Web Analytics Made Easy - Statcounter

حکومت عربستان در اقدامی که از ماه ژوئن آغاز کرده از هر وابسته و همراه کارگران افغانستانی شاغل در بخش خصوصی، ماهانه مبلغی مالیات می‌گیرد و این مالیات بطور تدریجی افزایش می‌یابد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حکومت عربستان در اقدامی که از ماه ژوئن سال جاری میلادی آغاز کرد، از هر وابسته و همراه کارگران خارجی شاغل در بخش خصوصی، ماهانه مبلغی حدود 26 دلار آمریکا مالیات می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقررات باعث نگرانیبسیاری از کارگران و تاجران خارجی مقیم عربستان سعودی، از جمله افغان‌ها شده است.

بر اساس گزارش‌ها این مبلغ هر سال به طور تدریجی تا سال 2020 افزایش خواهد یافت بطوری که در 2020، مهاجرین باید ماهانه بیش از صد دلار مالیات بپردازند که مجموع آن سالانه به 1280 دلار می رسد.

برآورد می‌شود که 11 میلیون اتباع خارجی در بخش خصوصی عربستان مشغول به کار هستند که این افراد بیش از دو میلیون و 300 هزار وابسته دارند.

براساس برخی آمار نیز بین 300 تا 600 هزار افغانستانی در عربستان سعودی زندگی و کار می‌کنند.

عربستان در حالی قانون وضع مالیات سنگین بر اتباع خارجی و وابستگان آنها را وضع کرده است که در سال 2014 میلادی،پس از کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی،اقتصاد عربستان به شدت لطمه دید. همچنان هزینه ادامه جنگ در یمن نیز تاثیرات بسیار منفی بر اقتصاد این کشور گذاشته است.

کارشناسان در واقع اخذ مالیات از کارگران خارجی مقیم این کشور، تلاشی در راستای متنوع ساختن منابع درآمد و رفع کسری بودجه شدید عربستان سعودی است.

پروفسور«ماگنس مارسدن» استاد دانشگاه انگلیس و از افغان‌شناسان برجسته این کشور که اخیرا از عربستان نیز دیدن کرده، در این باره به بی.بی.سی گفتکه بسیاری از خانواده‌های افغان از عهده پرداخت این مبلغ بر نمی‌آیند و مالیات جدید ممکن است برای تاجران افغان نیز پرهزینه تمام شود.

وی افزود: تاثیر این مالیات را بیشتر کارگران نسبتا فقیر و خانواده‌های افغان مقیم عربستان که پر تعداد هستند احساس خواهند کرد. برای این خانواده‌ها بسیار دشوار خواهد بود که مجوز اقامت خود در عربستان را تمدید کنند.

در همین راستا، در کارخانه‌هایی که تعداد کارگران خارجی در آنها بیشتر از کارگران سعودی‌ها است، خارجی‌های شاغل در سال 2018 باید ماهانه بیش از صد دلار مالیات بپردازند که معمولا از حقوق آنها کسر خواهد شد.

در سال 2019 کارگران خارجی در کارخانه‌هایی که تعداد آنها کمتر از سعودی‌ها است باید ماهانه 80 دلار بپردازند. این ارقام هم، سال به سال بطور تدریجیافزایش می‌یابد.

این وضعیت می‌تواند، به تاجران افغان مقیم عربستان سعودی لطمه بزندو دشواری‌هایی را برای ادامه تجارت آنها در عربستان بوجود آورد.

از آغاز اکتبر سال 2016 حکومت عربستاناز هر اتباع خارجیکه می‌خواهد ویزای کثیربدست آورد، بیش از 133 دلار میگیرد. پس از پایان سه ماه نیزاگر فرد بخواهد یک ماه دیگر ویزای خودرا تمدیدکند، باید بیش از 50 دلار بپردازد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه عصر شنبه در ریاض برگزار و مقامات شرکت کننده در این نشست خواستار توقف فوری جنگ در این باریکه شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

 پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • کارگران رکن تولید هستند
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع