Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان>آمریکا - همشهری‌آنلاین:
گروه چریکی نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک اعلام کرد قصد دارد یک حزب سیاسی را اول سپتامبر (شهریور) امسال تاسیس کنند.

این اقدام از سوی چریک‌های فارک گامی بزرگ در ورود این گروه به زندگی غیرنظامی به عنوان بخشی از توافق صلح تاریخی محسوب می‌شود که به ۵۵ سال جنگ میان آنها با نیروهای دولت کلمبیا پایان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"کارلوس آنتونیو لوزادا"، فرماندهی فارک گفت: ما در اول سپتامبر سال جاری میلادی در "پلازا دو بولیوار" رسما اعلام می‌کنیم که این حزب تشکیل می‌شود. گروه بر روی جزئیات یک اقدام فرهنگی- سیاسی کار می‌کند.

"ایوان مارکز"، مذاکره کننده ارشد فارک نیز گفت: ما برای حضور در عرصه سیاست صلح کرده‌ایم.

فارک تصمیم گرفته تا وارد عرصه سیاست شود و در پایان اوت سال جاری میلادی در کنگره وارد شود.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل،تحویل سلاح از سوی ۷۰۰۰ چریک فارک در ماه گذشته میلادی براساس توافق صلح ۲۰۱۶ به نیم قرن درگیری داخلی در کلمبیا پایان داد.

فارک برای همیشه با سلاح خداحافظی کرد

خوآن مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهور کلمبیا برای دستیابی به صلح تاریخی با فارک برنده جایزه صلح نوبل شد.

فارک در سال ۱۹۶۶ در قالب نیروهای مسلح روستایی علیه دولت کلمبیا دست به سلاح برد و در جریان درگیری‌های داخلی در این کشور که ۵۵ سال به طول انجامید بیش از ۲۲۰ هزار تن کشته شدند.

این توافق صلح به فارک اجازه می‌دهد تا ۱۰ کرسی غیر منتخب در کنگره را تا ۲۰۲۶ داشته باشد و برای نیروهای سابق انقلابی عفو به دنبال خواهد داشت.

چریک‌هایی از که از سوی دادگاه‌های ویژه به نقض حقوق بشر متهم شده‌اند به زندان نمی‌افتند و به جایش باید در کارهایی نظیر پاک‌سازی مین‌ها مشارکت کنند.

تنها گروه چریکی باقی مانده کلمبیا موسوم به ارتش آزادی بخش ملی، "ELN"، در حال حاضر به دنبال صلح با دولت است.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برچسب قیمتی چلسی روی روملو لوکاکو

چلسی با قیمتی که برای لوکاکو تعیین کرده عزم خود را برای فروش مهاجم بلژیکی‌اش جزم کرده است.

طرفداری | چلسی آماده است روملو لوکاکو را با 38 میلیون پوند در تابستان پیش‌رو بفروشد.

به گزارش فابریتزیو رومانو، روملو لوکاکو، مهاجم بلژیکی، در تابستان گذشته با قراردادی قرضی از چلسی به رم پیوست. چلسی اکنون روی مهاجم بلژیکی خود برچسب قیمتی گذاشته و هر تیمی که خواهان اوست می‌تواند با 38 میلیون پوند او را به خدمت بگیرد. این بند بخشی از توافق خصوصی با ایجنت‌های لوکاکو است و برای هر باشگاهی، نه فقط رم، قابل استفاده است.

لوکاکو در این فصل از مسابقات سری آ آمار 12 گل و 3 پاس گل را به ثبت رسانده و در مجموع او در این فصل برای جالوروسی 20 گل و 4 پاس گل داده است تا فصل بسیار خوبی را با پایتخت‌نشینان ایتالیا کسب کند.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • رغبت کشورهای عربی نسبت به تشکیل گروه صلح‌بانان بین‌المللی برای غزه پساجنگ
  • فقر پژوهش در حوزه خشونت سیاسی
  • مدارس در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرند
  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • برچسب قیمتی چلسی روی روملو لوکاکو
  • توافق لوپتگی با وستهام
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • استقرار اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین
  • اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند