Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک دانشجو نذر کرده بود که اگر در امتحانات نهايي قبول شود، روح خود را به تستودو مي‌فروشد. هويت خود را تغيير مي‌دهد و همچون يک نفر ديگر خواهد زيست.

سرويس جهان مشرق- «تستودو» مجسمه يک لاک‌پشت است که «دانشگاه مريلند: کالج پارک» آمريکا او را مقدس و مايه برکت مي‌داند. پيش از شروع امتحانات پايان ترم، سيل دانشجو روانه پيشگاه مجسمه مي‌شوند و «نذورات» خود را به نيت قبولي در امتحانات نهايي و فارغ‌التحصيلي وقف تستودو مي‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اين لاک‌پشت در سال 1933 به عنوان هديه جشن فارغ‌التحصيلي دانشجويان به دانشگاه مريلند آورده شد. اکنون در اين دانشگاه چندين مجسمه لاک‌پشت وجود دارد اما فقط يکي از آنها همان «تستودو»يِ مقدس دانشجويان است. اين مجسمه، چندين بار در سي اين سال‌ها توسط دانشجويان دانشگاه‌هاي «جان هاپکينز» و «ويرجينيا» که دانشگاه‌هاي رقيب هستند، ربوده شده است اما نهايتا در دهه 1950، مقامات دانشگاه پس از يافتن و بازپس‌گيري آن، بر جلوگيري از سرقت، 700 پوند سيمان به پاي اين مجسمه لاک‌پشت ريختند تا جايش بشدت محکم باشد.

دانشگاه مريلند
وقتي در دهه 1960 کتابخانه «مک‌کلدين» دانشگاه ساخته شد، تستودو به مکاني در انباري منتقل شد تا کمي استراحت کند. اما با ايجاد شعبات کتابخانه مک‌کلدين در همه دانشکده‌ها، دوباره اين لاکپشت ظاهرا مقدس (!) سر از انباري بيرون آورد در محلي قرار داده شد که دانشجويان براي قبولي امتحانات نهايي خود، نذوراتشان از شکلات گرفته تا تلويزيون را خرج او کنند. البته گاهي اوقات هم بيني‌ او را تميز مي‌کنند تا تستودو گوشه چشمي به آنها کند. در سال‌هاي گذشته، در هفته‌هاي پاياني امتحانات، اين لاک‌پشت را در حد يک قديس ستايش کرده‌اند.

کوين پورتر از دانشجويان دانشگاه مريلند: «روز سوم امتحانات: تستودو صاحب يک تلويزيون فلت 40 اينچي شده است»
10 نذر عجيب براي تستودو10. يکي از دانشجويان به ادعاي خودش يکي از نامرغوب‌ترين مشروبات الکلي به نام زلکو را به عنوان نذر براي اين لاک‌پشت تهيه کرده و در توئيتر خود نوشته: فقط مي‌خواهم در امتحانات نهايي قبول شوم. جاي نگراني نيست. از غضب تستودو نمي‌ترسم. چون او مهربان است و هر هديه‌اي را مي‌پذيرد».


«سيرا ماري» يکي از دانشجويان نوشته است: «نذورات ما نشان مي‌دهد که تا چه حد نياز به قبولي در امتحانات داريم»
9. يکي از دانشجويان، چهره لاک‌پشت را به صورت مد روز درآورد و معتقد است که براي کسب رحمت تستودو بايد او را که يک روح قديمي معتقد به مدرنيته است، آذين به شکل و شمايل امروز کرد.


8. يکي ديگر از دانشجويان، نذر کرده بود که اگر در امتحانات نهايي قبول شود، نام اولين فرزندش را مي‌گذارد «تستودو».

دانشگاه توئيت گذاشته است: «نذورات اين ترم تستودو. در امتحانات نهايي موفق باشيد!»
7. يک نفر ديگر، يک توالت فرنگي به تستودو هديه کرده بود و معتقد بود که تستودو هم نياز به تخليه خود دارد.


6. دانشجوي ديگر، معتقد بود که اگر روح خود را از دست بدهد، ديگر در امتحانات نهايي اضطراب و نگراني نخواهد داشت چرا که متاثر از اثر روح است. لذا، روح‌اش را به عنوان نذر به تستودو فروخت.

5. دانشجويي ديگر، تستودو را يک لاک‌پشت کلاسيک مي‌دانست و لذا هر آنچه که از گرامافون و وسايل کلاسيک داشته بود، نذر تستودو کرد.

اين توئيت دانشجويي به نام ژرمين است با اين محتوا: «پلي‌ استيشن 3 خود را نذر تستودو کردم تا کلوئي در امتحانات نهايي موفق و فارغ‌التحصيل شود»
4. يک دانشجوي ديگر، عهد کرده بود که براي احضار روح «ارباب ظلمات» و قبولي در امتحان، 5 دختر باکره را در آتش بسوزاند. وي، نوشته بود که مطمئن نيست که اين نوع نذر جواب بدهد اما به امتحان‌ کردن‌اش مي‌ارزد.

3. يکي ديگر، به ارزش 500 دلار از کتاب‌هايي که اين ترم نخوانده است را نذر تستودو کرد. وي معتقد بود که آنقدر مطيع و مومن به تستودوست که هيچ درسي نمي‌خواند و در امتحانات نهايي با درجه A قبول مي‌شود.
2. کار به جايي رسيده که يکي از دانشجويان نذر کرده بود که نزديک‌ترين همکلاسي‌اش را قرباني تستودو کند و بر اين تصور بود که هر چه خون بيشتر از او به پاي لاک‌پشت مقدس‌اش بريزد، نمره بيشتري در امتحانات کسب خواهد کرد.

مقدار نذورات آن قدر زياد شده که جلوي مجسمه را حفاظ توري کشيدند و اين سبب تعجب يکي از دانشجويان شده است
1. و فراتر از همه، يک دانشجو نذر کرده بود که اگر در امتحانات نهايي قبول شود، روح خود را به تستودو مي‌فروشد. هويت خود را تغيير مي‌دهد و همچون يک نفر ديگر خواهد زيست.
همه اين مواردي که در گزارش جاري خوانديد، مربوط به دانشگاهي است که طبق رتبه‌بندي جهاني، با امتياز 57.6 داراي مقام 131 در جهان است. ظاهرا تستودو براي ارزش و پيشرفت کلي اين دانشگاه خوش‌يمن نبوده و در قبال نذورات نتيجه عکس داده است (!). دانشگاه مريلند از لحاظ رتبه به ترتيب 117 در سال 2012، 116 در سال 2014، 122 در سال 2015، و 126 در سال 2016 پسرفت داشته و پيش‌بيني مي‌شود با توجه به اين روند، شاهد تنزل بيشتري از آن باشيم.
منابع:
http://washington.cbslocal.com/2014/12/16/u-md-students-make-over-the-top-finals-offerings-to-testudo-again
https://pulsefeedz.wordpress.com/2013/12/06/umd-student-sacrifices-a-light-pole-to-testudo-for-finals-week
http://theblacksheeponline.com/maryland/the-10-best-sacrifices-to-offer-testudo-this-finals-season
https://www.theodysseyonline.com/best-sacrifices-testudo
https://www.topuniversities.com/node/4162/ranking-details/world-university-rankings/20

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۰۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسل پلیس آمریکا به زور برای برداشتن حجاب زن مسلمان

پلیس آمریکا در اقدامی وحشیانه حجاب از سر یک دانشجوی زن مسلمان معترض به رژیم صهیونیستی برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی در حال پخش شدن است، نشان می‌دهد که پلیس آمریکا به زور حجاب یک زن مسلمان را در حالی که در دانشگاه ایالتی آریزونا بازداشت شده بود، برداشته است.

به گزارش "ای‌بی‌سی نیوز"، شورای روابط آمریکایی-اسلامی بخش آریزونا اقدامات پلیس را محکوم کرد و خواستار تحقیق در مورد این اتفاق شد.

آزا ابوسیف، مدیر اجرایی این شورا در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: "متمم قانون، آزادی عمل مذهبی را تضمین می کند. پلیس نمی‌تواند این حق را به حالت تعلیق درآورد. ما خواستار تحقیقات کامل در این خصوص هستیم."

همچنین طبق اعلام ای‌بی‌سی نیوز آریزونا، تاکنون حجاب از سر 4 زن مسلمان توسط پلیس آمریکا با اعمال زور برداشته شده است.

 

.

 

این اولین بار نیست که پلیس آمریکا با زور و خشونت به معترضان و دانشجویان حامی فلسطین پاسخ می‌دهد.

از زمانی که پلیس نیویورک تظاهرکنندگان را در دانشگاه کلمبیا در 18 آوریل دستگیر کرد، تعداد بازداشت‌ها در سراسر ایالات متحده به 1000 نفر رسیده است.

این بازداشت‌ها باعث شده است که دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا به تظاهرات حامی فلسطین بپیوندند و اردوگاه‌هایی را برای حمایت از غزه برپا کنند.

فیلم‌هایی از پلیس آمریکا که در کالج‌های مختلف حاضر شده‌ تا تظاهرات‌ها حامیان فلسطین را متلاشی کنند، در سراسر جهان مشاهده شده است که یادآور جنبش اعتراضی است که در طول جنگ ویتنام به راه افتاد.

رسانه آمریکایی گزارش دادند که  پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که 9 نفر در محوطه دانشگاه به دلیل آنچه نقض قوانین در جریان اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کردواکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • توسل پلیس آمریکا به زور برای برداشتن حجاب زن مسلمان
  • ادامه حمایت دانشگاهیان استان از خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • فصل بیداری
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما