Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، روزنامه شهروند پس از دیدار فرماندهان ارشدسپاه با رئیس جمهور روحانی در گزراشی نوشت: انتقادات فرماندهان سپاه از روحانی هنگامی قوت گرفت که تیرماه گذشته رئیس‌جمهوری در دیدار با فعالان اقتصادی تلویحا به نقش سپاه در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: «ابلاغ سیاست‌های اصل ٤٤ برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد، اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یک دولت باتفنگ تحویل دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقتصاد و خصوصی‌سازی نیست. از آن دولتی که تفنگ نداشت می‌ترسیدند چه برسد به این‌که اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرأت ندارد با آنها رقابت کند.»
این اظهارات بلافاصله با واکنش چند فرمانده نظامی و ازجمله فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا مواجه شد که در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: سپاه به درخواست دولت در پروژه‌های اقتصادی مشارکت کرده است. تندترین واکنش اما از سوی سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه ابراز شد. او دو روز بعد بدون آن‌که مستقیما به سخنان رئیس‌جمهوری اشاره کند در حاشیه جلسه شورای راهبردی سازندگی سپاه گفت: «ممکن است ما را صاحبان تفنگ معرفی کنند؛ بله صاحب تفنگ که سهل است، ما صاحب موشک‌های دشمن‌شکن هستیم و آنها را علیه دشمنان و برای حفاظت از نظام، مردم و امنیت ایران اسلامی به کار می‌گیریم و معتقدیم دولتی که تفنگ نداشته باشد، توسط دشمنان تحقیر و سرانجام تسلیم می‌شود.» او همچنین گفت: «در شرایطی که ملت ایران بیش از هر زمان دیگری به فداکاری سربازان و اقتدار تفنگ‌ها و موشک‌هایش نیاز دارد، هجمه غیرمنصفانه به سپاه اهداف دیگری را به ذهن متبادر می‌کند که فعلا برای حفظ وحدت درباره آن سکوت می‌کنیم.» این سکوت البته به معنای گلایه‌های رسانه‌ای فرماندهان و منصوبان سپاه در برنامه‌های مختلف در اعتراض به «هجمه‌ها به سپاه» ادامه یافت تا آن‌که دیدار روز گذشته تا اندازه‌ای شرایط میان سپاه و دولت را وارد وضع جدیدی کرد. در نخستین واکنش حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در کانال تلگرامی خود نوشت: این نه فقط یک تصویر بلکه یک مسیر است. آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت برای مردم و نظام در گرو اجماع راهبردی میان دولت و مجموعه دفاعی کشور است. در این دیدار که ٥ فرمانده ارشد سپاه از جمله سرداران، محمدعلی جعفری، قاسم سلیمانی، غیب پرور، کوثری و حاجی زاده حضور داشتند رئیس جمهوری با قدردانی از تلاش‌های نیروهای مخلص سپاه، بر ضرورت وحدت و انسجام همه نیروها و نهادهای نظام و تلاش برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و خدمت خالصانه به مردم تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که در دوره مسئولیت دولت دوازدهم، تلاش هماهنگ همه نیروهای مسلح، به سرعت بیشتر در تحقق خواسته های مردم بینجامد و همه نهادها و دستگاه‌های مسئول، با شفافیت کامل در حوزه های تخصصی خود بر کارآئی مجموعه بیفزایند و تقویت توان رزمی سپاه و ارتش با بهره گیری از فناوری‌های نوین، امنیت ملی کشور را بیش از پیش تضمین نماید.رئیس جمهوری همچنین بر حمایت کامل دولت دوازدهم از خدمات سپاه در حوزه ماموریت خود تاکید کرد.در این دیدار سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه، انتخاب مجدد دکتر روحانی و حضور گسترده مردم در انتخابات را تبریک گفت و آمادگی سپاه برای همکاری همه جانبه با دولت در تحقق اهداف انقلاب اسلامی را اعلام نمود. فرماندهان بخش های مختلف سپاه نیز گزارشی از فعالیت‌ها و آمادگی‎های سپاه پاسداران را به رئیس جمهوری ارایه کردند و از حمایتهای دولت برای تقویت بنیه دفاعی کشور و نیز مقابله با تروریسم در منطقه تشکر کردند.

روزنامه اعتماد نیز در تیتر یک خود به این خبر واکنش نشان داد و نوشت:

این فقط یک تصویر نیست بلکه یک مسیر است. «آزادی، امنیت؛ آرامش و پیشرفت» برای مردم و نظام در گرو اجماع راهبردی میان دولت و مجموعه دفاعی کشور است. مناسبت این توییت حسام‌الدین آشنا، میهمانی دیروز رییس‌جمهور بود؛ جایی‌که به فاصله‌‌ چند هفته‌ای از سخنرانی‌های انتقادی که در یک سوی آن رییس دولت یازدهم و در سوی دیگر برخی فرماندهان سپاه قرار داشته و به نوبت یکدیگر را مورد خطاب قرار می‌دادند، فرماندهان عالیرتبه سپاه به دیدار حسن روحانی رفتند؛ دیداری که در آن سردار سلیمانی (فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران)، سردار عزیز جعفری (فرمانده سپاه پاسداران)، سردار غیب‌پرور (رییس سازمان بسیج مستضعفین)، سردار حاجی‌زاده (فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران) و سردار کوثری (جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران)، حضور داشتند، محفلی صمیمانه در دفتر ریاست‌جمهوری را تشکیل دادند تا فارغ از بحث‌های همیشگی، این‌بار سخنان خود را نه بر مبنای «اقتصاد» بلکه حول محور «وحدت» قرار دهند.

رییس‌جمهوری در ابتدای این دیدار، تاکید کرد که وحدت و انسجام همه نیروها و نهادهای نظام برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و خدمت به مردم ضروری است. حسن روحانی با قدردانی از تلاش‌های نیروهای مخلص سپاه، بر ضرورت وحدت و انسجام همه نیروها و نهادهای نظام و تلاش برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و خدمت خالصانه به مردم تاکید و ابراز امیدواری کرد که در دوره مسوولیت دولت دوازدهم، تلاش هماهنگ همه نیروهای مسلح، به سرعت بیشتر در تحقق خواسته‌های مردم بینجامد و همه نهادها و دستگاه‌های مسوول، با شفافیت کامل در حوزه‌های تخصصی خود بر کارایی مجموعه بیفزایند و تقویت توان رزمی سپاه و ارتش با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، امنیت ملی کشور را بیش از پیش تضمین کند. رییس‌جمهور همچنین بر حمایت کامل دولت دوازدهم از خدمات سپاه در حوزه ماموریت خود تاکید کرد. در این دیدار سردار سرلشکر محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه انتخاب مجدد حسن روحانی و حضور گسترده مردم در انتخابات را تبریک گفت و آمادگی سپاه برای همکاری همه‌جانبه با دولت در تحقق اهداف انقلاب اسلامی را اعلام کرد. فرماندهان بخش‌های مختلف سپاه نیز گزارشی از فعالیت‌ها و آمادگی‌های سپاه پاسداران را به رییس‌جمهور ارایه کردند و از حمایت‌های دولت برای تقویت بنیه دفاعی کشور و نیز مقابله با تروریسم در منطقه تشکر کردند.

از استقبال اولیه تا ادامه منتقدانه

دیدار فرماندهان عالیرتبه سپاه با حسن روحانی در حالی انجام می‌گیرد که به گمان خیلی‌ها، سطح روابط این دو به‌شدت در حال کاهش بود. از سال ٩٢ و همزمان با روی کارآمدن حسن روحانی، اگرچه فضای مثبتی بر این روابط در حال شکل‌گیری بود و سخنان رییس‌جمهور منتخب در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به عملکرد اقتصادی دولت می‌شود مبنی بر اینکه « می‌خواهند سپاه را رقیب مردم قرار دهند اما سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی نیست و پیمانکاری مثل پیمانکاران معمولی نیست و نبوده است. سپاه امروز باید پروژه‌های مهمی که بخش خصوصی توان آن را ندارد برعهده بگیرد»، نوید پیوند خوبی را می‌داد و حتی بسیاری از فرماندهان سپاه هم از آن استقبال کردند اما، کم‌کم موضوعاتی پدید آمد که می‌توانست روی انتقادی این دو را به هم نشان دهد. «برجام» و موضوع «دور کردن سایه جنگ از کشور» از اصلی‌ترین مواردی بود که با تکذیب موفقیت‌های دولت از سوی برخی فرماندهان سپاه بارها به موضوعی تنش‌زا تبدیل شد که هرکدام تا روزها می‌توانست تیتر یک رسانه‌ها را بسازد. این وضعیت در طول این چند سال تقریبا با نوسان ادامه داشت تا با حمله موشکی سپاه به مقر داعش در دیرالزور سوریه، ابعاد جدیدی به خود بگیرد.

حمله به مواضع داعش و از سرگیری انتقادات

سپاه پاسداران پس از حمله موشکی خود در بیانیه‌ای اعلام کرد که سپاه این اقدام را براساس سلسله مراتب نظامی و با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و تحت امر فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) انجام داده است. اینکه چگونه می‌شود تصمیمی به این مهمی بدون تصویب شورای عالی امنیت ملی که حسن روحانی ریاست آن را برعهده دارد، انجام گرفته باشد، خود جای سوال و البته شبهه در روابط سپاه و دولت داشت. هرچند بارها از سوی سایر مسوولان عنوان شد که این حمله نمی‌توانست بدون اجازه از شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته باشد اما باز هم از سوی سپاه جزییاتی متفاوت با بیانیه ابتدایی منتشر نشد. با این حال حسن روحانی ترجیح را بر ورود خود دانست تا در نخستین واکنش به شلیک موشک‌ توسط سپاه به شرق سوریه، آن را «اقدامی بجا» و «اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی» بداند و بگوید این شورا «اختیاراتی بیشتر به نیروهای مسلح» داده است. او در سخنانی در جمع روحانیون با بیان اینکه در مسائل مربوط به امنیت ملی بحث جناح و حزب وجود ندارد، گفت که اگر جمهوری اسلامی تصمیم گرفت به مکانی موشک بزند، این تصمیمات در حوزه ‏امنیت ملی قرار دارد. این صحبت‌ها، مقدمات انتقادات بیشتری را فراهم کرد.

دولت تفنگدار در برابر دولت بی‌تفنگ

ماه رمضان و ضیافت‌های افطاری رییس‌جمهور، باز هم فرصتی دست داد که روحانی به انتقاد از سپاه البته این‌بار به انتقاد از فعالیت‌های اقتصادی این نهاد بپردازد. او در دیدار با فعالان اقتصادی تلویحا از سپاه به عنوان «دولت تفنگدار» یاد کرد و گفت: «ابلاغ سیاست‌های اصل ٤٤ برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد، اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یک دولت با تفنگ تحویل دادیم، این اقتصاد و خصوصی‌سازی نیست. از آن دولتی که تفنگ نداشت، می‌ترسیدند چه برسد به اینکه اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختیار دارد و همه‌چیزی دارد و کسی جرات ندارد با آنها رقابت کند.» با شنیدن این سخنان، باز هم در مقام پاسخگویی برآمد. مقامات متعدد عالیرتبه این نهاد از جمله سردار جعفری، در دفاع از اقدامات اقتصادی سپاه ایران اظهار کردند: «ما خود را مامور به حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن می‌دانیم و معتقدیم تلاش برای قطع وابستگی معیشت مردم و اقتصاد کشور، از مصادیق اصلی این حفاظت و حراست است. نمی‌شود که آقایان کارهای سخت را با کمترین منافع به سپاه واگذار کنند و به پروژه‌هایی که سپاه می‌سازد افتخار کنند، اما در مقابل و در حالی که هزاران میلیارد تومان بابت پروژه‌ها بدهکارند علیه سپاه با بی‌انصافی حرف بزنند.» فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه ما در این راه از سرزنش‌ها نمی‌هراسیم، گفت: «ممکن است ما را صاحبان تفنگ معرفی کنند؛ بله صاحب تفنگ که سهل است، ما صاحب موشک‌های دشمن‌شکن هستیم و آنها را علیه دشمنان و برای حفاظت از نظام، مردم و امنیت ایران اسلامی به کار می‌گیریم و معتقدیم دولتی که تفنگ نداشته باشد، توسط دشمنان تحقیر و سرانجام تسلیم می‌شود.» هرچند این هم آخرین اظهاراتی نبود که سپاه و دولت علیه هم داشتند، اما از این به بعد اندکی سیل انتقادات فروکش کرد تا دیدار دیروز رقم بخورد. اکنون باید دید دیداری که با وعده حمایت کامل دولت دوازدهم از خدمات سپاه در حوزه ماموریت خود از سوی رییس‌جمهور و اعلام آمادگی سپاه برای همکاری همه‌جانبه با دولت در تحقق اهداف انقلاب اسلامی از سوی فرمانده کل سپاه به پایان رسید، آیا تمام‌کننده نزاع‌های پشت تریبون دولت و سپاه هم خواهد بود؟

روزنامه آرمان نیز به استقبال این دیدار رفت و نوشت:

روز گذشته فرماندهان عالیرتبه سپاه با رئیس جمهور دیدار کردند. این دیدار که در آستانه تشکیل دولت دوازدهم برگزار شد، در زمانه‌ای که از همه طرف بر طبل شایعات کوبیده می‌شود، نتیجه‌ای جز افزایش وحدت نخواهد داشت. افزایش وحدت هم لامحاله موجب افزایش امید،‌ نشاط و آرامش اجتماعی و سیاسی خواهد شد که نتیجه قطعی آن رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم خواهد بود. اکنون که جامعه از تب و تاب‌ انتخابات فاصله می‌گیرد نیاز بیشتری به برگزاری چنین نشست‌ها و دیدارهایی در جهت هم‌گرایی حداکثری احساس می‌شود. جامعه در دوران پساانتخاباتی نیاز به وحدت تمام نیروهای موثر دارد و تردیدی نیست که وحدت به معنی افزایش قدرت و توان ملی در مواجهه با مشکلات داخلی و خارجی خواهد بود. چنان که با وحدت توانستیم از موانع مهمی مانند برجام عبور کنیم و اکنون با وحدت همه نیروهای موثر می‌توانیم به نقش موثر در منطقه ادامه دهیم. در این دیدار رئیس جمهور روحانی در دیدار فرماندهان عالیرتبه سپاه اظهار داشت: «وحدت و انسجام همه نیروها و نهادهای نظام برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و خدمت به مردم ضروری است.» حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در این دیدار، با قدردانی از تلاش‌های نیروهای مخلص سپاه، بر ضرورت وحدت و انسجام همه نیروها و نهادهای نظام و تلاش برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و خدمت خالصانه به مردم تاکید و ابراز امیدواری کرد که در دوره مسئولیت دولت دوازدهم، تلاش هماهنگ همه نیروهای مسلح، به سرعت بیشتر در تحقق خواسته‌های مردم بینجامد و همه نهادها و دستگاه‌های مسئول، با شفافیت کامل در حوزه‌های تخصصی خود بر کارآئی مجموعه بیفزایند و تقویت توان رزمی سپاه و ارتش با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، امنیت ملی کشور را بیش از پیش تضمین کند. رئیس‌جمهور همچنین بر حمایت کامل دولت دوازدهم از خدمات سپاه در حوزه ماموریت خود تاکید کرد.»

اعلام آمادگی سپاه

در این دیدار سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، انتخاب مجدد حسن روحانی و حضور گسترده مردم در انتخابات را تبریک گفت و آمادگی سپاه برای همکاری همه‌جانبه با دولت در تحقق اهداف انقلاب اسلامی را اعلام کرد. فرماندهان بخش‌های مختلف سپاه نیز گزارشی از فعالیت‌ها و آمادگی‌های سپاه پاسداران را به رئیس جمهور ارائه کردند و از حمایت‌های دولت برای تقویت بنیه دفاعی کشور و نیز مقابله با تروریسم در منطقه تشکر کردند. به بهانه این دیدار حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور با انتشار عکس این دیدار نوشت:«این فقط یک تصویر نیست بلکه یک مسیر است. آزادی، امنیت آرامش و پیشرفت برای مردم و نظام در گرو اجماع راهبردی میان دولت و مجموعه دفاعی کشور است.»

آب پاکی روی دست اختلاف‌افکنان

مشاور رئیس مجلس دراین خصوص گفت: جلسه دیدار رئیس‌جمهور و فرماندهان سپاه ابتکار بسیار خوبی بود و از رئیس جمهور هم باید تشکر کرد که با‌ رویی گشاده نسبت به ذخایر نظام برخورد کردند. منصور حقیقت‌پور نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در رابطه با دیدار رئیس جمهور و فرماندهان سپاه به خبرآنلاین افزود: نشست رئیس‌جمهور و فرماندهان سپاه نشانه خوبی است چرا که برخی در ایام انتخابات تلاش کردند تا اختلافاتی را ایجاد کنند اما این نشست آب پاکی را بر دست آنها ریخت. وی با تاکید بر اینکه سپاه رکن بی بدیل نظام است، اظهارکرد: هر دولتی در نظام جمهوری اسلامی ایران می تواند از ظرفیت بالای سپاه استفاده کند و اینگونه جلسات می‌تواند تمام توطئه هایی که از بیرون طراحی می شود برای ایجاد شکاف میان دولت و سپاه را خنثی می کند و سپاه به عنوان بازوی قدرتمند نظام برای انجام هر گونه ماموریت آمادگی کامل دارد. او با تاکید بر اینکه سپاه به عنوان واکسیناسیون مملکت در برابر تهدیدها محسوب می شود گفت: این جلسه ابتکار بسیار خوبی بود و از رئیس‌جمهور هم باید تشکر کرد که با رویی گشاده نسبت به ذخایر نظام برخورد کردند، امیدوارم حاصل این جلسات هم‌افزایی بیشتر، حل‌ مشکلات و وحدت بیشتر در کشور باشد.حقیقت پور در پایان خاطرنشان کرد: این جلسه نشان داد به‌رغم فضا سازی‌ها آنچه از اهمیت درجه اول برخوردار است امنیت و منافع ملی کشور است و در این عرصه تمام ارکان نظام با یکدیگر متحد و هماهنگ هستند.

روزنامه قانون نیز با تیتر سپاه در خدمت جمهور نوشت:

«مردم ایران اسلامی به پایین آمدن مقام رهبری، سپاه، بسیج و نیروهای مسلح نه گفتند؛ چرا که این‌ها به کل ملت ایران تعلق دارند» این یکی از کلیدی‌ترین جملات حسن روحانی در طول عمر سیاسی اوست که در اولین نشست خبری بعد از به قدرت رسیدن، بیان کرد. او با این نکته قصد داشت تا اعلام کند رقابت‌های انتخاباتی در هر سطح و با هر فشاری که بود، پایان یافته است و امروز باید دستور را عوض کرد. روحانی معتقد است که ارکان و نهادهای ملی باید ملی بمانند و اینکه جریانی برای ابقای خود، آن‌ها را به انحصار دربیاورندکاری بیهوده است.

اما با تاسف فراوان، برخی جریان‌ها که حیات و ممات آن‌ها به آشفتگی و هرج‌و مرج وابسته است، بعد از انتخابات نیز دست از بازی‌های سیاسی برنداشتند و مدام بر طبل دوقطبی کردن جامعه کوبیدند. در همین حین تروریست‌های داعش همگان را غافل‌گیر کردند و زخمی بر دل ملت گذاردند. در آن زمان، نیروهای مختلف کشور به ویژه سپاه پاسداران به هر زحمتی ، سایه شوم این جماعت را از سر ملت دور کردند و آرامش را به دل‌ها برگردادند. زمان، زمان وحدت بود. چپ، راست، اصلاح‌طلب و اعتدالگرا، همه سینه‌سپر کردند که اگر تضاد دیدگاه است ولی علاقه به مام وطن بر همه مسائل اولویت دارد. در همین حال بود که تصویر دو پاسدار با قناسه و در حال تکاپو، بر قاب‌قلب‌ها و اذهان مردم ایران نقش بست.

در روز واقعه کسی به دنبال آن نبود که این افراد پاسدار و « واجا»یی‌ هستند یا ارتشی و «ناجا»یی، همه آن‌ها را مدافعان وطن می‌خواندند.

خناس‌هایی که آرام ندارند

اما خناس‌ها از این موقعیت نیز برای آشفته کردن اذهان مردم استفاده ‌کردند و مدام در گوشه و کنار رسانه‌ها و محافل‌‌شان در گوش یکدیگر و مریدان‌شان زمزمه می‌کردند که دولت پاسخگو باشد، اگر سپاه نبود چه می‌شد! دیدید سایه جنگ را چه کسی از تهران عقب زد؟! آقای روحانی کجایی؟! آقای ظریف چرا با مذاکره جلوی این تروریست‌ها را نمی‌گیری؟! خلاصه هر عقده‌ای که در این 4سال در دل داشتند، به سرعت و طی چند ساعت بازگو کردند و بعد آنکه نفسی عمیق و برگرفته از تخلیه کینه‌ها کشیدند، سرجای‌شان نشستند.

البته این جریان آرام ننشستند چون ادعادارند که موج‌هستند و آسودگی آن‌ها عدم‌شان است. این جریان و بلندگوهای‌شان از هر فرصت و صحبتی برای بزرگ‌نمایی اختلافات میان مسئولان استفاده می‌کردند و با تاکید بر نقاط تاریک برخی اظهارات و مواضع، وضعیت کشور را بحرانی جلوه می‌دادند.

تعجب ملت از درگیری‌ها

البته ناگفته نماند در این بین، برخی بزرگان و مسئولان نیز در بازی این خناس‌ها، بازیگر شدند و عده‌ای نیز نقش بازیگردان را برعهده گرفتند. بگومگوهای پینگ‌پنگی، شادی دشمنان نظام را در پی داشت و ملت نیز نظاره‌گر این وضعیت بودند و فقط «آه» می‌کشیدند و با خود می‌گفتند آیا وقتی دشمن این درگیری‌ها را ببیند، دندان برای ما تیز نمی‌کند؟! عده‌ای دیگر نیز انتقاد می‌کردند که چرا مسئولان، اوضاع امروز منطقه و جهان را درک‌نمی‌کنند وسعه صدر ندارند؟! چرا درگیری‌ها و اختلاف‌نظرهای خود را به میان مردم می‌کشانند؟! عده‌ای نیز با خود تصور می‌کردند که این‌‌ها برگرفته از درگیری‌های درون خانوادگی‌است و نباید ذهن‌مردم را گرفتار آن‌کرد.

در این بین، همان‌خناس‌هایی که از هیاهو زنده‌اند، گلو ویقه می‌دریدند و قلم می‌زدند ولی امان از یک جمله که دل‌ها را به یکدیگر نزدیک کند!

یقه‌گیری خودی‌ها به نفع دشمن

میان این یقه‌گیری‌های داخلی، مغرضان خارجی نیز از پا ننشسته بودند و هر روز بخشی از چهره واقعی خود را برای ملت ایران نمایان می‌کردند. یک روز تحریم‌های بی‌فایده، روزی دیگر خط و نشا‌ن‌های توخالی و گاهی نیز ادعاهای تکراری که سال‌هاست نه مردم ایران بلکه سران اروپا را نیز از شنیدن آن‌ها خسته کرده‌است. البته خناس‌‌های فرامرزی همگرایی خاصی با همتایان داخلی‌شان داشتند و هرچه داخل مرزها آشفتگی بیشتر می‌شد، آن‌ها از آن‌سوی مرزها هفت‌تیرکشی بیشتری می‌کردند.

حس خوب وحدت

این روند ادامه داشت تا اینکه روز گذشته، انتشار فوری یک خبر، حس‌ تدبیر وامید را میان مردم بازنشر کرد. خبر، دیدار سران سپاه پاسداران با رییس‌جمهور ایران اسلامی بود. دیداری که در آن غیر از سردارپاکپور، فرمانده نیروی زمینی و علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه‌پاسداران همه سران این نهاد نظامی حضور داشتند. به همراه عزیزجعفری، حاج‌قاسم سلیمانی، حاجی‌زاده و غیب‌پرور، حضور اسماعیل کوثری نیزکه به تازگی جانشین قرارگاه ثارا... شده است، در نوع خود قابل توجه بود.

اما گذشته از حضور کوثری، گفت‌وگوهایی که میان روحانی و سران‌سپاه بیان شد، از اهمیت بالایی برخوردار بود. در این رزمایش اقتدار و وحدت، هیچ‌یک از طرفین با طعنه و کنایه با دیگری سخن نگفت. همه دور یک میز نشستند و از خوبی‌ها گفتند.

وعده لجستیکی در مسیر وظیفه اصلی

رییس جمهور که میزبان بود، در دیداراین فرماندهان عالی‌رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تکیه دوباره بر اتحاد و با قدردانی از تلاش‌های نیروهای مخلص سپاه، بر ضرورت وحدت و انسجام همه نیروها و نهادهای نظام و تلاش برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و خدمت خالصانه به مردم تاکید و ابراز امیدواری کرد که در دوره مسئولیت دولت دوازدهم، تلاش هماهنگ همه نیروهای مسلح، به سرعت بیشتر در تحقق خواسته های مردم بینجامد و همه نهادها و دستگاه‌های مسئول، با شفافیت کامل در حوزه های تخصصی خود بر کارآیی مجموعه بیفزایند و تقویت توان رزمی سپاه و ارتش با بهره گیری از فناوری‌های نوین، امنیت ملی کشور را بیش از پیش تضمین کند.

رییس‌جمهور برخلاف فضا سازی‌هایی که برخی خناس‌ها علیه دولت انجام می‌دادند و سعی داشتند راه روحانی وسپاه را دوگانه ترسیم کنند، تبیین کرد که بر حمایت کامل دولت دوازدهم از خدمات سپاه در حوزه ماموریت خود تاکید دارد.

تبریک پیروزی اعتدال

اما در این دیدار سردار سرلشکر جعفری نیز به عنوان فرمانده کل سپاه، انتخاب دوباره حسن روحانی و حضور گسترده مردم در انتخابات را البته با کمی تاخیر،تبریک گفت و آمادگی سپاه برای همکاری همه جانبه با دولت در تحقق اهداف انقلاب اسلامی را اعلام کرد.

روحانی متشکریم!

هر چند جزییات کامل این جلسه وحدت، رسانه‌ای نشد ولی برخی خبرگزاری‌ها نوشتند که فرماندهان بخش ها

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های پاسداشت مقام معلمان و مربیان و اساتید عقیدتی سیاسی در سراسر نیروی زمینی سپاه برگزار شد

در آستانه شهادت علامه شهید مرتضی مطهری، بزرگ معلم انقلاب اسلامی و روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی، ویژه برنامه‌های تجلیل از معلمان، مربیان و اساتید عقیدتی سیاسی در ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه و سراسر این نیرو برگزار شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزای دانشجو به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، این آیین که با حضور جمع زیادی از فرماندهان و رزمندگان ستاد فرماندهی نیرو در تهران و با ویژه برنامه تقدیر از فعالان و مروجان علوم و معارف دینی و عقیدتی سیاسی در بخش اساتید، مربیان و مدیران همراه بود به صورت زنده در اجتماع سراسری رده‌های نیروی زمینی سپاه پخش شد.

حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی معاون عقیدتی سیاسی نیروی زمینی سپاه در آغاز این مراسم با اشاره به حجم نیرو و گستردگی جغرافیای مأموریتی نیروی زمینی سپاه، اجرای برنامه‌های تحکیم و ارتقای بصیرت و علوم و معارف دینی و عقیدتی سیاسی در این نیرو را به لحاظ ابعاد کیفی و کمی بی نظیر توصیف کرد.

معاون عقیدتی سیاسی نیروی زمینی سپاه اعزام بیش از ۳۰۰۰ روحانی به یگان‌های مرزی، مشاوره چهره به چهره، کلاس‌های قرآنی، پاسخ به پرسش‌ها و ابهامات شرعی، دینی، سیاسی و عقیدتی، برگزاری دوره‌های تربیت و تعالی، کلاس‌های تفسیر و اخلاق، آموزش سربازان در دوره‌های آموزشی، اجرای دوره‌های ویژه بسیجیان طرح امنیت را بخشی از فعالیت‌های جاری عنوان نمود که این روند رابطه مستقیمی با تقویت توانمندی معنوی، بصیرتی و اعتقادی نیروی زمینی و در نتیجه تقویت نیروی انسانی و ابعاد کیفی و کمی مأموریت‌ها داشته است.

حجه الاسلام گنجعلی اهتمام به امور قرآنی از جمله برگزاری با کیفیت مسابقات قرآن، محافل انس با قرآن، برگزاری کارگاه‌های توانمند سازی ویژه چهره‌های قرآنی و اهتمام به حفظ قرآن را از دیگر برنامه‌های نیروی زمینی سپاه عنوان کردند که به همت معاونت روابط عمومی و تبلیغات با حمایت فرماندهان و مسئولین این نیرو در قالب قرارگاه قرآنی اجرا می‌گردد.

آیت‌الله سید صمصام الدین قوامی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم، نیروی زمینی سپاه را در اجرای برنامه‌های معنوی و بصیرت افزایی از رده‌های برتر سپاه خواند و گفت: برنامه‌های قرآن محور و قرآن بنیان این نیرو برکات بسیار ارزشمندی را به دنبال داشته است.

وی افزود: فرماندهان سپاه و رزمندگان سپاه سلمانی و سلیمانی و وعده خدا هستند و در دفاع از اسلام درنگ نکرده و نمی‌کنند و از این رو ملایک به آنان فخر و مباهات می‌کنند.

قوامی با اشاره به فاصله گرفتن بخشی از اعضای جامعه بشری از آموزه‌های ناب دینی و الهی خاطر نشان کرد: تمدنی که اساس آن بر قتل و غصب است، ماندنی نیست.

وی با اشاره به رابطه عقیده در تار و پود زندگی خاطر نشان کرد: عقیده‌ای که در زندگی و نظام و جنگ و صلح و معاشرت و اقتصاد و فرهنگ جریان نداشته و تأثیری نداشته باشد، این فایده‌ای ندارد.

در پایان این آیین و با حضور حجت الاسلام والمسلمین رضایی مسئول نمایندگی، ولی فقیه و سردار سرتیپ پاسدار نوری جانشین نیروی زمینی سپاه، با لوح تقدیر و اهدای جوایزی از تعدد ۱۴۰ نفر از فرماندهان، مدیران و مسئولان، اساتید، معلمان و مربیانی که در اجرای برنامه‌های عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه نقش و تأثیر ویژه داشته اند، تجلیل و تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های پاسداشت مقام معلمان و مربیان و اساتید عقیدتی سیاسی در سراسر نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • رزم جانانه لرها در عملیات کربلای پنج زبانزد فرماندهان است
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش