Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@02:27:45 GMT

جشن های ویژه دهه کرامت در کرمان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۵۳۳۷۳

جشن های ویژه دهه کرامت در کرمان برگزار می شود

کرمان - شهردار کرمان گفت: به بهانه‌ دهه‌ کرامت برنامه‌های خاص و ویژه‌ای به‌مدت ۱۰ شب در پارک مادر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی دوشنبه شب در آیین افتتاح فرهنگ‌سرای قمر بنی‌هاشم گفت: فرهنگ‌سرای قمر بنی‌هاشم با ۷۵۰ مترمربع ساختمان و سه هزار مترمربع محوطه، هدیه‌ کوچکی از سوی شهرداری کرمان به اهالی شهرک بنی‌هاشم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابایی به سایر اقدامات سازمان‌های مختلف شهرداری کرمان از جمله سازمان عمران و شهرداری منطقه یک در شهرک بنی‌هاشم اشاره کرد و گفت: علاوه بر ساخت و تجهیز فرهنگ‌سرای قمر بنی‌هاشم، ۲۲۰ هزار مترمربع زیرسازی، ۹۲ هزار مترمربع آسفالت، دو هزار و ۷۰۰ مترمربع فضای سبز و هدایت آب‌های سطحی ازجمله دیگر اقداماتی است که طی یک‌سال گذشته در شهرک بنی‌هاشم انجام شده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام گرفته، به‌زودی نخستین پارک محله‌ای در شهرک بنی‌هاشم ساخته می‌شود.

شهردار کرمان به سرمایه‌گذاری برای ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی در شهرک بنی‌هاشم اشاره کرد و گفت: برای ارتقای ساخت‌وساز در شهرک بنی‌هاشم، ۱۵۰ واحد مسکونی در این شهرک در حال ساخت است تا وضعیت ساخت‌وساز این منطقه را تغییر دهد.

بابایی با بیان اینکه با ابلاغ طرح تفضیلی در رابطه با شهرک بنی‌هاشم، مشکلات تفکیکی و مالکیتی این شهرک حل شده است، گفت: اهالی شهرک می‌توانند با مراجعه به شهرداری منطقه یک، نسبت به حل مشکلات مالکیتی خود اقدام کنند.

وی افزود: همچنین اهالی این شهرک با پرداخت عوارض شهرداری، با شهرداری مشارکت خواهند کرد تا بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری ارائه کنیم.

شهردار کرمان برگزاری آیین‌های افتتاح پروژه‌های مختلف را بهانه‌ای برای برپایی جشن‌های محله‌ای دانست و گفت: ارتقای سطح شادابی و نشاط اجتماعی ازجمله برنامه‌های شهرداری در سال ۹۶ است.

بابایی افزود: برنامه‌های کامل و جامعی در قالب طرح جامع فرهنگی شهرداری کرمان دیده شده که در فرهنگ‌سراها ازجمله فرهنگ‌سرای قمر بنی‌هاشم اجرا خواهد شد.

وی به دهه‌ کرامت نیز اشاره کرد و گفت: به بهانه‌ دهه‌ کرامت برنامه‌های خاص و ویژه‌ای به‌مدت ۱۰ شب در پارک مادر برگزار خواهد شد.

شهردار کرمان درباره‌ چگونگی ساخت فرهنگ‌سرای قمر بنی‌هاشم گفت: زمین این فرهنگ‌سرا متعلق به شهرداری کرمان است، ساختمان آن توسط اداره‌کل راه و شهرسازی ساخته شده و به‌وسیله‌ی شهرداری کرمان نیز محوطه‌سازی، حصارکشی و تجهیز شده است.

بابایی اظهار امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌های مربوط، شاهد ایجاد فرهنگ‌سراها و زیرساخت‌های فرهنگی در سایر نقاط حاشیه‌ای شهر کرمان باشیم.

وی به سایر نیازهای شهرک بنی‌هاشم نیز اشاره کرد و گفت: طی مذاکراه با مدیرکل آموزش و پروش استان کرمان، مقرر شد زمین جنب فرهنگ‌سرا که متعلق به شهرداری است، به آموزش و پرورش واگذار شود تا به‌وسیله‌ خیران در این زمین مدرسه ساخته و مشکل نبود فضای آموزشی شهرک حل شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی

علیرضا قره حسنلو در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن درخواست استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست برای ایجاد تصفیه خانه‌های لوکال در سطح شهرها و روستاها اضافه کرد: از این طریق می‌توانیم بسیاری از معضلات محیط زیستی را برطرف کنیم.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده توسط شورای عالی امنیت ملی، برخی روستاها به تصفیه خانه‌های لوکال نیاز دارند که آبریز آنها در سطح رودخانه‌های کرج و شهر شاهرود سرازیر نشود که تصفیه خانه‌های لوکال می‌توانند این آلودگی‌ها را کاهش دهند.

رئیس شورای اسلامی استان البرز عنوان کرد: با توجه به اینکه گاهاً بیش از ۷۰ درصد آلودگی هوا به دلیل استفاده از وسایل نقلیه فرسوده است، نیاز داریم نگاه ویژه ای به موضوع محیط زیست شود و برای بهسازی این ناوگان از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست استفاده کنیم.

قره حسنلو با بیان اینکه جرایم صنایع آلاینده یا مالیات سبز طی چند سال اخیر کمتر به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است، گفت: یکی از مشکلات موجود در سطح شهرک‌های صنعتی عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه است.

وی ادامه داد: غالباً پیمانکار وجود دارد اما زمین اختصاص پیدا نمی‌کند که بتوانیم از این ظرفیت برای سایت مدیریت پسماند و بازیافت استفاده کنیم. این موضوع یکی از دغدغه‌های ماست که امیدواریم با کمک و همراهی مسؤولان مربوطه اقدامات مناسب و لازم انجام شود.

رئیس شورای اسلامی استان البرز عنوان کرد: با توجه به اینکه البرز استانی پرتراکم است، نیاز به محلی برای دپوی نخاله‌های ساختمانی هستیم اما زمین مناسب نداریم که درخواست می‌کنیم، در ضوابط و مقررات این حوزه یک بازنگری انجام شود.

قره حسنلو با اشاره به اهمیت ایجاد خانه‌های محیط زیست به صورت عملیاتی مطرح کرد: قبلاً ما درخواست و تفاهم نامه همکاری را با اداره کل محیط زیست البرز امضا کردیم و اکنون آماده‌ایم که ایجاد خانه‌های محیط زیست را در سطح شهرها و روستاها با حضور افراد متخصص پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا در قالب طرحی از سوی شورای عالی استان‌ها، نسبت به در نظر گرفتن ساختاری برای ادارات محیط زیست شهرداری‌ها اقدام شود تا بتوانیم گام‌های مؤثری با همکاری اداره کل حفاظت محیط استان در این حوزه برداریم.

رئیس شورای اسلامی استان البرز با توجه به حفاظت شده بودن زمین‌ها در جاده چالوس گفت: درخواست ما این است که زمینی به دهیاران واگذار شود تا بتوانند در آن نسبت به تفکیک زباله و هدایت زباله‌های تر به سمت حلقه دره اقدام کنند.

قره حسنلو با اشاره به اینکه با استقرار دستگاه زباله سوز نیز می‌توانیم بوی نامطبوع زباله‌ها را از بین ببریم، اظهار کرد: نه فقط شهرداری‌ها و شورای اسلامی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان، بلکه تمام مسؤولان باید در راستای کاهش آلودگی هوا پای کار بیایند.

کد خبر 6095488

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور