Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@06:06:28 GMT

فعالیت 13 کارگاه مهارت‌آموزی زنان در شهر ایلام

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۵۴۴۵۴

فعالیت 13 کارگاه مهارت‌آموزی زنان در شهر ایلام

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره 3 خواهران شهرستان ایلام گفت: بخش دولتی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران با داشتن 13 کارگاه فعال در حوزه خدمات، کشاورزی، فناوری راهبردی، فرهنگ و هنر، ارائه خدمات مهارت‌آموزی می‌کند

«شهین قنبری» با حضور در دفتر ایسنا، در مورد وضعیت آموزش و عملکرد این مرکز اظهار کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان ایلام با بهره‌گیری از ظرفیت موجود در بخش دولتی و غیردولتی با دنیای کار و تولید و ارائه طیف وسعی از آموزش‌های مهارت و فناوری اثربخش در استان نقش اساسی در کارآمدی سرمایه‌های انسانی حفظ و حمایت از نخبگان مهارتی و ترویج فرهنگ کارآفرینی را ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمورش فنی و حرفه‌ای شماره 3 خواهران ایلام همگام با خانواده بزرگ فنی و حرفه‌ای رسالت آموزش مهارت بانوان جویای کار، افراد تحت پوشش ارگان‌های دولتی، آسیب پذیران اجتماعی، زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست، زنان خانه‌دار در بخش مشاغل خانگی و نیروهای فاقد شغل مهارت در این شهرستان را بر عهده دارد.

قنبری ادامه داد: در بخش دولتی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران با داشتن 13 کارگاه فعال در حوزه خدمات، کشاورزی، فناوری راهبردی، فرهنگ و هنر، ارائه خدمات می‌کند.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره 3 خواهران شهرستان ایلام تصریح کرد: همچنین در بخش دولتی جهت ارائه آموزش به محلات، مناطق حاشیه‌نشین و روستاییان شهرستان تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه حرفه‌های مورد اجرا در مرکز خواهران آشپزی، کشاورزی، معرق، قالی‌بافی، مهر قلمکار، چرم‌دوزی، بهداشت ایمنی، نقاشی، الکترونیک، نقشه‌کشی است، خاطرنشان کرد: این حرفه‌ها در طول سال در پورتال جامع آموزش فنی و حرفه‌ای برگزاری می‌شود و مهارت جویان می‌توانند با مراجعه به پورتال یا به ‌صورت حضوری در مرکز اقدام به ثبت‌نام کنند.

قنبری ادامه داد: این مرکز با داشتن 3 سالن سنجش آزمون علمی در رشته‌های آرایشگری، قالی‌بافی و خیاطی که ناظران و آزمونگران مهارت علمی افراد قبول ‌شده در آزمون کتبی را مورد سنجش قرار می‌دهند و در بخش خصوصی نیز حدود 68 آموزشگاه زیر نظر این مرکز به فعالیت مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال 95 در حوزه‌های خدمات 29 هزار و 451 نفر، در حوزه صنعت 40 هزار و 74 نفر، کشاورزی26 هزار و 437 نفر، فرهنگ و هنر 49 هزار و 412 نفر، و در مجموع 145 هزار و 374 نفر آموزش داده‌ شده‌اند، افزود: در سال جاری تاکنون در حوزه‌های خدمات 11 هزار و 115 نفر، صنعت22 هزار و 315 نفر، کشاورزی 9010 نفر، فرهنگ و هنر 24 هزار و 704 نفر و در مجموع 67 هزار و 144 نفر آموزش داده ‌شده‌اند و مهارت لازم را کسب کرده‌اند.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره 3 خواهران شهرستان ایلام گفت: عملکرد امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش آموزش و مهارت‌آموزی داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: مرکز خواهران شهرستان ایلام با انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی شهرستان گام مهمی در زمینهٔ آموزش مهارت به خانواده کارکنان دستگاه‌های اجرایی برداشته است و در سال جاری با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه با پالایشگاه گاز، بنیاد شهید، آموزش‌وپرورش، سهم مهمی در پر کردن اوقات و فراغت فرزندان و خانواده‌های کارکنان این دستگاه‌ها با آموزش مهارت داشته است.

قنبری اضافه کرد: این مرکز با داشتن مربیان و کارکنان توانمند در تمام حوزه‌های و توان اجرای دورهای مختلف آموزشی در بخش ثابت با تعهد 146 هزار و 400، بخش شعبه شهری 18 هزار، سکونتگاه‌های غیررسمی 4600، کاهش آسیب‌های اجتماعی 7 هزار و به ‌طور کلی 176 هزار نفر ساعت در سال 96 وظیفه مهم آموزش به زنان و دختران جویای مهارت را بر عهده دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۴۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از رشد ۳۵ درصدی آموزش مهارت‌افزایی و ۴۰ درصدی سنجش مهارت و صلاحیت‌های حرفه‌ای در کشور خبر داد و گفت: امسال هدف‌گذاری شده که ظرفیت مراکز جوار کارگاهی در کشور ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهرداد عظیمی بیش‌ازظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه سراسر استان کردستان ظرفیت و سرمایه است، اظهار داشت: کردستان صفحات زرینی از تاریخ پرافتخار کشور را به نام خود ثبت کرده و نقش ممتاز و برجسته مردمان این دیار در طول تاریخ غیر قابل انکار است.

وی وجود نیروی انسانی را یکی از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های کردستان عنوان کرد و گفت: معرفی درست پتانسیل‌های این استان وظیفه و رسالت اصحاب رسانه است، استانی که بیش از 5400 شهید تقدیم انقلاب کرده آنچنان که باید و شاید حق واقعی این دیار ادا نشده است.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به آیین‌های جذاب و چشم‌نواز طبیعی در استان تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های کردستان برجسته و از تمام ظرفیت‌ها که ریشه در فرهنگ استان دارد، استفاده می‌شود. 

وی با تبریک هفه کار و کارگر افزود: در شرایطی که دشمن تمام تلاش و تمرکز خود را بر تضعیف حوزه اقتصادی و تعطیلی واحدها به‌کار گرفته است، کارگران به عنوان مجاهدان عرصه اقتصادی مجاهدانه و شجاعانه پای کار هستند.

عظیمی بیان کرد: هر چقدر از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و زمینه مشارکت اقشار مختلف مردم‌ به ویژه کارگران در عرصه‌های مختلف فراهم شود، موفق‌تر خواهیم بود.

وی از رشد 35 درصدی در حوزه آموزش مهارت‌ها و 40 درصد در بخش سنجش مهارت و صلاحیت‌های حرفه‌ای این سازمان خبر داد و اظهار کرد: رشد 1040 درصدی در امر آموزش یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند به عنوان الگوی موفق معرفی شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: امسال هدف‌گذاری شده که ظرفیت مراکز جوار کارگاهی در کشور 50 درصد افزایش پیدا کند.

وی درباره مشکلات کارگران اظهار کرد: بیش از چند دهه اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای مصوب و یکی از بندهای قابل توجه، دولت مکلف شده که بخشی از اعتبارات عمرانی‌ تحت تملک دارایی که در سال توزیع می‌شود، را صرف آموزش مهارت کارگران کنند.

عظیمی تاکید کرد: انتظار می‌رود استاندار کردستان نیز دستور داده که این قانون در استان اجرا و به خدمات بیمه‌ای پیوست دهند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج