Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:28:19 GMT

۷۵ هزار بسته متبرک رضوی در مازندران توزیع می شود

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۵۷۱۰۳

۷۵ هزار بسته متبرک رضوی در مازندران توزیع می شود

ساری - سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران ازتوزیع ۷۵ هزار بسته متبرک رضوی میان دوستداران امام رئوف در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسماعیل امامزاده پیش ازظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید جوانان رضوی استان مازندران، ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز دهه کرامت اظهار کرد: جشن‌های ویژه دهه کرامت از سال ۸۶ با عنوان " زیر سایه خورشید" در سراسر کشور همزمان با آغاز تولد حضرت معصومه (ص) تا ولادت امام رضا (ع) برگزار شد که تاکنون ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سری جشن‌های " زیر سایه خورشید " همزمان با سراسر کشور در استان مازندران نیز با ورود کاروان خادمان رضوی به فرودگاه دشت ناز در روز دوشنبه نهم مرداد ماه آغاز می‌شود.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران، با بیان اینکه ویژه برنامه‌های دهه کرامت با ۲۵ عنوان و حدود ۲۵۰ برنامه در سطح ۱۵ شهرستان استان برگزار می‌شود، ادامه داد: این برنامه‌ها با همکاری ۳۰ هیات مذهبی و مؤسسات فرهنگی تبلیغی استان برگزار می‌شود ضمن اینکه بنابر پیش بینی به عمل آمده حدود ۱۰۰ هزار نفر مخاطب برنامه‌های جشن زیر سایه خورشید در مازندران خواهند بود.

امامزاده در ادامه از توزیع ۷۵ هزار بسته متبرک میان دوستداران امام رئوف در استان خبر داد و گفت: کاروان‌های ده نفره که شامل مداح، مبلغ، خدّام افتخاری حرم و مسئول کاروان هستند در مناطق محروم استان برای دیدار مردمی حضور پیدا می‌کنند ضمن اینکه دیدار با ائمه جمعه، خانواده شهداء و جانبازان، دیدار با صنعتگران و کارگران و زندانیان جرائم غیرعمد، کودکان بی سرپرست، خانه سالمندان و ... از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در استان است.

امامزاده، با اشاره به فراگیر بودن جشن زیرسایه خورشید، افزود: جشن‌های دهه کرامت در ۷۰۰ شهر و روستای کشور و ۳۴ کشور خارجی اجرا می‌شود.

وی، اضافه کرد: ۳ میلیون نفر در سراسر کشور مخاطب برنامه‌های دهه کرامت هستند بر این اساس سه میلیون بسته متبرک در شش هزار برنامه فرهنگی در کل کشور توزیع خواهد شد.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران، در رابطه با نقش دفتر آستان قدس در محرومیت زدایی گفت: برای شناسایی محرومین و مناطق محروم استان واحدی را واحدی تحت عنوان شناسایی محرومین و خیران در شهرستان‌ها فعال است تا محرومینی که زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند، شناسایی شوند.

امامزاده، با بیان اینکه محرومینی که تاکنون توفیق زیارت بارگاه رضوی را نداشتند شناسایی شدند، ادامه داد: تاکنون ۵۰۰ زائر را که برای اولین بار مشرف به بارگاه رضوی شدند به مشهد اعزام کردیم و امسال هم ۲ هزار نفر زائر اولی به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

وی، با بیان اینکه امام رئوف رحمتش مشمول حال همه است، گفت: بسته‌های حمایتی را به صورت منظم در اختیار خانواده‌های کم بضاعت قرار می‌دهیم که در ماه مبارک رمضان امسال حدود ۴۰۰ بسته که ارزش ریالی هر بسته ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان در بین خانواده‌های محروم توزیع شده است.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران، به خدمات دفتر آستان قدس در زمینه درمان بیماران بی بضاعت اشاره کرد و گفت: این بخش را از طریق خادمات یاران سلامت مرتفع می‌کنیم ضمن اینکه برای رفع مشکلات دانش آموزان این قشر هم خادم یاران آموزشی آستان قدس پای کار هستند.

امامزاده، درباره تأمین جهیزیه زوجین خانواده‌های کم بضاعت، گفت: پیش بینی امسال ما در این بخش تأمین جهیزیه حدود ۱۰۰ نفر به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

وی، به نقش آستان قدس در ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: آستان قدس در این بخش برای سرمایه گذاری و ایجاد فرصت شغلی آمادگی کامل دارد.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران، در ادامه بیان کرد: برای رفع مشکل مسکن محرومین از ظرفیت خادم یاران تخصصی استفاده می‌کنیم ضمن اینکه مصالح مورد نیاز ساخت و ساز هم فراهم می‌شود.

امامزاده، به همکاری آستانه قدس در اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان به هر گروه جهادی که در بخش‌های سلامت، مسکن محرومین و.. فعالیت دارند کمک می‌کنیم.

وی، در بخش دیگری به برنامه جدید آستان قدس در خصوص محرومیت زدایی کامل از یک دهستان اشاره کرد و گفت: این طرح همزمان با ۱۸ استان کشور در مازندران جهت محرومیت زدایی دهستان سه هزار تنکابن اجرا خواهد شد.

این مسئول، ادامه داد: با برآورد به عمل آمده برای محرومیت زدایی دهستان سه هزار تنکابن حدود ۱۰ میلیارد تومان نیاز است که اگر ۷۵ درصد ظرفیت استانی را پای کار بیاوریم ۲۵ درصد باقیمانده را آستان قدس در طی سه سال تأمین خواهد کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار

 یک جوان تخاری برای پنج هزار دانش آموز در چهار ولسوالی این ولایت مواد آموزشی توزیع کرده است.

حبیب الرحمن منصوری یکتن از جوانان ماوراء کوکچه در ولایت تخار که از سه سال پیش کمپاین توزیع مواد آموزشی را برای دانش آموزان ابتدایی از هزینه شخصی اش آغاز کرده است در سال جدید تعلیمی نیز برای بیشتر از پنج هزار دانش‌آموز در ولسوالی های درقد، خواجه بهاءالدین، ینگی قلعه و رستاق ولایت تخار مواد آموزشی به شمول امکانات دیگر درسی شامل فرش، تخته سفید و غیره توزیع کرده است تا وضعیت معارف در این مناطق حداقل بهبود یابد.

دانش آموزان افغانستانی‌ که در ماوراء کوکچه تخار مواد آموزشی دریافت کرده اند ضمن قدردانی از ابتکار این جوان تخاری می‌گویند، توان خرید کتاب و کتابچه را ندارند و از حکومت و تاجران دیگر می‌خواهند تا با استفاده از امکاناتی که دارند برای آنان زمینه آموزش بهتر را فراهم بسازند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی