Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیر کل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان روز سه شنبه در این آیین در تالار همایش مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سمنان، گفت: آثار این برگزیدگان که در بخش‌های داستان‌نویسی، شعرسرایی، پویانمایی، سرود، نشریه نگاری، قصه گویی، کاردستی و کتاب سازی موفق به کسب رتبه برتر شد، از بین 146 اثر رسیده به دبیرخانه استانی جشنواره رضوی موفق به راهیابی به مرحله کشوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدی جمال افزود: با اتمام داوری مرحله استانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، از 35 اثر رسیده به بخش داستان‌نویسی هفت اثر برگزیده و از 25 اثر رسیده در بخش شعرسرایی نیز، پنج اثر به‌عنوان برتر انتخاب شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: در بخش کاردستی از 31 اثر داوری‌شده در دبیرخانه استانی جشنواره رضوی، هفت اثر منتخب و از 18 اثر رسیده در بخش کتاب‌سازی، چهار اثر برتر و از 23 اثر در بخش نشریه‌نگاری نیز پنج اثر به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند.
وی اظهار داشت: در بخش سرود از هشت اثر رسیده پنج اثر و در بخش پویانمایی از 6 اثر رسیده 2 اثر به‌عنوان برترین‌ها انتخاب شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان تصریح کرد: داوری مرحله استانی این جشنواره را در بخش کاردستی اسماعیل فتاحی‌کیاسری، سکینه پارسا و صدیقه صالحی، در بخش کتاب‌سازی فروهر معدنی، فاطمه ربانی و ملیحه آقاحسینی، در بخش نشریه‌نگاری فروهر معدنی، سکینه پارسا و فاطمه‌سادات امیرفخریان، در بخش پویانمایی راحله دانایی، الهام عباسی و مریم صرفی، در بخش سرود راحله دانایی، اسماعیل فتاحی‌کیاسری و مهین درویش، در بخش‌های داستان‌نویسی و شعرسرایی نیز مهرناز نصیری، فاطمه جمالی‌باشی، زهرا دیانی، نسرین قربانی و مهشید بشیری بر عهده داشتند.
جمال با بیان اینکه محمدمهدی حیدرپور عضو کانون پرورش فکری سمنان در بخش کتاب سازی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی، رتبه اول کشوری را کسب کرد اظهار کرد: این نوجوان روشندل که عضو فراگیر مرکز فرهنگی هنری شماره دوی کانون پرورش فکری سمنان است، به مربیگری گلنساء شاهی با خلق اثری به خط بریل با عنوان «دعای آسمانی» موفق شد رتبه نخست را کسب کند.
به گفته وی در بخش کتاب سازی، چهار هزار و 805 نفر شرکت کننده از مراکز فرهنگی هنری کانون کشور با ارائه سه هزار و 245 اثر در جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) شرکت داشتند.
جمال گفت: آتنا ذوالفقاری در بخش کاردستی توانست با کمک مربی‌ خود سمیه مجیدی، نمایی از کفشداری ورودی صحن را بسازد و ارادت زائران رضوی به علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) را در قالب ماکت حجمی به مخاطب نشان دهد.
وی افزود : بخش کاردستی جشنواره رضوی با محورهای موضوعی امام رضا (ع)، حکمت، متانت، سخاوت از سیره اخلاقی امام هشتم و معارف رضوی برگزار شد.
به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان استانی بخش کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی، نمایشگاه 120 اثر از اعضای کودک ونوجوانان گشایش یافت.
استاندار سمنان هم در آیین تجلیل از برگزیدگان استانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: قصه گویی و خاطره گویی برای کودکان و نوجوانان جذاب و شیرین است.
محمدرضا خباز افزود: جشن گرفتن برای کودکان لازم است اما شرط کافی نیست و ما باید سیره ائمه اطهار را در زندگی خود منطبق کنیم.
احمد همتی نماینده مردم شهرستانهای سمنان، سرخه و مهدی شهر در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان و مدیران کل اجرایی در این آیین در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سمنان حضور داشتند.
37 هزار و 550 نفر عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان هستند که 30درصد از جمعیت دانش آموزی استان را شامل می شود.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۶۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛رضاعلی معصومی فرماندار بویین میاندشت در جلسه ستاد برگزاری دهه کرامت ضمن تاکید به مشارکت همه دستگاه‌ها اداری واجرایی در اجرای برنامه‌های دهه کرامت گفت:با توجه به مطالبه مردمی و همچنین برنامه‌ریزی کانون خدمت رضوی، برنامه‌ها باید مردم محورباشند و به صورت جامع و فراگیر باشد در تمام شهرستان اعم از شهرها، روستا‌ها و مدارس اجرا شوند.
مرتضی احمدی دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان هم با تبیین عناوین برنامه‌های دهه کرامت گفت: در دهه کرامت امسال بیش از ۳۰ عنوان برنامه از جمله حضور کاروان زیر سایه خورشید، جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع)، تجلیل از ورزشکاران و مدال آوران شهرستان، اجرای سرود خیابانی و پاتوقی، شب شعر، میز خدمت سلامت، تجلیل از مزدوجین دهه کرامت، تجلیل از متولدین دهه کرامت، تجلیل از مادران با ۵ فرزندوگردهمایی رویش سبز می‌باشد.

دیگر خبرها

  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها