Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها دست به دست هم داده‌اند تا مشکل تولید و اشتغال در کشور برطرف نشود، گفت:در کشور به صورت عمومی و در شهرستان‌ ملایر به صورت ویژه مشکل بیکاری جدی است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر عمده کارخانه‌‌های شهرستان ملایر در حوزه اشتغال مشکل جدی دارند اظهار داشت : خیلی از کارخانه‌های ملایر کلا نیروهای خود را تعدیل کردند و برخی دیگر نیز به حالت نیمه فعال و نیمه تعطیل هستند و ضروری‌است مسئولان برای حل این مشکل اقدام جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کار نماینده مجلس ایجاد اشتغال نیست و این حوزه وزارتخانه مرتبط، به خود را دارد، افزود: با توجه به عرف ایجاد شده مراجعات متقاضیان در این زمینه به دفتر نمایندگان وجود دارد که در سه‌ماهه امسال بیش‌از 2 هزار نفر از جوانان تحصیل کرده دارای مدارک لیسانس و بالاتر برای اشتغال به دفتر اینجانب مراجعه داشته‌اند و این در حالی‌است هیچ پاسخی برای این افراد نداشته‌ایم.

آزادیخواه با اشاره به اینکه ما نمی‌خواهیم سیا‌ه نمایی کنیم و تلاش‌‌ها و اقدامات مسئولان و دولت‌های قبل را زیر سئوال ببریم‌، گفت: باید واقعیت‌ها و نقاط ضعف گفته شود تا بتوانیم راهکاری مطلوب برای مرتفع کردن مشکلات پیدا کنیم .

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه ما هم اکنون به دنبال مقصر نیستیم بلکه به دنبال راه‌ حلی برای مرتفع کردن مشکل اشتغال هستیم، بیان کرد: این نقطه ضعفی برای دولت و مسئولان است و تا زمانی که اشتغال به بخش خصوصی واگذار نشود و حمایت هم صورت نگیرد مشکلات این حوزه به قوت خود باقی‌است .

وی با بیان اینکه مجلس و دولت باید کار خصوصی سازی را تسهیل کنند، اظهار داشت: زمانی که اشتغال را به بخش خصوص واگذار می‌کنیم‌ در بدو ورود سرمایه‌گذار باید در ایجاد خدمات، تخفیفات مالیاتی ، همکاری منابع‌ طبیعی‌ در زمینه واگذاری زمین و ‌غیره توسط دولت حمایت لازم صورت گیرد و آن زمان است که سرمایه‌گذار تشویق می‌شود و این همان خصوص سازی و ایجاد اشتغال است.

مدیران به قول خود برای حل مشکل کارخانه فروسلیس ملایر عمل نکردند

نماینده مردم ملایر در مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات فاز دوم کارخانه فروسیلیس شهرستان ملایر که هم اکنون 150 نفر در این‌کارخانه مشغول هستند، گفت: من به شدت از برخی مدیران اجرایی استان در این‌ حوزه گلایه‌مندم چرا‌که دعوت کردیم ،تقاضا کردیم برای بررسی و ارزیابی مشکلات این کارخانه همکاری کنند اما مدیران اجرایی قول دادن و تا مبداء شهر ملایر نیز آمدند ولی برای رفع مشکل این کارخانه و حداقل ایجاد حدود 60 مورد اشتغال اقدامی نکردند.

وی با اشاره به اینکه ما نمایندگان و مدیران کل نوکران مردم هستیم و باید تلاش کنیم زمینه اشتغال فراهم شود تصریح کرد: زمانی نرم اشتغال استان و شهرستان به یک نرم منطقی قابل دفاع می‌رسد که رضایتمندی مردم در این زمینه ایجاد شود.

نماینده مردم ملایر در خصوص راه اندازی کارخانه فولادآلیاژی ملایر با تلاش‌های نمایندگان شهرستان ملایر گفت: را‌ه‌اندازی این مرکز انجام شده اما هنوز به مرحله تولید و ایجاد اشتغال نرسیده و امیدورایم در آینده نزدیک به تولید و اشتغال واقعی برسد.

آزادیخواه در خصوص مشکلات معدن سرمک نیز بیان داشت: این معدن قبلا مشکل اضافه برداشت داشت که با پیگیری نمایندگان با معاون وزیر این مشکل مرتفع شد و کارگران معدن به کارشان برگشتند.

وی با بیان اینکه اخیرا یک‌ مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش برای معدن سرمک‌ ملایر ایجاد شده و به‌علت نداشتن بازار مدت 3 ماه حقوق کارگران این معدن پرداخت نشده تصریح کرد: با توجه به اینکه معادن سرمک مواد اولیه کارخانه‌های سیمان را تولید می‌کنند و در حال حاضر صادرات سیمان به کشور عراق به حداقل رسیده این‌ معدن با مشکل سرمایه در گردش و نقدینگی مواجه شده که امیدواریم با کمک مسئولان اجرایی حل شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس با تاکید بر ایجاد صنایع تبدیلی در ملایر اظهار داشت : اتفاق خوبی در شهرستان افتاده و‌ بنیاد مستضعفان با راه‌اندازی یک گاوداری 6 هزار راسی و‌ تولید 900 تن شیر در حوزه صنایع لبنی و صنایع غذایی برای شهرستان فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال در ملایر ایجاد کرده است .

آزادیخواه با بیان اینکه به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار بومی در ملایر هستیم که انگیزه داشته باشد در شهرستان به رونق تولید کمک کند، ‌گفت: تا کنون فردی که توان سرمایه‌گذاری در بحث صنایع تبدیلی را داشته باشد پیدا نکردیم و اگر فعالیت این مرکز رونق بگیرد راهکار مطلوبی برای ایجاد اشتغال در شهرستان است .

بانک‌ها برای حل مشکل تولید و اشتغال در ملایر همکاری نمی‌کنند

وی در خصوص حل مشکلات واحد‌های تولیدی در ستاد تسهیل استان نیز بیان کرد: زمانی که پرونده یک کارخانه وارد ستاد تسهیل می‌شود این بدان معناست که موانع تولید با تخصیص تسهیلات جدید برطرف شود وبه این واحد‌ها عمدتا تسهیلات جدید داده می‌شود‌ اما متاسفانه وقتی به بانک‌‌ها مراجعه می‌کنند بانک‌‌ها همکاری لازم را ندارند و تسهیلات جدید را با ضمانت تسویه بدهکاری قبل واحد‌ها پرداخت می‌کنند و در واقع مشکلات به سختی حل می‌شود.

نماینده‌ مردم‌ملایر با اشاره به تخصیص‌ مبلغ 1.5 میلیارد دلار در زمینه اشتغال مناطق محروم، روستایی و عشایری بیان کرد: ما نمایندگان تلاشمان این است که این‌ مبلغ عمدتا در روستا‌ها هزینه شود و‌ روستائیان از مزایای این تسهیلات بهره‌مند شوند.

آزادیخواه در خصوص ظرفیت مبل و‌ منبت ملایر و ثبت ملی این صنعت نیز افزود: اگر می‌خواهیم به صنعت مبل و‌ منبت رونق دهیم باید با توجه به سلیقه خریداران بازاریابی و تولید کنیم.

وی از اقدامات انجام شده در این‌ حوزه به تشکیل انجمن‌ها و‌ واگذاری کار به خود منبت کاران و‌ جوانان خبر داد و عنوان کرد: هم‌اکنون در ملایر 8 تا 10 هزار نفر در حوزه مبل و منبت مشغول هستند و می‌توانند با تشکیل این تعاونی‌ها از تسهیلات این‌ حوزه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نتایج ثبت مبل و‌ منبت ملایر مرتفع شدن بحث بیمه حرفه‌گران این‌ حوزه است، گفت: لازم است حداکثر تلاش را داشته‌ باشیم که منبت کاران و رویه‌کوبان از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

بسته‌بندی و بازاریابی انگور ملایر وضعیت خوبی نداریم/ تعاون روستایی یارانه کشمش را پرداخت نمی‌کند

آزادیخواه با اشاره به اینکه سال گذشته 240 هزار تن انگور مرغوب در شهرستان ملایر تولید شده که از این میزان 45 هزار تن تبدیل به کشمش صادراتی شده است، گفت: کیفیت انگور ملایر بین المللی است و‌ هم اکنون پرونده‌ انگور ملایر برای ثبت جهانی در فائو در دست اقدام است اما متاسفانه در بسته‌بندی و بازاریابی وضعیت خوبی نداریم.

وی با اشاره به اینکه در میدان رقابت با کشاورز خیلی از او ‌عقب‌تر هستیم اظهار داشت: کشاورز ما علی‌رغم همه مشکلات و هزینه ‌ها240 هزار تن انگور تولید کرده و امروز وظیفه ما مسئولان است که کمک‌کنیم و‌ محصولش را به فروش برسانیم.

نماینده‌ مردم‌ ملایر با ابراز گلایمندی از و وزارت جهاد کشاورزی و‌ تعاونی روستایی در خصوص بازاریابی و ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی، گفت: اگر دست به دست هم دهیم، روابطمان را با دیگر کشور‌‌ها درست کنیم ، بازاریابی را توسعه دهیم گامی موثر در راستای رونق صنعت کشاورزی شهرستان برداشته می‌شود.

وی با شاره به اینکه در حال حاضر رییس سازمان تعاونی روستایی در پرداخت یارانه کشمش به‌کشاورزان تعلل می‌کند گفت: از اقای استاندار تقاضا دارم تدبیری کنند و به همراه نمایندگان شهرستان از امروز با وزیر جهاد کشاورزی رایزنی و پیگیری کنند و زمینه را فراهم‌کنیم تا همانند امسال بعد از گذشت یک سال بعد از زمان برداشت محصول، همچنان مشکل پرداخت یارانه کشمش را نداشته باشیم.

تا پایان سال 96 مشکل آب شرب ملایر حل می‌شود

نماینده‌ مردم‌ ملایر با اشاره به آبگیری سد کلان گفت: تا پایان سال 96 تصفیه خانه ملایر آماده و به بهره‌برداری می‌رسد و‌ تا پایان سال 96 مشکل آب شرب ملایر حل می‌شود.

وی با اشاره به موقعیت منحصر به فرد فضای اطراف سد کلان ملایر، اظهار داشت: زمینه سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم‌ است و خواستار حضور سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشکری در منطقه اطراف سدکلان هستیم.

آزادیخواه با اشاره به آثار تاریخی و امکان گردشگری بی‌نظیر شهرستان ملایر شامل پارک‌ سیفیه، تپه‌نوشیجان، شهر زیرزمینی سامن وده‌‌ها اثر تاریخی و گردشگری دیگر در ملایر افزود: در صورت سرمایه‌گذاری مطلوب در این‌ بخش جهشی بزرگ در حوزه گردشگری و توریسم شهرستان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

R41405/P1336/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۱۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید

استاندار ایلام گفت: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت_در دیدار با مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت اظهار کرد: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و هیئت همراه در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد که با توجه به نزدیکی با مرز کشور عراق باید در این حوزه‌ها کار شود.

استاندار ایلام ادامه داد: در زمینه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب، نفت و گاز مورد توجه است بنابراین ۱۸ کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با توجه به سفر تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد تا شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است که می‌تواند در بخش صنعت، کشاورزی، و شرب استفاده شود، افزود: سد میمه پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی دارد.

بهرام نیا ادامه داد: واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فاز نخست سامانه گرمسیری تکمیل شده، و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، و پتروشیمی دره‌شهر در مرحله تکمیل است که با افتتاح آن تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید استان ایجاد خواهد شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان راه‌اندازی شده است، در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان تلاش جهادی داریم.

بهرام‌نیا افزود: ایلام، استانی غنی است که با وجود این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 747979

دیگر خبرها

  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند