Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@12:15:08 GMT

آغاز برداشت غوره در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۵۵۱۳۵

آغاز برداشت غوره در چهارمحال و بختیاری

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز برداشت غوره از تاکستان‌های این استان خبر داد و گفت: برداشت این محصول تا اواسط مرداد ادامه دارد.

وی سطح باغات بارور انگور چهارمحال و بختیاری را چهار هزار و ۶۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: میزان تولید محصول این سطح ۶۲ هزار تن می‌باشد که ۳۵ درصد از آن بصورت غوره برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرانی اضافه کرد: ۹۰ درصد ارقام انگور استان عسگری و مابقی سیاه، قرمز، قزوینی، بی دانه، مهره و یاقوتی است.

چهارمحال و بختیاری در حال حاضر دارای ۳۸ هزار هکتار باغ شامل ۳۰ هزار هکتار باغ بارور و ۸ هزار هکتار نهال می‌باشد که بیشترین میزان باغات استان با ۱۴ هزار هکتار مربوط به بادام است.

انتهای پیام/ز

برداشت غوره در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی کاهش ۷۰ درصدی تولید گندم در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی مساحت زمین‌های تحت پوشش گندم در استان بوشهر را ۱۰۲ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان ۸۵ هزار هکتار آن تحت پوشش گندم دیم قرار دارد که به سبب خشکسالی و کاهش بارندگی قسمت عمده‌ای از آن محصولی نداشته است.

وی مساحت اراضی گندم آبی استان بوشهر را ۱۷ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی همه اراضی و محصولات گندم استان بوشهر تحت پوشش بیمه محصولات قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره با آغاز برداشت گندم در مزارع آبی استان، اضافه کرد: ۳۲۰ کمباین عملیات برداشت گندم در ۱۷ هزار هکتار اراضی آبی استان بوشهر را بر عهده دارند که تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ تن گندم از این مزارع برداشت شده است.

وی از متوقف شدن برداشت گندم به سبب نمناک بودن هوا و محصول خبر داد و گفت: برای خرید گندم تضمینی کشاورزان استان بوشهر ۱۴ مرکز خرید راه‌اندازی شده است.

توکلی پیش‌بینی برداشت محصول گندم در استان بوشهر را ۴۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: این میزان محصول نسبت به پارسال با کاهش ۷۰ درصدی مواجه است.

دیگر خبرها

  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود
  • متوسط برداشت زعفران در هر هکتار ۳.۲ کیلو است
  • آغاز همایش ملی دانش سنتی محیط زیست کشور در دانشگاه شهرکرد
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • آغاز همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز واگذاری واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد 
  • آغاز کشت بهاره محصولات زراعی در اردل
  • پیش‌بینی کاهش ۷۰ درصدی تولید گندم در استان بوشهر