Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-19@19:34:16 GMT

روانشناسی رنگ زرد و تاثیر آن در زندگی

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۵۳۵۹۲

روانشناسی رنگ زرد و تاثیر آن در زندگی

زرد جزو رنگ‌هایی است که تابستان امسال طرفداران زیادی را به‌سوی خود جلب کرد. رنگی نه‌چندان محبوب و فراگیر در بین عموم مردم که این‌بار با معرفی تنالیته‌های مختلف آن در صنعت پوشاک، دکوراسیون و طراحی‌های تبلیغاتی دریچه جدیدی را به سمت حوزه طراحی گشود. این رنگ تأثیرات شگفت‌انگیزی دارد که برای آشنایی با آن توصیه می‌کنیم نگاهی به این صفحه بیندازید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بسیاری از فضاهای تبلیغاتی و اتاق‌های ایده‌پردازی از این رنگ کمک گرفته می‌شود. به‌دلیل این که زرد باعث تحریک سلول‌های مغز می‌شود و با بخش عقل و درایت انسان در ارتباط است. این رنگ مملو از انرژی است و منجر به ارتقای خلاقیت در انسان می‌شود. در چرخه رنگ، زرد جزو دسته رنگ‌های گرم است. این رنگ منجر به افزایش اعتمادبه‌نفس، هوشیار‌شدن مغز، کاهش افسردگی، مثبت‌گرایی و خوش‌بینی، برون‌گرایی و افزایش احساس شادمانی می‌شود.

استفاده بیش‌ازحد از رنگ زرد فضا را عصبی و متشنج می‌کند. به همین خاطر است که در اتاق‌خواب نباید از این رنگ زیاد استفاده شود. رنگ زرد در فضایی مثل آشپزخانه می‌تواند منجر به تحریک اشتها شود. ضمن این که زرد رنگی بسیار مناسب برای انتخاب مبلمان فضای نشیمن است.

در طراحی داخلی و دکوراسیون رنگ زرد در کنار آبی، بنفش و نارنجی هماهنگی خوبی ایجاد می‌کند. رنگ آبی به‌دلیل القای حس آرامش، از میزان نشاط این رنگ می‌کاهد. همچنین بنفش در کنار زرد ترکیبی جذاب ایجاد می‌کند. برای افرادی که هارمونی را ترجیح می‌دهند، نارنجی به‌عنوان رنگ دوم فضا مناسب به نظر می‌رسد. ضمن این که از خاکستری غافل نشوید؛ چون در کنار هر رنگی میزان تأثیرگذاری آن را افزایش می‌دهد.

هیچ رنگی به اندازه زرد باعث روشن و بزرگ نشان‌دادن فضای خانه نمی‌شود. یک شال یا روسری زرد استایل شما را به‌کلی تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. جالب است بدانید امام صادق‌(ع) هم انتخاب رنگ زرد برای کفش را بسیار شایسته می‌دانند. در طراحی‌های تبلیغاتی بسیار از این رنگ استفاده می‌شود؛ چراکه نگاه مخاطب را جذب می‌کند و برای او جالب به نظر می‌رسد.

منبع : ایده آل

ارسال شده در 3 مرداد 1396 توسط خانم پاشایی با موضوع روانشناسی

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست

علی فتحی آشتیانی در پاسخ به این سوال که در دوره گذشته اسامی روانشناس نماها اعلام شد، در این دوره چه اقدامی برای برخورد با این افراد صورت خواهد گرفت؟ گفت: در خصوص فعالیت روانشناسی‌نماها در گذشته اقداماتی صورت گرفته بود که این اقدامات خوب بود، اما اینکه چقدر این اقدامات موثر بود باید بگویم که ما با این اقدامات انجام شده اثربخشی زیادی را شاهد نیستیم و این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: باید راهکارهای دیگری برای آن پیدا کنیم. با نظارت بیشتر و فعال کردن کمیسیون‌های بدوی و تجدید نظر برای افرادی که مرتکب تخلف در این زمینه می‌شوند و یا با بالا رفتن سطح آگاهی و سطح سواد سلامت روانی جامعه که مردم بدانند سراغ چه کسی باید بروند و سراغ چه کسی نباید بروند می‌توانیم با این روانشناس‌نماها مقابله کنیم.

وی ادامه داد: در واقع شاید اگر ما بجای اینکه نگاه تنبیهی داشته باشیم این بعد را تقویت کنیم یعنی سطح سواد سلامت روانی جامعه را بالا ببریم که مردم خودشان بدانند که به سراغ این افراد نباید بروند کار راحت‌تر انجام شود و بهتر می توانیم جلوی فعالیت این گونه افراد را بگیریم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تخلفات روانشناسان دارای پروانه گفت: خوشبختانه تخلفات جدی نداریم و عمده تخلفاتی که مطرح می‌شود مسائل مالی است و تخلفاتی که در معاونت انتظامی ما ثبت می‌شود، عدم رعایت تعرفه‌های مصوب دولت است و این از شایع‌ترین مشکلاتی است که ما با آن مواجه هستیم.

فتحی آشتیانی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه اختلال افسردگی و اضطراب شایع‌ترین اختلالات روانی جامعه است، با توجه به وضعیت اقتصادی کشور آینده سلامت روان جامعه را چطور پیش‌بینی می‌کنید، گفت: مسائل روانشناختی چند بعدی است. بعد اجتماعی، زیستی و معنوی و… هر یک از این بعدها بر روان انسان تاثیر خود را برجای می‌گذارد.

وی ادامه داد: اگر مسائلی که در اجتماع وجود دارد مانند مسائل اقتصادی، حل نشود طبیعتا بر مسائل روانی تاثیرگذار است. هر چقدر هم که مسائل معنوی و ارزش‌ها کاهش پیدا کند تاثیر خود را بر روان فرد می‌گذارد در تحقیقات هم آمده است، افرادی که باورهای دینی دارند کمتر درگیر مشکلات روانشناختی می‌شوند. بنابراین بعد معنویت می‌تواند روی سلامت روانی و اجتماعی تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: اگر بخواهیم به این موضوع به صورت کلی نگاه کنیم روندی که تاکنون داشته‌ایم روند پیش‌رونده بوده است در واقع روندی بوده است که به دلیل مشکلات اجتماعی و اقتصادی موضوعاتی مانند پرخاشگری بیشتر شده است این‌ها از موضوعاتی است که در واقع پیامدهای مسائل اقتصادی و اجتماعی می‌تواند باشد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • سقف متحرک چیست و مزایای آن در همه فصول
  • نوسانات ارز همه ابعاد اقتصادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ دولت جدی ورود کند
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال
  • نماد زندگی فانی و باقی
  • (ویدیو) انتقاد شدید رئیس دانشکده روانشناسی تهران از مدیران تلویزیون
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • زمان مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری