Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگاه آموزشی آشنایی با وظایف تشکیلات و جایگاه قانونی شوراها برای منتخبین پنجمین دوره انتخابات شوراهای روستاهای بخش مرکزی و دهیاران شهرستان میبد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمیبد خبر،مدیرکل دفتر امور روستایی وشوراهای استانداری یزد با تبریک به منتخبین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی میبد و دیگر بخش ها گفت : از این که با رای مردم طی مدت 4 سال انتخاب شدید افتخاریست و باید تمام تلاش خود را برای خدمت به روستائیان به کار گیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به ابلاغیه وزارت کشور و سازمان شهرداریهاو دهیاریها در خصوص برگزاری دوره آموزشی برای منتخبین شوراهااین اعضا در حدود اختیارات قانونی خود ملزم به رعایت قوانین و مقررات هستند و وظیفه آن ها نیز نظارت بر اداره امور جریان روستا است و می بایست در راستای اجرای مصوبات با یک سری قوانین و ضوابط اداری، تشکیلاتی و مالی آشنا شوند.

یارمندهدف از برگزاری این کارگاه آموزشی توانمند سازی اعضای شوراهای اسلامی دانست و گفت:هرچه اعضای شوراها با وظایف و مسئولیت های خود و مقررات و حدود وظایف اشنا باشند بهتر می توانند کار خود را انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: ما بیش از 32 هزار دهیاری در سراسر کشور داریم که هرماه از محل واریز عوارض ارزش افزوده بهره مند می شوند و تا کنون بیش از 11 هزار میلیارد تومان به 32 هزار دهیاری پرداخت شده است. از اول سال 96 این میزان از 20 درصد به 30 درصد افزایش یافته است که دولت 10 درصد از سهم شهرها را کم کرده و به بودجه روستاها افزوده است و این کمکها در قالب یارانه و کمکهای زودگذر و تورم زا نمی باشد بلکه کمک به دهیاریها بعنوان نهاد عمومی غیر دولتی می باشد که جهت عمران و توسعه روستاها بکار گرفته می شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی وشوراهای استانداری یزد افزود: توزیع این عوارض از شهرستانی به استانی تبدیل شده است با توجه به اینکه اداره مالیات از برخی شهرستانها که برخورداری بیشتری نسبت به دیگر نقاط داشته بیشتر عوارض دریافت می کند برای همین و با این برنامه از ابتدای سال 96 این عوارض در سراسر استان سرشکن می شود و اولین واریزی دو هفته پیش انجام شده است و ان شاالله روستاها از اثرات پایدار و ماندگار این طرح به خوبی بهره مند شوند.

وی در رابطه با پرداخت عوارض به روستاهای فاقد دهیار گفت: در روستاهایی که فاقد دهیار بوده ولی جمعیت داشت قرار شد حسابی در فرمانداری باز شود و مبالغی تحت عنوان عوارض ارزش افزوده به این روستاها اختصاص یابد که با نظر فرماندار و مشورت بخشداران این توزیع صورت می گیرد. در باب تسهیلات اشتغالزایی نیز روستائیان می توانند با مراجعه به بانکهای مشخص شده برای اشتغالزایی اقدام کنند.

وی مهمترین وظیفه شوراهای اسلامی روستا را انتخاب دهیاران کارآمد دانست و عنوان کرد: رمز موفقیت دهیاریها در چند سال اخیر این است که از دل مردم برخواسته است بنابراین در انتخاب آنها دقت شود تا دهیارانی دلسوز، متعهد و متخصص روی کار آیند چون اولین ضربه در انتخاب نادرست دهیار را خود روستاییان می خورند.

بخشدار مرکزی میبد نیز ضمن تشکر و خیر مقدم به مدعوین گفت: قرار است نظارت بیشتری بر مصوبات شورای اسلامی دوره پنجم روستاها در زمینه امور مالی، اراضی و زمینهای حاشیه و خود روستا صورت گیرد و از مدیرکل دفتر امور روستایی وشوراهای استانداری یزد خواست تا موضوع حریم روستاها در حریم شهر را پیگیری کند.

وی ادامه داد: ما بیشترین میزان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را در کل استان به روستاییان داشته ایم. چندی است با انتخاب مکان مناسب در روستاها جلسات را از فرمانداری به خود روستا آورده ایم تا با دعوت مسئولین استان و شهرستان، ضمن بازدید از نزدیک در جریان امور قرار گیرند.

شیبانی در رابطه با زیباسازی روستاها گفت: روستا ها به ذات خود زیبا هستند ولی متاسفانه بعلت ساخت و ساز غیر متجانس بافت روستا ظاهرس نا زیبا پیدا کرده است که در جهت ساماندهی آنها اقداماتی صورت گرفته است.

وی در رابطه با مبالغ واریزی به حساب روستاها اظهار داشت: در روستاها اگر نسبت به قبل کاهش جمعیت نداشته باشند دریافتی آنها از محل مالیات بر ارزش افزوده طی احکام جدید برنامه ششم توسعه 4 برابر شده است که این فرصتی مناسب برای عمران و توسعه روستاها می باشد.

بخشدار مرکزی میبد از اعضای شوراهای اسلامی روستا خواست: هر طرح عمرانی را قبل از تصویب در کمیته فنی بخش طرح کنند چون تصویب این طرح ها بدون مصوبه کمیته فنی شامل بودجه نمی شوند و در صورت خرج بودجه برای طرح اجراکنندگان با دستگاههای نظارتی روبرو خواهند شد.

وی در پایان گفت: بسیاری از مصوبات بدوم مشکل قانونی است و لی برخی از آنها نیز دارای مشکل قانونی می باشد که باید مورد بررسی و اصلاح شود تا در کمیته انطباق تایید و تصویب شوند و هرچه مصوبه ای در این کمیته رد شود نقطه ضعفی برای آن روستا خواهد بود.

در ابتدای جلسه توسط استاد عسکر پورقوانین و مقررات شوراها از جمله شرایط انتخاب دهیاران، چگونگی نوشتن مکاتبات اداری، عزل و نصب هر یک از اعضای شوراها و قوانین مربوط به تشکیلات شوراها بصورت اسلاید مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/اد

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان