Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حکیمی پور سه شنبه سوم مرداد 96 در خصوص گزارش کمیسیون برنامه و بودجه ی شورای شهر تهران از پروژه های تملک دارایی سرمایه ای شهرداری تهران در سال نود و پنج تذکری را در شورا مطرح کرد.

به گزارش صدای ایران در این گزارش تذکر شده است: چنانچه گزارشات ارائه شده از سوی کمیسیون ها بخواهد منتج به نتیجه‌ی موثر شود، باید در اختیار اعضای شورا قرار گرفته تا کار کارشناسی روی آن ها صورت گیرد و امیدواریم همکارانی که زحمت کشیده و در کمیسیون ها گزارش کارشناسی تهیه می کنند، این نکته را نیز مد نظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در تذکر حکیمی پور همچنین عنوان شده است: نکته‌ی دوم در خصوص معاملات مربوط به شرکت ها و سازمان های زیر مجموعه‌ی شهرداری است. به لحاظ حقوقی، آیین نامه ی مالی و معاملاتی شهرداری تهران بر اساسنامه ی سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه‌ی شهرداری حاکم است. ولی با توجه به گزارشی که ارائه شد به نظر می رسد در برخی از معاملات مالی سازمان ها و شرکت ها، اختیارات ناشی از اساسنامه‌ی سازمان ها بر آیین نامه ی مالی و معاملاتی شهرداری تهران مقدم دیده شده. یک شرکت یا سازمان نمی تواند آیین نامه را لوث کرده و حسب اختیاراتی که خود برای خود تعریف کرده -ولو اینکه منطبق با اساسنامه اش باشد-، پروژه ها را با ترک تشریفات واگذار کند.

در انتهای تذکری دبیر کل حزب اراده ملت ایران و عضو شورای شهر تهران تصریح شده است: نکته‌ی سوم به تعدیل پروژه ها باز می گردد. در خصوص تعدیل هایی که در پروژه های شهرداری صورت گرفته، عدد ریالی آن ها مشخص نیست. این تعدیل ها شهرداری را دچار ضرر و زیان میکند و بنا بر گزارشی که از کمیت تعدیل پروژه ها ارائه شد، به نظر می رسد که شهرداری تخمین دقیقی از تعدیل پروژه ها پیش از آغاز آن ها نداشته. تعداد پروژه های تعدیل شده یک موضوع است، و حجم ریالی تعدیل ها موضوعی دیگر. ممکن است حجم ریالی تعدیل یک پروژه با ده ها پروژه برابری کند و زیان به مراتب بیشتری برای مدیریت شهری در پِی داشته باشد، لذا بهتر است برای شفافیت بیشتر و اطلاع اعضای شورا، هزینه‌ی ریالی تعدیل ها نیز مشخص شود.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش محله گردی توسط یکی از اعضای شورای شهر و با اشاره به وضعیت دوچرخه های رها شده در محله جوادیه گفت: اینکه شهروندان به چه شکل و به چه نحوه‌ای از دوچرخه‌ها استفاده ‌کنند به انتخاب مردم خواهد بود، مهم این است که دوچرخه‌هایی که سرمایه این شهر بودند و اکنون بدون هیچ دلیل منطقی محو شده‌اند و صدها و هزاران میلیارد تومان از اموال این شهر درحال از بین رفتن است را احیاء کنیم.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم را دوباره به آنها برگرداند ، به راحتی می‌توان از این دوچرخه‌ها در خیابان‌ها یا حد فاصل مراکز اموزشی و تجاری تا ایستگاههای حمل و نقل عمومی استفاده کرد اما متاسفانه در حالی که این امکانات وجود دارد مردم را محروم کرده‌ایم و حقشان را از آنها سلب کرده‌ایم.   تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی به وضعیت دوچرخه ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است.   رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند بارها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده‌ و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.   وی افزود اخیرا با مدیرعامل محترم سازمان ترافیک جلسه ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع نمایند.   وی با اشاره به پروژه در حال تکمیل اتصال بزرگراه شهید نواب به بزرگراه شهید تندگویان گفت: آنطور که متوجه شده‌ایم این پروژه مانع دسترسی به محله جوادیه خواهد شد و مشکلاتی را برای اهالی منطقه ایجاد می‌کند باید هرچه سریعتر جلساتی برگزار شود تا مشکلی برای ساکنین ایجاد نشود و اگر قرار است کاری برای مردم انجام دهیم مشکلی برای آنها ایجاد نکنیم و با افتتاح این پروژه زحمتی برای مردم ایجاد نکنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد