Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهمین دوره بازی‌های جهانی (ورلد گیمز) در حالی در ۳۳ رشته ورزشی در شهر وروسلاو لهستان در حال پی‌گیری است که مسابقات کاراته از امروز به ‌مدت دو روز برگزار خواهد شد.

 رقابت‌های کاراته ورلد گیمز، با حضور ۹۶ کاراته‌کا در دو بخش کاتا و کومیته انفرادی انجام خواهد شد که زبده‌ترین و بهترین‌های جهان مصاف دیدنی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاتامی وروسلاو مدال‌آوران آخرین دوره رقابت‌های جهانی (اتریش ۲۰۱۶)، قهرمانان قاره‌ای، نفرات برتر رنکینگ جهانی و نمایندگان کشور میزبان در تمامی بخش‌ها شرکت دارند.
۳۹ کشور در این دوره از پیکارها حضور دارند که بیش‌ترین تعداد مربوط به میزبان که در هر رده یک نماینده دارد (۱۲نفر). ژاپن با ۷ نفر (۴ نفر در بانوان و ۳ نفر در آقایان)، ایران با یک کاراته‌کای زن (حمیده عباسعلی) و ۴ مرد (امیر مهدی‌زاده، سجاد گنج‌زاده، ذبیح‌اله پورشیب و علی اصغر آسیابری)، قزاقستان ۲ نفر (مرد)، عربستان یک نفر مرد، چین تایپه و چین هر یک با یک زن در این مسابقات حضور دارند.
مسابقات کاراته در ۲ گروه ۴ نفره پیگیری می‌شود و کاراته‌کاها به صورت دوره‌ای با هم مبارزه خواهند کرد. در نهایت از هر گروه ۲ نفر (نفر اول و دوم) به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کنند که نفر اول هر گروه با نفر دوم گروه بعدی مبارزه خواهد کرد.
تاکنون کاراته ایران ۳ دوره در این مسابقات حضور داشته است که ره‌آورد آن دو مدال برنز بود: سال ۱۹۹۳ هلند، ۱۹۹۷ فنلاند و ۲۰۰۱ ژاپن. سال ۱۹۹۳ سعید آشتیان اولین مدال کاراته ایران (برنز) در ورلد گیمز را به نام‌ خود ثبت کرد. چهار سال بعد علیرضا کتیرایی مدال آشتیان را در فنلاند تکرار کرد. در سال ۲۰۰۱ مرحوم علی شاطرزاده به عنوان چهارمی رسید.
مهدی زاده امروز‌(سه‌شنبه) نخستین نماینده ایران در ورلد گیمز (بازی‌های جهانی) هفت حریف را پیش رو دارد که هر کدام از آنها همانند امیر مهدی‌زاده دارای عناوین قاره‌ای و جهانی هستند.
حریفان سرشناس مهدی‌زاده
سرشناس‌ترین حریف مهدی‌زاده بی‌تردید بروس سانتوس داگلاس برزیلی است، کاراته‌کایی که دو طلا، یک نقره و یک برنز جهان را در پرونده‌اش دارد. چهار سال پیش در همین مسابقات که در کلمبیا برگزار شد مدال برنز گرفت و الان به واسطه قهرمانی در پان امریکن مجوز حضور در ورلد گیمز را به دست آورده است. نفر بعدی جفری برنز کاراته‌کا کهنه کار هلندی است که هشت ماه پیش در فینال به امیرمهدی زاده باخت و مدال نقره گرفت و سال 2014 هم همین عنوان را در آلمان بدست آورد. اما در کاراته وان پاریس، هلند و رقابت‌های قهرمانی اروپا در سال 2017 ناکام بود و نتوانست انتظارات را برآورده کند.
صوفیان آگودیل آذربایجانی سومین حریف مهدی‌زاده در ورلد گیمز است. آگودیل برنز جهانی 2016 فرانسه، نقره اروپا سال 2015 و برنز جهان در سال 2016 را در کارنامه دارد. حریف اسپانیایی مهدی زاده، گارسیا گومز ماتیاس است که طلای اروپا در سال 2016 را یدک می‌کشد. فردوسی فرض علی‌اف از آذربایجان برنز جهانی 2016 را در کارنامه دارد و چند عنوان نایب قهرمانی و سومی کاراته وان را در اختیار دارد. عماد الملکی عربستانی دارای دو طلا، یک نقره و دو برنز کاراته وان در سال‌های 2016 و 2015 است و درازوسکی مسیج از لهستان دیگر حریفان مهدی‌زاده در این رقابت‌ها که عناوین چشمگیری ندارند.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش بوکسور‌های جوان کردستانی در رقابت‌های قهرمانی کشور

مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور (یادبود مرحوم محمدامین روستایی) با حضور ۲۰۸ بوکسور به میزبانی شهرستان ملایر در استان همدان برگزار شد.

 استان کردستان با ۸ بوکسور در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرد.

در این رقابت‌ها آژوان سالم در وزن ۵۷ کیلوگرم مدال نقره، کاوان مولودی در وزن ۵۰ کیلوگرم مدال نقره، ماهان مصطفایی در وزن ۴۶ کیلوگرم مدال نقره، آرسام خسروی در وزن ۵۴ کیلوگرم مدال برنز و ماهان امجدی در وزن ۷۰ کیلوگرم مدال برنز را کسب کردند.

مهدی محمودیان به عنوان سرمربی و محمد میرکی در کسوت مربی هدایت بوکسور‌های کردستانی را در این مسابقات برعهده داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز
  • ۳ برنز امیدهای بوکس ایران در قهرمانی آسیا
  • پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز
  • کسب برنز تور جهانی امارات توسط حمیده اسماعیل‌نژاد
  • کسب ۶ مدال ورزشکاران قم در رقابت‌های شنای جانبازان و توان یابان کشور
  • کسب برنز تور جهانی امارات توسط دختر دونده ایران
  • کسب برنز تور جهانی امارات توسط دختر دونده ایران 
  • درخشش بوکسور‌های جوان کردستانی در رقابت‌های قهرمانی کشور
  • کسب ۵ مدال نقره و برنز بوکسورهای کردستانی در رقابت‌های کشوری
  • کشتی‌گیر شیروانی مدال برنز قهرمانی کشور را کسب کرد