Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از شروع فصل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های دریایی در سواحل جنوبی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، نیره پورملائی اظهار داشت: لاک‌پشت‌های سبز دریایی در سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان اقدام به تخم‌گذاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: لاک‌پشت‌های سبز دریایی معمولاً از اواسط تابستان تا اواخر پائیز جهت تغذیه و تخم‌گذاری به آب‌های ساحلی استان مراجعه و در سواحل مناسب از قبیل کچو، لیپار، تنگ و پزم لانه گزینی می‌کنند.

وی ادامه داد: آنچه سواحل استان سیستان و بلوچستان را در مقایسه با سایر استان ها متمایز می‌کند عدم وجود جزایز در آب‌های ساحلی آن است که این ویژگی، تمهیدات خاصی را در زمان تخم گذاری لاک‌پشت‌های دریایی می‌طلبد زیرا به دلیل باز بودن سواحل، تردد بیشتر در اینگونه سواحل و تهدیدهای دشمنان طبیعی، نیاز به اقدامات حفاظتی و پایش مستمر و خاص است.

پورملائی گفت: البته با وجود محدودیت‌های اعتباری و نیروی انسانی این اداره‌کل ناگزیر به جلب مشارکت‌های مردمی و دوستداران محیط زیست جهت حفظ و بقای نسل این گونه‌های با ارزش دریایی است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شروع برنامه های توسعه ای در سواحل مکران، اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان حداکثر توان خود را جهت حفظ سواحل محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های دریایی به عنوان یکی از زیستگاه‌های حساس ساحلی به کار می‌برد تا ضمن حفظ نسل این گونه با ارزش در معرض خطر انقراض، شاهد توسعه پایدار در منطقه ساحلی مکران باشیم.

انتهای پیام/

R7843/P41362/S6,65/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان

 عمره گزاران استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان