Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز سه شنبه در دومین جشنواره معرفی ارقام زراعی و باغی که در موسسه تحقیقاتی تهیه و اصلاح نهال و بذر کشور واقع در کرج برگزار شد،
معرفی 28 رقم بذر که امروز صورت گرفت ناشی از تلاش بخش دولتی و خصوصی است و این در حالی است که در بخش دولتی باید هدایت گر فعالیت ها باشیم.
وزیر جهاد کشاورزی گفت که شعار ما در بحث اقتصاد مقاومتی و بحث های مدیریتی به خصوص در بخش کشاورزی، افزایش بهره وری بوده و برای دسترسی به این گنج بی پایان بدون شناخت نسبت به ظرفیت های بی پایان بذر محال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجتی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم بهره وری مناسب را از ظرفیت های موجود در کشور داشته باشیم، باید از لاک خودمان بیرون بیاییم و از تجریبات دیگر کشورها استفاده کنیم.
وی افزود: بذور همچون گنج های نهفته ای هستند که خداوند در قالب ارقام مختلف در اختیار ما قرار داده است.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: باید شکرگذار خدا باشیم که این همه نعمت را از وجوه مختلف در اختیار ما می گذارد ولی از کنار آن بدون آنکه ببینیم می گذریم.
وی گفت: عرصه های مختلف کشور هم چقدر سازگار باشند، اگر خوب آن ها را بشناسیم و از آن بهره مناسب را در جهت سازگاری محیط زیست ببریم، سازگاری بهتر آن ها را می بینیم.
وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه همه چیز را در درون بخش دولتی نمی توانیم تمام کنیم و باید از بخش خصوصی بهره ببریم و از سرمایه آن ها استفاده کنیم، گفت:
مسئولین موسسات تحقیقاتی باید روغن کاری و به هم چفت و بست کردن این زنجیره را مسئولیتش را به عهده گیرند و با نگاه های دیروز هم نیاز کشور را تامین کنیم و هم رقابت کنیم.
وی بیان داشت: سرمایه گذاری های بزرگی در بخش کشاورزی در سطح دنیا انجام می شود و محصولاتشان با هم رقابت می کند، مثل بحث سبزی و صیفی که در دنیا رقابت زیاد است و آخرین دستاوردها را باید استفاده کرد که به خاطر محدودیت آب، زیست محیطی و هم افزایش تقاضا است که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.
وی افزود: ما موظف هستیم مشکلات را برطرف کنیم، اما باید باور کنیم امکانات، ظرفیت ها و قابلیت های زیادی در اختیار ما است که ما به صورت بهره ور از آن استفاده نمی کنیم.
حجتی خاطرنشان کرد: در داخل دولت نیز موسسات و نیروی انسانی عظیمی در اختیار ما است و سرمایه هایی که می توانیم آن را در کنار خودمان از سرمایه های انسانی و مالی را در اختیار بگیریم.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی

دریافت 49 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، به نظر می رسد عصر شکوفایی ربات های انسان نمای توسعه یافته و آموزش دیده با سرعت های خارق العاده فرارسیده است.

یک ربات ساز چینی که در این زمینه به دستاوردهای قابل توجهی رسیده «آستریبات» است. این شرکت روی توسعه ربات های دستیار مجهز به هوش مصنوعی تمرکز کرده و به تازگی ویدئویی از ربات انسان نمایS1 منتشر کرده است. در این ویدئو S1 در حال انجام فعالیت های خانه داری با سرعتی بی سابقه دیده می شود که پیشرفتی خارق العاده برای یک ربات است. شرکت سازنده مدعی است ربات مذکور می تواند با حداکثر سرعت 10 متر بر ثانیه حرکت کند و با هر بازویش حداکثر 10 کیلوگرم بار حمل کند.

استارداست اینتلیجنس شرکت مادر آستریبات توسط لای جی تاسیس شده که قبلا در آزمایشگاه رباتیک تنسنتف بایدو و دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ فعالیت کرده است. جی تجربیات خود را برای توسعه ربات چرخ دار تنسنت به نام «اولی» و بسیاری از ربات های دیگر به کار گرفته است.

ربات S1 با کمک یادگیری تقلیدی (imitation learning) می تواند بسیاری از وظایف پیچیده و مفید را برای انسان ها باسرعت عملیات و سازگاری که مشابه فعالیت انسان ها است، انجام دهد. شرکت سازنده مدعی است ربات مذکور تحت تست های متعدد با مدل های بزرگ و قرار است در سال جاری میلادی آن را به طور تجاری عرضه کند.

کد خبر 6089658 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان ۴۰-۵۰ میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل
  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!