Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان گفت: با توجه به فرصت‌های طلایی شهر قزوین و ظرفیت بالایی که در حوزه‌های مختلف دارد اما هنوز استفاده مطلوب و ملموس از فرصت‌ها نشده است.

به گزارش قدس آنلاین، حسین مهدیخانی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان اظهار کرد: شهر قزوین یکی از شهرهای بزرگ، بااهمیت و توسعه‌یافته ایران است که بر اساس تحقیقات باستان شناسان اساس شهر قزوین متعلق به دوران ساسانیان بوده و قدمت تاریخی و باستانی آن سبب شده تا قزوین دارای اماکن تاریخی بسیاری ‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ازجمله اماکن استان می‌توان به کاروانسراهایی همچون سعدالسلطنه و گلشن، گرمابه‌هایی همچون قجر و سردار، میمون قلعه، آب‌انبار سردار، چهار انبیا، کاخ چهل‌ستون، امامزاده حسین، مسجد جامع، مسجدالنبی و بازار قزوین اشاره کرد.
مهدیخانی یادآور شد: قزوین به‌واسطه خوشنویسـان و هنرمندان بـزرگـی‎ کـه داشته‎‎‎،‎ به‌عنوان‎‎ پایتخت‎ خوشنویسی‎‎ ایران معرفی‌شده است و همواره به‌صورت‎ یکی‎ از قطب‌های خوشنویسی‎ در کشور و حتی‎ در جهان‎ مطرح‎ است بنابراین می‌توان از این پتانسیل استفاده کرد.
وی ادامه داد: از دیگر پتانسیل‌های شهر قزوین می‌توان به موقعیت جغرافیایی این شهر و قرار گرفتن در مسیرهای ارتباطی استان‌های شمالی و غربی کشور و مجاورت پایتخت، وجود چندین دانشگاه معتبر در سطح ملی ازجمله دانشگاه‌های بین‌المللی امام خمینی(ره)، علوم پزشکی و آزاد اسلامی و بیش از 30 دانشگاه غیردولتی و نزدیکی به چندین شهر صنعتی اشاره کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان بیان کرد: برخورداری از دو هزار و ۵۰۰ هکتار باغستان با قدمتی 1400ساله در اطراف شهر، وجود بوستان 1400 هکتاری باراجین از دیگر پتانسیل‌های قزوین است.
وی تأکید کرد: از نمایشگاه بین‌المللی قزوین می‌توان به‌عنوان فرصت برای شهر قزوین یادکرد بنابراین اگر بخواهیم به یک جمع‌بندی از فرصت‌های شهر قزوین برسیم می‌توان به فرصت‌های گردشگری، علمی و آموزشی اشاره کرد که در حال حاضر از این فرصت‌ها آن‌طور که باید استفاده‌نشده است.
هتل‌های اندک یکی از دلایل بی‌توجهی به حوزه‌ی گردشگری است مهدیخانی ادامه داد: در مقوله صنعت گردشگری علی‌رغم اینکه قزوین دارای آثار و اماکن تاریخی فراوانی است اما یکی از شهرهایی است که با کمترین جذب گردشگر داخلی و خارجی همراه بوده و تعداد هتل‌های اندک این شهر می‌تواند گواه این ادعا باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان اضافه کرد: رغبت پایین ورود گردشگر به این شهر به‌عنوان مقصد سفر، سبب عدم جذابیت سرمایه‌گذاری در این بخش شده بنابراین ورود گردشگر به شهر با هر بهانه‌ای سبب روی آوردن سرمایه‌گذاران به بخش توریسم می‌شود.
مهدیخانی یادآور شد: در این چندساله اخیر برنامه‌ها و اقداماتی جهت جذب گردشگران خصوصاً توسط شهرداری قزوین با کمک میراث فرهنگی صورت گرفته است که علی‌رغم نقدهایی که بر آن وارد است، سزاوار تقدیر است اما زمانی می‌توان گفت این اقدامات به ثمر رسید که بخش قابل‌ ملاحظه‌ای از اقتصاد شهر قزوین استوار بر گردشگری شود.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان با اشاره به موقعیت استراتژیک جغرافیایی شهر قزوین گفت: موقعیت گلوگاهی ترانزیت جاده‌های شمالی و غربی و خطوط ریلی، نقطه ثقل جغرافیایی شهرهای بزرگ از فرصت‌های بزرگ بازرگانی و تجاری محسوب می‌شود که با بهره‌گیری از این فرصت می‌توان شهر قزوین را به‌عنوان بازار و منطقه تجاری-اقتصادی ملی و فراملی تبدیل کرد که البته در حال حاضر این مقوله مغفول مانده است.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان در پایان گفت: با توجه به فرصت‌های طلایی شهر قزوین و ظرفیت بالایی که در حوزه‌های مختلف دارد اما هنوز استفاده مطلوب و ملموس از فرصت‌ها نشده است و نیاز است تا توجه بیشتری انجام گیرد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور حضور موثر استان در این نمایشگاه با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار شد.

استاندار در این نشست گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران از روز ۸ اردیبهشت تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود و خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت.

آقای قناعت افزود: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۸۴ کشور خارجی با حضور دو هزار تن از سفیران، تجار و سرمایه‌گذاران و مسئولان کشوری حضور خواهند داشت و این حضور بهترین فرصت برای خراسان جنوبی است که محصولات استراتژیک خود از جمله زرشک، زعفران، گوهرسنگ‌ها و معادن منطقه از جمله بنتونیت را معرفی کند.

به گفته وی نباید این فرصت‌ها را از دست دهیم و به دنبال بازار‌های هدف باشیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در استان جذب کنیم.

استاندار از تهیه هفت تفاهم نامه که نهایی شده است خبرداد که در این نمایشگاه به امضا خواهد رسید که نباید این فرصت را از دست بدهیم و با همکاری دستگاه‌های مربوطه زمینه ساز رشد اقتصادی و توسعه در استان باشیم.

ذاکریان مدیر کل اقتصاد و دارایی استان هم از چاپ کتاب ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: امکانات و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی و گردشگری در این کتاب گردآوری شده است.

دیگر خبرها

  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • حمیداوی: شاید خسرو خیلی چیزها را نگفت!
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • فرصت ویژه گلر استقلال پس از یازده ماه!
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۷۵۱۴ نفر در قم