Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج سازندگی سپاه شاهرود گفت: برگه زردآلو و محصولاتی که امکان فرآوری و پودر کردن داشته باشند به عنوان قطب صنایع تبدیلی شهرستان شاهرود انتخاب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین ابوذری مسئول بسیج سازندگی سپاه شاهرود در گفتگو با نسل شاهوار با اشاره به موضوع قطب اقتصادی و صنایع تبدیلی هر شهرستان گفت: پس از برگزاری جلسات مختلف برگه زردآلو به عنوان قطب شهرستان شاهرود انتخاب و در کنار آن محصولاتی هم که امکان فراوری، خشک کردن و پودر کردن داشته باشد به عنوان قطب در کنار برگه زردآلو داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری جلسات و انعقاد تفاهم نامه که به امضای فرماندار و سایر نهادهای مرتبط مانند جهاد کشاورزی رسیده است اظهار کرد: در اولین قدم واحدهای فعال در عرصه فراوری زردآلو شناسایی شد که چند کارگاه در مغان، سعدآباد، بسطام و شهرک صنعتی شاهرود شناسایی شد و پس از آن با تعدادی از باغداران بزرگ که باغ هایی به مساحت ۱۰تا ۱۵هکتار داشتند جلسات توجیهی برگزار شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شاهرود با اشاره به مشکلات پیش روی این کار افزود: یکی از مشکلات پیش رو عدم صدور مجوزها به دلیل نداشتن استاندارهای لازم بهداشتی جهت محصولات فراوری شده این کارگاه ها به دلیل تهیه شدن به روش سنتی بود.

ابوذری بیان کرد: بعد از پیگیری های انجام شده نتیجه بر آن شد که با تشکیل یک شرکت پشتیبان کارگاه های کوچک که به صورت سنتی کار می کنند آموزش های لازم را در این خصوص ببینند و محصولات فراوری شده با برند شرکت پشتیبان به بازار عرضه شود.

وی با بیان اینکه در شرکت سبزکوشان و تعاونی توسعه و عمران برای پشتیبانی از این کارگاه ها انتخاب شد اذعان کرد: طرح های این دو شرکت برای بررسی به تهران ارسال شده و طرح هر شرکت که مورد پذیرش قرار بگیرد به عنوان شرکت پشتیبان انتخاب خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شاهرود با اشاره به اعطای وام به برخی از این کارگاه ها در سال گذشته گفت: یک فقره وام ۳۰میلیون تومانی و ۱۵مورد وام ۴میلیون تومانی با همکاری پارک علم و فناوری برای خرید دستگاه های میوه خشک کنی برای کارگاه ها و واحدهای تولیدی که به روش سنتی کار می کنند پرداخت شد که محصولات آنها با همکاری شرکت دانش بنیان دام البرز در حال فروش است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار بوکان پس از گفتگو با دست اندرکاران این واحدها، مسائل و مشکلات آن ها را در دستور کار قرار داد و درخصوص راهکارهای رفع مشکلات این واحدها ضمن بررسی سوابق و اقدامات، پیگیری های لازم را به انجام رساند.

خشایار صنعتی با اشاره به برنامه ریزی فرمانداری در کمیته کارشناسی رفع موانع تولید شهرستان، و همچنین سیاست های  عملیاتی کارگروه رفع موانع تولید استان و بازدید از واحدهای تولیدی، مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع را از اولویتهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در راستای حل مشکلات و همچنين اشتغال شهروندان، سعی داریم که توان واحدهای تولیدی را با پیگیری های استانی و کشوری به حداکثر رسانده و ضمن کاهش موانع زمینه توسعه فعالیت را برای سرمایه گذاران اهلیت دار فراهم نماییم.

در جریان این بازدیدها همچنین تکلیف ماشین آتش نشانی واگذاری به شهرک صنعتی در راستای ارایه خدمات از طریق عقد تفاهم نامه با سازمان آتش نشانی و شهرداری بوکان و همچنین اتمام و بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی به لحاظ پیشرفت ۹۰ درصدی به منظور تسریع در بهره برداری مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفت.

خشایار صنعتی در راستای بهبود وضعیت و امنیت خاطر تولیدکنندگان دستورات کاری را به شهرداری، آتش نشانی، اداره صمت و مدیریت شهرک صادر و همچنین به منظور تسریع در تحویل پروژه مدول دوم تصفیه خانه با پیمانکار مربوطه توصیه های لازم را یادآوری و بازه زمانی اتمام کار نیز اعلام شد.

دیگر خبرها

  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است