Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- استفاده چندباره از بطری‌های پلاستیکی سرطان‌زاست، پیشگیری از بیماری‌های قلبی با میوه‌های رنگی، معجزه امگا ۳ در کاهش فشار خون و ... از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان امروز به آن‌ها پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، استفاده چندباره از بطری‌های پلاستیکی سرطان‌زاست، پیشگیری از بیماری‌های قلبی با میوه‌های رنگی، معجزه امگا ۳ در کاهش فشار خون و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان امروز به آن‌ها پرداخته است.

پیشگیری از بیماری‌های قلبی با سبزی و میوه‌های رنگی

ایرنا: لوتئین یک ترکیب شیمیایی با شکل ظاهری، بلور‌های جامد نارنجی-قرمز و آنتی اکسیدان موجود در برخی مواد غذایی مثل سبزیجات برگ‌دار و تیره رنگ است. یافته‌های محققان دانشگاه لینکوپینگ سوئد Linkoping University نشان می‌دهد این سبزی‌ها نه تنها در کاهش بیماری‌های قلبی به طور خاص مفید هستند بلکه حتی در درمان بعضی بیماری‌ها بعد از تشخیص در بیمار کمک می‌کنند. لوتئین یکی از ۷۰۰ نوع متفاوت از ترکیبات موسوم به کاروتنوئیدهاست که در طبیعت یافت می‌شوند. بعضی کارتنوئید‌ها داخل بدن ما به ویتامین آ. تبدیل شده و به کارکرد بهتر سیستم ایمنی، بینایی و پوست کمک می‌کنند. لوتئین مانند دیگر کارتنوئید‌ها آنتی اکسیدان است و به از بین بردن رادیکال‌های آزاد مخرب مرتبط با سالمندی، التهاب و بیماری کمک می‌کند. بیماری‌های قلبی از سال‌ها قبل با التهاب مرتبط بوده اند؛ بنابراین جای تعجبی ندارد غذا‌هایی با این ترکیب که خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارند، بیشترین تاثیر را بر این بیماری‌ها داشته باشند. از آنجا که بیماری قلبی مهم‌ترین دلیل مرگ و میر در جهان است هر عاملی که بتواند میزان ابتلا به آن را کاهش دهد، بسیار مهم به شمار می‌آید.

راه‌های مقابله با سکته

مهر: حملات و سکته قلبی موارد پزشکی بسیار خطرناک زندگی می‌باشند. ممکن است تا حدی شبیه هم باشند، ولی دو شرایط پزشکی کاملاً متفاوت است. آشنایی و درک علائم ونشانه‌های آن‌ها برای درمان سریع بسیار مهم است. تشخیص هر چه سریع‌تر حمله یا سکته قلبی شانس زنده ماندن و بهبودی کامل را دو چندان می‌کند. حمله قلبی هنگامی رخ می‌دهد که جریان خون به عروق کرونر کاهش یافته و یا مسدود می‌شود و در نتیجه رسیدن جریان خون به قلب متوقف می‌شود. افراد می‌توانند با پیروی از مجموعه‌ای از فعالیت‌های خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی را کاهش دهد. نکاتی برای کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته عبارتند از: سیگار نکشیدن کنترل قند خون کنترل استرس کنترل فشار خون و کلسترول اجتناب از مصرف مواد مخدر پیروی از شیوه زندگی سالم همراه رژیم غذایی متعادل و ورزش بخش مهمی از کاهش خطر را تشکیل می‌دهند.

بررسی مطالعات نشان می‌دهد؛ رژیم غذایی خوب همراه ورزش ریسک سزارین را کاهش می‌دهد

محققان دریافتند تغذیه سالم و ورزش در طول دوره بارداری تنها برای رشد نوزاد خوب نیست. بررسی 36 مطالعه که در مجموع شامل بیش از 12500 زن بود نشان می‌دهد این رفتار‌ها می‌تواند احتمال زایمان سزارین یا ابتلا مادر به دیابت بارداری را کاهش دهد. شکیلا تانگاراتینام، سرپرست تیم تحقیق در دانشگاه کوئین مری لندن، در این باره می‌گوید: «در مجموع عادات سالم زندگی موجب کاهش نیاز به زایمان سزارین تا حدود 10 رصد می‌شود». همچنین یافته‌ها نشان می‌دهد سبک زندگی سالم موجب کاهش احتمال ابتلا زنان به دیابت بارداری تا 24 درصد می‌شود. بدون شک تغذیه سالم و ورزش احتمال اضافه وزن در طول بارداری را کاهش می‌دهد. در کل در مطالعات مورد بررسی، رژیم‌های غذایی شامل ترغیب به مصرف فیبر بیشتر، ماهی بیشتر و روغن زیتون بیشتر و عدم مصرف نوشیدنی‌های قندی بود. در این مطالعات زنان بارداری بررسی شده بودند که دوچرخه ثابت، شنا، و ورزش‌های تنفسی انجام داده بودند.


این ماده غذایی را هرگز سرخ نکنید

تسنیم: کارشناسان با مطالعه بر روی خواص بادنجان دریافته اند مصرف این گیاه می‌تواند سبب تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از بروز پوکی استخوان، کاهش علائم آنمی و کم خونی، افزایش عملکرد شناختی، بهبود سلامت قلب و عروق، محافظت از دستگاه گوارش، کمک به کاهش وزن، کنترل دیابت، کاهش استرس، محافظت از نوزادان از ابتلا به نقایص مادرزادی و حتی جلوگیری از بروز سرطان شود. بادنجان بومی شبه قاره هند است، اما امروزه در سراسر جهان و در فرهنگ‌های مختلف از این گیاه در خوراک‌های متعددی به همراه سالاد، در سس، سوپ و غذا استفاده می‌شود، بادنجان به رنگ‌های بنفش و مشکی وجود دارد و در خواص درمانی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. این میوه سرشار از انواع ویتامین، مواد معدنی و ریز مغذی‌ها است؛ از جمله مهم‌ترین ویتامین‌های موجود در این گیاه خوش خوراک ویتامین C، K، B6، تیامین و انواع مواد معدنی، چون نیاسین، منیزیم، فسفر، مس، فیبر، اسید فولیک، پتاسیم و منگنز را می‌توان نام برد؛ نکته قابل توجه در خصوص بادنجان نداشتن تقریبا هیچ درصدی از کلسترول و یا چربی اشباع نشده است. یکی از مهم‌ترین اشتباهاتی که افراد برای مصرف بادنجان انجام می‌دهند سرخ کردن آن است، با وجود طعم بسیار مطبوعی که به دست می‌آورد خواص درمانی خود را تاحد زیادی از دست می‌دهد. همچنین هنگام سرخ کردن حتی با روغن کم بادنجان مقدار زیادی روغن جذب می‌کند که برای سلامتی بدن به ویژه قلب بسیار مضر است. بهترین راه مصرف بادنجان خوردن آن به صورت خام، پخته، پوره یا کبابی است.


۷ ماده غذایی را هیچگاه دو بار گرم نکنید!

آوای سلامت: گرم کردن غذا‌ها برای بار دوم و در مورد برخی اقلام خوراکی بلامانع است، اما در مورد بعضی دیگر از مواد غذایی، به ھیچ وجه کار درستی نبوده و شما را با مشکلات جدی سلامت مواجه می‌کند. نکته جالب اینجاست که اکثر ما نمی‌توانیم باور کنیم که این مواد غذایی می‌توانند برای ما خطرناک باشند. اما واقعیت این است که این مواد غذایی در اثر گرم شدن مجدد، تغییر ماھیت داده و ارزش غذایی شان دستخوش تغییرات اساسی می‌شود. چغندر حاوی نیترات است که با گرم کردن به نیتریت تبدیل شده و برای بدن بسیار مضر است. ساختار پروتئینی مرغ بعد از گرم کردن مجدد، تغییر می‌کند و منجر به مشکلات گوارشی می‌شود. سیب زمینی اگر مجددا گرم شود نه تنھا ارزش تغدیه‌ای آن به میزان قابل توجھی کاھش پیدا می‌کند بلکه برای بدن، سمی است. بلافاصله پس از پخت آن را مصرف کنید ویا اینکه آن را سرد سرو کنید. قارچ هم درست مانند مرغ، ساختار پروتئینی قارچ نیز با حرارت مجدد تغییر کرده و منجر به مشکلات هضم می‌شود. پس باقیمانده قارچ پخته شده را نیز بهتر است به صورت سرد مصرف کنید. گرم کردن مجدد اسفناج بسیار خطرناک است. اسفناج حاوی درصد بالایی نیترات است که اگر دوباره گرم شود به نیتریت تبدیل می‌شود. نیتریت با خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارد. خطر گرم کردن مجدد تخم مرغ بسیار بالا است، زیرا در اثر قرار گرفتن در معرض حرارت مجدد، سمی می‌شود. البته این قانون شامل مواد غذایی که تخم مرغ قسمتی از اجزای تشکیل دھنده آن‌ها محسوب می‌شود، نیست. اما اگر تخم مرغ را به صورت آب پز یا املت مصرف می‌کنید، نباید آن را برای وعده بعد گذاشته و دوباره گرم کنید.

مواد غذایی که باعث خواب‌آلودگی می‌شوند؟

جام جم آنلاین: مواد غذایی زیر باعث ایجاد احساس خواب‌آلودگی می‌شوند: بادام سرشار از تریپتوفان است. این آسیدآمینه موجب تحریک ترشح هورمون خواب‌آور ملاتونین می‌شود. بادام همچنین حاوی منیزیم فراوان است که باعث شل شدن عضلات و احساس خواب‌آلودگی می‌شود. مصرف لبنیات برای حفظ سلامت استخوان‌ها ضروری است، اما در نحوه مصرف و زمان مصرف لبنیات باید بسیار محتاط باشید. محصولات لبنی حاوی اسیدآمینه تریپتوفان و نیز سرشار از کلسیم هستند؛ این ترکیبات در ایجاد احساس خواب‌آلودگی مؤثر شناخته شده‌اند. پنیر‌های سِفت از لحاظ ایجاد خواب‌آلودگی قوی‌ترند، زیرا از کلسیم نسبتا بالاتری برخوردارند. قند موجود در موز موجب دسترس‌پذیرتر شدن تریپتوفان برای مغز می‌شود. موز همچنین سرشار از پتاسیم و منیزیم است که هردوی این مواد معدنی در شل شدن عضلات و ایجاد احساس خواب‌آلودگی نقش دارند. گردو نیز تا حدودی موجب خواب‌آلودگی می‌شود، البته نه به اندازه بادام، زیرا در گردو، تریپتوفان کمتری نسبت به بادام یافت می‌شود، اما مطالعات نشان داده است مصرف گردو موجب افزایش سطح هورمون ملاتونین در خون می‌شود. گیلاس هم بسیار لذیذ است، اما به علت افزایش سطح ملاتونین موجب خواب‌آلودگی می‌شود؛ البته، مصرف چند دانه گیلاس بی‌تأثیر است، اما مثلا یک لیوان آب گیلاس می‌تواند خواب‌آلودگی ایجاد کند. بابونه، حاوی اسیدآمینه گلیسین است که موجب آرامش سیستم عصبی و شل شدن عضلات می‌شود؛ بنابراین، در مصرف چای بابونه محتاط باشید. تخم کدو هم حاوی مقادیر فراوانی تریپتوفان، روی و منیزیم است. تمامی این مواد دارای اثر آرامبخش روی سیستم عصبی است و موجب شل شدن عضلات می‌شوند.

خطر استفاده چندباره از بطری‌های پلاستیکی

موضوع سرطان زا بودن بطری‌های پلاستیکی که در معرض گرما و سرما قرار می‌گیرند مدت‌های زیادی است که مطرح شده، اما متاسفانه بسیاری از مردم این موضوع را جدی نگرفته و می‌توان گفت: یکی از دلایل افزایش برخی از سرطان‌ها می‌تواند استفاده بی رویه از مواد پلاستیکی باشد. محتویات بطری‌های پلاستیکی در سرطانی شدن آن‌ها دخیل نیستند، سخن ما بر آن مواد شیمیایی است که در اثر گرما و سرما در بطری آزاد می‌شود و به تدریج و رعایت نکردن این موضوع می‌تواند باعث افزایش ریسک ابتلا سرطان شود. توصیه می‌شود از این دسته از محصولات کمتر استفاده شود و اگر آن‌ها را در معرض نورخورشید، گرما و سرما (فریزکردن) قرار دهیم ریسک ابتلا به سرطان را در دراز مدت بسیار بالا برده ایم. علاوه بر آن، انجماد آب درون بطری باعث وارد شدن ترکیبات پلیمری ظروف پلاستیکی به داخل آب می‌شود و بی شک می‌توان گفت: استفاده طولانی مدت از این مواد سرطان زا خواهد بود. برای مثال در بسیاری از مغازه‌ها آب‌های معدنی و آبمیوه‌ها در تابش مستقیم نور آفتاب پشت شیشه مغازه قرار می‌گیرند و هرچه از زمان تولید آن محصول بیشتر گذشته باشد، میزان بیشتری از این مواد سرطان زا در آن موجود است؛ بنابراین بسیار توصیه می‌‍‌شود هنگام خرید آب معدنی و هر نوشیدنی موجود در ظروف پلاستیکی، به زمان تولید آن دقت کرده و آن را دور از آفتاب نگهداری کنید. روشندگان و مغازه داران به هیچ وجه این دسته از محصولات پلاستیکی را در معرض نور آفتاب و فریزر قرار ندهند.


موادغذایی دوست و دشمن فشارخون را بشناسید/ معجزه امگا ۳ در کاهش فشار خون

باشگاه خبرنگاران جوان: فشارخون بالا یکی از بیماری‌های است که بسیاری از افراد به آن مبتلا هستند، اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که از این بیماری رنج می‌برید باید برخی موادغذایی را حذف و بعضی را در رژیمتان قرار دهید. فشارخون بالا یکی از بیماری‌های شایع قرن اخیر به دنبال زندگی مدرن و ماشینی است که خطر بیماری‌های قلبی، عروقی و سکته مغزی و قلبی و مرگ را به دنبال دارد. افرادی که از بیماری فشارخون رنج می‌برند باید رژیم غذایی سالم و مناسب مصرف کنند تا از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته‌ها و مرگ پیشگیری کنند. مواد غذایی حاوی فیبر بالا مانند سبزیجات، میوه‌ها و دانه‌ها پایه و اساس هر رژیم غذایی سالم هستند. غذا‌های حاوی پتاسیم بالا یکی از لازمه‌های رژیم غذایی در افراد مبتلا به فشارخون بالا است و اگر شما در زمره آن دسته از افرادی هستید که بیماری فشار خون دارند حتما در برنامه غذایی خود غذا‌های حاوی پتاسیم مانند موز، خربزه و آووکادو را بگنجانید، زیرا پتاسیم اثر سدیم یا به عبارتی نمک را کم کرده و فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. امگا ٣ ماده غذایی بسیار مفید و موثر در کاهش فشار خون است این ماده در مواد غذایی مانند دانه‌های کتان، گوشت گاو، ماهی قزل آل غنی از اسید‌های امگا ٣ هستند و در صورتی که مبتلا به فشارخون بالا هستید مصرف این موادغذایی حاوی امگا ٣ را فراموش نکنید.


کافئین چه تاثیری بر مغز و بدن دارد؟

ایسنا: نوشیدنی‌های مختلف حاوی کافئین به شکل‌های گوناگون بر سلامتی تاثیر می‌گذارند. نتایج یک آزمایش نشان می‌دهد قهوه موجب افزایش طول عمر می‌شود در حالی که بسیاری از نوشیدنی‌های انرژی‌زا دارای سطح بالایی از قند هستند. کافئین خود ماده محرکی است که تاثیرات مثبت و منفی به دنبال دارد. مصرف آن باعث می‌شود بسیاری از افراد احساس هوشیاری و تمرکز بیشتر داشته و کمتر خواب آلود باشند. هرچند زیاده‌روی در مصرف آن نتیجه منفی به جا می‌گذارد. همچنین مصرف کافئین بر فرآیند‌های بدن همچون هضم غذا، متابولیسم و قدرت بینایی تاثیر می‌گذارد. سایت «ساینس الرت» در مطلبی به بررسی تاثیرات مصرف کافئین بر بدن و مغز پرداخته که به شرح زیر است: کافئین متداول‌ترین داروی "فعال کننده روان" (سایکواکتیو) در جهان است. یکی از نادرترین مطالبی که در مورد کافئین مطرح شده دارو بودن آن است. در حقیقت، کافئین متداول‌ترین داروی "فعال کننده روان" در جهان است. کافئین دارای تاثیرات فعال کننده روان است و شیوه تعامل فرد با جهان اطراف را تغییر می‌دهد. طبیعی است که افراد در ساعت‌های میانی روز احساس خستگی کنند. مغز به طور طبیعی از زمانی که فرد از خواب بلند می‌شود تا زمان خواب مولکول بیشتری به نام "آدنوزین" تولید می‌کند. متخصصان معتقدند این مولکول به فرد کمک می‌کند تا شب به خواب برود. کافئین از طریق مشابه سازی با آدنوزین در مغز این فرآیند طبیعی را مختل می‌کند. کافئین با متصل شدن به گیرنده‌های طراحی شده برای مولکول آدنوزین، آن‌ها را از مسیر طبیعی خود خارج کرده و در نتیجه فرد احساس هوشیاری می‌کند.


انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران روی کمربند سنگ کلیه

ایران روی کمربند سنگ کلیه دنیا قرار دارد؛ رئیس جامعه اورولوژی ایران این را می‌گوید و معتقد است سرطان‌ها، عفونت‌ها و نارسایی کلیوی از رایج‌ترین بیماری‌هایی است که در حوزه کلیه و مجاری ادرار رخ می‌دهد. بیماری‌هایی که البته مانند هر بیماری دیگری راهکار‌های پیشگیرانه دارد. به طور نمونه فشارخون و دیابت اصلی‌ترین دلایل ابتلا به نارسایی کلیوی است و با کنترل و غربالگری این بیماری‌ها می‌توان ضمن مدیریت سلامت، صرفه‌جویی قابل‌توجهی در منابع محدود سلامت داشت. همچنانکه مردان برای چکاپ سلامت خود و پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات بعد از ۵۰ سالگی تحت مراقبت قرار بگیرند و آن‌هایی که در خانواده خود سابقه ابتلا به بیماری سرطان پروستات را دارند، باید از ۴۰ سالگی این مراقبت‌ها را انجام دهند. بر این اساس وزارت بهداشت باید در زمینه سطح سواد سلامت جامعه سرمایه‌گذاری زیادی کند، زیرا سرمایه‌گذاری یک دلار در بخش پیشگیری معادل ۵ دلار در درمان است.

به گزاش جوان، پیشگیری همیشه بر درمان مقدم است و دلیلش هم کاهش هزینه‌ها و تبعات بیماری‌هاست. امیر محسن ضیایی، رئیس جامعه اورولوژی ایران، روز سه‌شنبه در نشست خبری بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی، با اشاره به اینکه ایران در کمربند سنگ کلیه قرار داشته و در مناطق گرمسیری شیوع بیشتری دارد، گفت: «پروستات، عفونت‌ها و سرطان‌ها دستگاه ادراری و مادرزادی جزو بیماری‌های اورولوژی است و در ایران سرطان پروستات شیوع بیشتری دارد.»

سبک زندگی عامل ابتلا به نارسایی کلیوی

در حال حاضر ۴۰ هزار بیمار دیالیزی در کشور وجود دارد و آنطور که ناصر سیم‌فروش، رئیس انجمن پیوند کلیه ایران گفته است سالانه ۲ هزار نفر به بیماران دیالیزی افزوده می‌شود. دیابت، فشارخون و بیماری‌های نفروتیک یا آسیب‌رسان به کلیه، سه عامل اصلی و شایع‌ترین علل بروز نارسایی کلیه‌ها محسوب می‌شوند؛ در مجموع ۸۰ تا ۸۵ درصد علل بروز نارسایی کلیه در ایران و سراسر جهان همین سه عامل اصلی است.

سبک زندگی ناسالم، استفاده بی‌رویه از فست‌فود‌ها و غذا‌های ناسالم، چاقی و بیماری‌های مزمن کنترل‌نشده به ویژه دیابت و فشارخون بالا، زنگ خطر افزایش بیماران کلیوی در سال‌های آینده را به صدا درآورده است؛ زمانی که کلیه‌ها به درستی کار نمی‌کنند، می‌توان با فرایندی به نام دیالیز مواد زائد و مایعات اضافی را از خون جدا کرد، در حالت طبیعی کلیه‌ها مسئول تصفیه کردن خون هستند و در یکی از مرسوم‌ترین انواع دیالیز، به طور معمول خون وارد یک دستگاه می‌شود تا عملیات تصفیه روی آن انجام شود.

غربالگری‌های ضروری بعد از ۵۰ سالگی

ضیایی با اشاره به دسترسی آسان مردم به پزشک و مراکز بهداشتی و درمانی گفت: «وزارت بهداشت باید در زمینه سطح سواد سلامت جامعه سرمایه‌گذاری زیادی کند، زیرا سرمایه گذاری یک دلار در بخش پیشگیری معادل ۵ دلار در درمان است.»

وی با بیان اینکه غربالگری بیماری‌ها از ۵۰ سالگی به بعد ضروری است، ادامه داد: «دیابت و فشارخون بالا از مهم‌ترین بیماری‌هایی است که اگر درمان و کنترل به موقع انجام شود از نارسایی کلیه پیشگیری می‌کند. بسیاری از روش‌های پیشگیری و غربالگری بر بار بیماری‌ها کمک می‌کند.»

به گفته این استاد اورولوژی سطح سواد سلامت تأثیر زیادی بر تشخیص به هنگام بیماری‌ها دارد. امروزه دسترسی به خدمات در کشور افزایش یافته و همین موضوع سبب تشخیص به هنگام بیماری‌ها می‌شود و رسانه‌ها در آگاه سای جامعه نقش مهمی دارند.

رئیس انجمن اورولوژی از مراجعه بیماران مختلف از کشور‌های گوناگون اروپایی و منطقه برای درمان بیماری‌های ارولوژی به ایران خبر داد.

عمده ناباروری‌ها قابل‌درمان است

ضیایی با بیان اینکه ۱۵ درصد زوجین ایرانی دچار مشکلات ناباروری هستند، افزود: «درصد سهم مردان و زنان در ناباروری مساوی است؛ در حالی که بخش عمده درمان ناباروری قابل اجرا و درمان است.»

در ادامه این نشست، محمد علی زرگر، استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: «در حال حاضر ۱۴۰۰ متخصص اورولوژی در کشور داریم و ۲۰۰ دستیار در ایران در حال تحصیل هستند.»

وی از افزایش موفقیت در درمان ناباروری در مردان خبر داد و گفت: «اکنون مردان فاقد اسپرم و زنان دچار مشکلات رحمی شانس بارداری و فرزند‌دار شدن را دارند.» طبق توضیحات وی بیماری پروستات در همه دنیا شایع است و با تشخیص به موقع، قابل درمان بوده و بیماران زندگی طبیعی را خواهند داشت.

زرگر ادامه داد: «یکی از اهداف برگزاری کنگره، به روز‌رسانی دانش اورولوژی است، اکنون جراحی‌ها در کشور به صورت بسته ولاپاراسکوپی نیز انجام می‌شود. محمد هادی رادفر، دبیر جامعه اورولوژی بیان داشت: در منطقه جزو دو کشور اول در بخش اورولوژی هستیم».

وی با بیان اینکه پیشرفته‌ترین اعمال اورولوژی در شهر‌های مختلف در حال اجراست، افزود: «در انجمن جهانی اورولوژی عضو هستیم.»

رئیس کمیته اجرایی بیست و هفتمین کنگره سالانه جامعه اورولوژی ایران با اشاره به اینکه بازسازی آسیب‌های سیستم ادراری بر اثر تصادفات یا به صورت ناهنجاری‌های مادرزادی در حوزه تخصصی انجمن جراحی ترمیمی اورولوژی است، یادآور شد: «از آنجا که با توجه به پیشرفت‌های علمی صورت گرفته در حوزه علوم پزشکی طی سال‌های اخیر رشته‌های پزشکی به زیر شاخه‌های تخصصی متعددی تقسیم شده‌اند، اورولوژی اطفال به صورت مستقل و تحت عنوان انجمنی با همین نام شکل گرفته و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.»

وی تصریح کرد: «همچنین جامعه اورولوژی زنان و فانکشنال یورولوژی که به مباحثی همچون بی‌اختیاری ادراری در زنان می‌پردازد در کنار سایر انجمن‌های تخصصی در کنگره امسال جامعه اورولوژی به ارائه جدیدترین دستاورد‌های حوزه‌های مربوط به خود خواهند پرداخت.»

گفتنی است بیست و هفتمین کنگره سالانه جامعه اورولوژی ایران برای ارائه جدیدترین یافته‌های علمی پژوهشگران در زمینه‌های سرطان‌های دستگاه ادراری، پیوند کلیه و ناباروری مردان، با حضور متخصصان ایرانی و نیز استادان جامعه اورولوژی اروپا که قرار است به صورت ویدئو کنفرانس، طی روز‌های ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی (ابوریحان) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان