ع) خواهند بود.

روشی خاطر نشان کرد: دیدار با ۶۰خانواده شهید بهشهری، دیدار با بیت سیدالعلمای مازندران، امام جمعه زاغمرز، بیت آیت الله کوهستانی و بیت شهید آیت الله هاشمی نژاد از برنامه‌های مهم خادمین حرم امام رضا (ع) در بهشهر خواهد بود.

وی گفت: همچنین حضور در بیمارستان‌ها و عیادت از بیماران، دیدار با پزشکان و پرستاران و برگزاری جشن دهه کرامت در روستای کنت و دهستان زاغمرز هم از دیگر برنامه‌ها است.

روشی، در مورد اعزام زیارت زائر اولی‌ها برای زیارت به مشهد مقدس تصریح کرد: برنامه‌های امسال با محوریت برنامه‌های جدید است و برای سال جاری برنامه ای در این مورد نداریم اما سال گذشته ۲۰نفر زائر اولی‌ها از بهشهر به صورت رایگان به این سفر معنوی مشهد مقدس اعزام شدند.

وی افزود: گستراندن سفره اطعام رضوی برای بیش از ۶۰۰نفر در سال گذشته توسط آستان قدس رضوی و توزیع ۱۰۰سبد ارزاق توسط خیران و آستان قدس رضوی از برنامه سال گذشته ما در دهه کرامت بود.

دبیر دهمین جشنواره جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید بهشهر گفت: توزیع متبرکات رضوی در بین مردم از جمله برنامه‌های دائمی است که امسال هم برگزار می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز شنبه اولین محفل شعر ارادت رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی در شهرستان هویزه با اجرای زیارت خاصه امام رضا (ع) توسط خادمان بنیاد امام رضا (ع) مستقر در استان خوزستان آغاز شد.

در این مراسم شعرخوانی توسط علی ختروشی، سید امین موسوی، زکی سواری، محمد جواد ساعدی منش، علیرضا کوتی و علی سواری اجرا شد.

از سال گذشته جشنواره شعر عربی صرفاً محدود به یک اختتامیه نیست و با تدبیری که صورت گرفت در چندین شهرستان خوزستان برگزار می‌شود.

امسال نیز در ۶ شهرستان برنامه‌هایی تحت عنوان شب شعرهای رضوی برگزار می‌شود که به اختتامیه جشنواره بین‌المللی شهید رضوی منتهی می‌شوند.

کد خبر 6089943

دیگر خبرها

  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • ۴ چایخانه رضوی در کرج راه اندازی می شود